Gå til innhold

NEEEI! KVALM ALLEREDE!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud,er det normalt å bli kvalm allerede uke 6? Føler meg "bilsyk"konstant hele dagen. Kokkejobben er ikke like enkel nå som jeg ikke orker å smake på maten eller orker å stå i steikeos flere timer i strekk. Jeg har prøvd med jevne måltider, men jeg er kvalm uansett hva jeg gjør. Det er litt slitsomt, føler ikke at jeg får gjort nok , og de på jobben tror at jeg er kjempe lat fortiden (de vet jo ingenting). Så de prøver å presse meg til å bidra mer HELE tiden. Hjemme sover jeg bare..

Hvordan takler dere dagene, og ble/er dere kvalme allerede i uke 6?

Gleder meg ikke over noe, iallefall ikke graviditeten!

*Klage litt til dere<3*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ikke noe gøy. Er i uke 6 selv, men her har heldigvis ikke kvalmen kommet. nå skal det sies at jeg ikke var kvalm forige svangerskap heller.

Skjønner at det kan være vanskelig å være kokk når man har det sånn, men kanskje det hadde vært en idé å fortelle noen på jobben om situasjonen din? så kanskje det kan legges litt mer tilrette for deg?

Bare ett forslag. Har selv fortalt sjefen det, så hun skjønner om jeg plutselig skulle bli dårlig en morgen..hehe

Lykke til

Skrevet

Har fortalte jeg det på jobb allerede i uke 6. Greit å få forståelse for at man av og til dukker opp en halvtime senere eller drar en halvtime tidligere enn man har gjort tidligere... ;)

Skrevet

Jeg har vel egentlig kommet fram til det samme selv også. Men ville liksom at familie skulle få vite dette først! :/

Har dessuten ikke fått arbeidskontrakten på den nye jobben ennå. Jeg jobber 50 % for ei i svangerskapspermisjon så vil helst ha kontrakten på plass slik at de plutselig ikke kaster meg ut. :/

Skjønner?

Heldige dere som ikke er kvalme!

Skrevet

hei

det er helt vanlig at kvalmen setter inn for fullt i uke 6-7....

Jeg har følt meg konstant "fyllesyk" i 4 uker nå og har ikke hatt overskudd til noe annet enn stå opp, sende barn på skolen og gå og legge meg....

Men vips så ble jeg mye bedre i uke 9-10, nesten over natten, formen varierer selvfølgelig dag for dagen.

Nå er jeg 11+0 og føler at kvalmen er nesten borte(kunn på kvelden) og overskuddet på vei tilbake....

bit tennene sammen, det er forhåpentligvis bare en periode....

Skrevet

Hei :)

i mitt fårie svangerskap begynte kvalmen min allerede i uke 4.

det var ikke sæli gøy. jobber også som kokk og det var ikke noe lett å være på jobb.

jeg tenkte at kvalmen skulle jeg klare og holde ut, sånn at di ikke fikk vite noe før uke 12. men i uke 8 var jeg nøtt til å ta sykemelding. da var di så sint på meg fordi jeg aldri klarte å holde meg på kjøkkenet mer en 15 min i slengen. alt av smaking på mat å alle loktene gjore at jeg spydde konstant. d var jo ingen som skjønte noe, å alle sa til meg at å være gravid er ingen sykdom, å at jeg trengte ikke sykemelding.

men som jeg ble nødt til og si til sjefen, om jeg hadde kommet in på en restaurant og vist at på kjøkkenet sto en kokk som var kvalm og spydde, da ville jeg ha gått me en gang.

kan ikke si at det var en morsom arbeis episode, men d gikk bra til slutt.

nå har jeg skiftet jobb og valkt å si i fra at jeg er gravid, slikt at det fårhåpentlivis går bedre denne gangen.

Skrevet

Jeg hadde første oppkast i uke 6 (dag 5+5) og ble sykmeldt 2 dager etter. Har vært sykmeldt siden da og er sykmeldt 4 uker til (9+1 i dag).

Håper det gir seg så jeg kan bli friskmeldt før det da :=)

Skrevet

Jeg ble kvalm i slutten av uke 5. Begynte å kaste opp nå i min11 uke..... Jeg må si det er en lettelse å faktisk få kaste opp.

Dagene er ikke like gjennomsyret av enorm kvalme som før, men nå kaster jeg da opp,men det er myyyye bedre.

Skrevet

Jeg har også vært kvalm siden uke 6, er nå 7+3. Jeg har bare et forslag og det er å bli sykemeldt. Det er det eneste som hjelper for meg hvertfall. Da får jeg slappet av og sovet det jeg trenger (det roer min kvalme hvertfall). Ta livet helt med ro. Jeg hadde en ma i mars og en sa i juni, så jeg føler jeg trenger å slappe helt av og ikke stresse. Jeg jobber på KK og ser hele tiden alt som kan gå galt, og de tankene trenger jeg virkelig ikke å bli plaget av nå. Så min lege er heldigvis veldig forståelsesfull.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble også kvalm i uke 6. Det var slik jeg fant ut at jeg var gravid faktisk. Er nå i uke 12 og de siste 3 ukene har jeg spydd i søplekassa på jobben dagen lang. Man blir fort avslørt på jobben da gitt. Jeg har blitt sykemeldt i 3 uker ettersom jeg ikke tar til meg næring. Anbefaler varm melk med honning og ingefær før du legger deg, da slipper i hvert fall kvalmen noe om natta. Masse C-vitaminer som ananas og ferske bringebær hjelper også meg masse ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...