Gå til innhold

Seteleie i uke 36, noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag på ul at lillemann ligger med rumpa nede.. skal til ny sjekk torsdag og om han ikke har snudd seg da, forsøker de vending fredag.

Vil gjerne ha andres erfaringer :)

Her er det forresten uaktuelt med setefødsel pga traumer ved den forrige

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Ikke kjekt med traumatiske opplevelser. Min forrige lå i sete i uke 37, men snudde seg pliktoppfyllende med hodet ned før fødsel i uke 38. Det eneste jeg kan si er at nesten samtlige som jeg vet om der babyen har lagt i sete, har snudd seg enten de siste to ukene eller den siste uken. Så du har selvsagt fremdeles tid på deg. Trodde ikke at de forsøkte vending så tidlig, da det er sjanse for at babyen snur seg tilbake de siste tre ukene.

Jeg krysser fingrene for deg, og håper at babyen ikke lager mer problemer for deg enn nødvendig!

Lykke til!

Skrevet

Håpet er der da skjønner jeg :) Det beste hadde jo vært om han snur seg selv og ting skjer normalt. Tusen takk :)

Skrevet

Snuppa låg i seteleie helt til uke 38, og snudde seg da :) Lykke til!

Skrevet

Prinsen min ligger också i säte och jag är i vecka 36. Har timme på ullevål i vecka 38, min läkare sa att dom inte gör vändningsförsök då han menade att det var större risk för komplikationer då än vid en sätefödsel..

Går nu hos en homopat och hoppas på att hon hjälper mig med att få vänt honom...

Skrevet

Har lest både og oom det der.. og at det nok kan være ulik praksis på sykehusene. Selv går jeg på st olav og det var overlegen på føde poliklinikk jeg snakket med i dag. Håper ting går greit for seg værtfall. Lykke til:)

Skrevet

I mitt forje sv.skap var rakkeren i sete. Dei tok 3 vendinger på han før han ville ligge i hode. Men det kan var noen komplikasjoner med å vende og det er at ungen kan vikle seg inn i navlesnoren. Men det passer dei godt på deg og ungen under det hele og eg måtte ligge 1-2 timer i ro etterpå og så tok dei ul og ctg før eg fikk reise hjem..

Skrevet

Ja jag vet inte helt vad jag ska tänka, hoppas fortfarande på det bästa och önskar att få en fin födelseupplevelse denna gången (hade också en väldigt tramatisk födsel sist) Vill pröva en vaginal födsel men att tröskeln för ett KS är låg om man ser det går samma väg som sist eller jag får panik..

Skrevet

Har også en liten jente som tydeligvis sitter godt. Hun har lagt i seteleie siden de begynte å kjenne etter, uke 32?, er nå i uke 39. Har vært inne til vending uten suksess, så her blir d planlagt ks om noen dager.. Har født ett barn vaginalt i sete tidligere, d gikk helt fint! Men større barn nå...

Overlegen på sus sa ihvertfall at tretti prosent lå i seteleie ved uke 32, mens bare noen få prosent ved fødsel. Så sjansen er absolutt til stede for at babyen kan snu seg helt frem til fødsel.

Om hun/ han ikke gjør det, og de heller ikke klarer å vende, ville jeg ha bestemt meg på forhånd for ks eller vaginal fødsel... Synes vertfall presset er stort for å føde vaginalt helt til du kan argumentere for d motsatte..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...