Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! lille meg fra forumet for de i 1.trimester lurer på noe blandt dere nesten fullgåtte mødre i 3.trimester. Er det noen av dere som venter jente som ikke kjente noe til kvalmen i 1.trimester? jeg har gått gravid med gutt før og var ikke noe kvalm i svangerskapet og lurer derfor på om jeg venter gutt igjen eller om det kan være en liten jente der inne. håper på svar fra noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan selvsagt bare svare for min egen del. Jeg venter gutt denne gangen og har en jente fra før. Kvalmen min oppstod ikke så tidlig som i uke 5 med noen av dem. Begynte rundt uke 8-9. Var helt likt for meg denne gang som sist, - så jeg var egentlig helt bombesikker på at det var jente denne gang også...noe det ikke var.

Du får vente å se. Kan være du er så heldig at du er blant dem som ikke blir kvalm i svangerskapet. Er jo lov til å håpe!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk jente sist og får gutt denne gangen, men var kvalm på det tidspunktet med begge to. Denne gangen ga kvalmen seg i uke 8-9, mens den holdt seg mye lenger med jenta. Ikke så mye til hjelp, kanskje, men du er jo veldig heldig om du slipper helt unna kvalme da, uansett kjønn! :)

Skrevet

jeg venter jente, og var ikke kvalm i 1. trimesteret, men jeg har også vært gravid med gutt, og var ikke kvalm da heller ;)

Skrevet

Jeg venter jente og var ikke kvalm 1.trimester, hadde så og si ingen symptomer på graviditeten de ukene.

Har vært litt småkvalm/uvel nå på slutten, og kastet opp en gang (men det var pga jeg sto bøyd over oppvaskemaskinen rett etter middag, for mye press på magesekken) Men ellers har jeg ikke merket noe som helst.

Skrevet

Forrige gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt og fikk jente. Denne gangen venter jeg også jente, men nå var jeg endel kvalm i første trimester. Tror dessverre dette med kvalme ikke kan brukes som indikator på jente eller gutt...

Skrevet

Har vært ekstremt kvalm med begge mine gutter fra uke 6. Førstemann varte til uke 12, mens med andremann var jeg kvalm tom uke 16. Legen trøstet meg med at det egentlig er noe positivt, fordi man da har mye av det hormonet som gir gode prognoser for svangerskapet. (men var kanskje bare for å trøste meg som spydde som en gris...)

Skrevet

Venter gutt, og var kvalm fra dag 1 nesten til uke 12-14 :)

Skrevet

Takker for kjempe flotte svar. Føler jeg har fått tilbake roen jeg trenger fram mot ultralyden i februar. Jeg tror heller ikke man kan si om det blir gutt eller jente ut i fra hvor kvalm man er i svangerskapet. Så det blir spennende å se da hva det blir :) jeg gleder meg!!

Skrevet

Med gutten var jeg aldri kvalm - ikke èn eneste dag! :D

Mens denne gangen med jenta, var jeg kvalm fra uke 3 (før ikm) til uke 15-16 med brekkninger hver eneste dag og noe oppkast..

Så tror nok at dette med kvalme og kjønn er veldig individuellt uansett =) Man hører alle slags varianter, uansett kjønn. Og vær glaaaad om du slipper kvalmen helt!

Masse lykke til :o))

Skrevet

Jeg har to gutter fra før og vært kvalm med begge.. Denne gangen har jeg vært veldig lite kvalm, men iflg en UL skal vi ha en gutt denne gangen også =) Så det med kvalme har visst ikke noe med kjønn å gjøre...

Skrevet

Venter jente. Har ikke vært kvalm en eneste gang gjennom hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...