Ms.Smith Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Fikk nettopp telefon fra føden om at de hadde funnet grunnen til at jeg var så syk forrige uke. Jeg hadde hatt et førstegangsutbrudd med herpes, noe som vil si at de ikke vet om jeg kan føde vanlig. Så ved minste tegn må jeg komme opp, bli sjekket og se om jeg trenger KS... Shit! Hastekeisersnitt var det siste jeg ville ha! Håper håper at jeg kan føde vanlig :S Termin til mandag, så nå får jeg vel bare kjenne etter. Blir vel heller lite søvn fremover!
Studine mevik Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Hvordan syk var du. Altså hvilke symptomer hadde du? Hvis det er snakk om herpes i underlivet så kan du fortsatt føde normalt så lenge du ikke har utbrudd når fødselen er, du kan risikere å få utbrudd etter fødsel og det er sikkert ikke noe godt. Jeg har herpes i munn og har fått vite at jeg kan smitte meg selv så jeg også får det i underlivet. Slike utbrudd gjør jo veldig vondt hvis de ikke behandles med en gang de kommer.
Ms.Smith Skrevet 11. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2011 Jeg fikk det ved at jeg hadde herpes 1 på munnen, og har derfor smittet meg selv der nede. Jeg har hatt utbrudd- ikke vondt, men høy feber i en uke. Lesjonene er visst på vei bort. De er tørket ut, men om det er NOE som helst tegn til de når fødsel starter vil de gi meg KS siden baby kan bli alvorlig syk om hun smittes ved fødsel... Det vil uansett være barneleger klar når hun er født for å sjekke at hun er som hun skal. NERVØS!
nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Det går sikkert helt fint Ms.Smith!! Dette er en vanlig problemstilling de er vant med på sykehuset. Fokuser nå på at lesjonene holder på å tørke ut....da er det heller ikke smittefare lenger. De kan tørke helt ut på et par dager. Skulle du gå i fødsel, og de fremdeles er der - så vet du at du blir tatt godt hånd om. En fødsel varer jo vanligvis lenge, så noe haste-veldig-keisersnitt blir det jo ikke. Og tenk på at du nå på forhånd vet det kan bli et alternativ. Da får du litt tid til å forberede deg litt mentalt. Babyen kommer ut enten på den ene eller andre måten, og det er jo ingenting du kan gjøre med situasjonen nå. Ønsker deg lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå