Gå til innhold

Fødebassenget i hus =)

Anbefalte innlegg

Nå er fødebassenget i hus. Gjenstår å blåse det opp, men det skal vi få ordnet i kveld =) Har enda 2 uker til termin, men jeg er klar!!! Begynner å bli mer og mer klar kjenner jeg, og fra i går til i dag har det å føle meg klar trumfet over å føle meg litt nervøs for fødsel og smertene... Så hadde det vært opp til meg så hadde jeg gjerne født i løpet av helgen!!! =)

Superspent på hvordan det vil bli å bruke fødebasseng!!! Om det vil leve opp til forventningene mine eller ikke =) Håper på lindring i forhold til bekkenet, og at det kan hjelpe mot å revne kanskje. Men har også et ønske om å kunne få ta imot den lille mer på egenhånd når jeg er i fødebassenget, at jeg kanskje får det til og orker. For det gikk ikke sist gang. Hadde litt ønsker om det på forhånd, men under fødselen, i sittende/liggende stilling var ikke det naturlig og "glemte" litt av det.

Håper ikke idyllen som blir vist på disse fødselsfilmene på nett bare er oppskrytt ;) Men uansett, gleder meg til opplevelsen!!!

Ja takk til hjemmefødsel i helgen ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143775395-f%C3%B8debassenget-i-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende da! Håper bassenget blir en suksess ;)

Har selv tenkt å prøve meg i badekaret (har et stort et). Men lå i kar første gangen( på sykehuset) og da fikk jeg litt noia etter en time og to, ble litt varm og forkavet og måtte bare opp... så jeg kan vel ikke si med sikkerhet at jeg kommer til å fø der, men det hadde vært fint og få det til:)

Lykke til med fødselen din, har selv 17 dager igjen og venter spent:D

Her har vi leid fødebasseng av hjemmejordmor =)

Ja her kommer dagens syt ;) hehe.. Er skikkelig klar for fødsel, men her skjer det lite gitt... Begynner å bli utålmodig!! Alt det praktiske er klart, og jeg er klar både fysisk og psykisk!!

Var hos jordmor i går og ble sjekket for modning bl.a. Er godt moden og 2,5 cm så er bare å vente på riene... Men den lille er vel med å bestemmer like mye h*n også om når det er dags... Og på vekstestimering forrige mandag så var h*n 2900 gram da, hvilket vil si kanskje 3100 nå.. Så da er vel den lille litt liten enda kanskje??? De andre har vært på 3260 og 3520 ved fødsel (førstemann kom 11 dager før..). I hvert fall,.. Jordmor tøyde litt der nede og har hatt litt småblødninger siden, type brunt blod. Det er sikkert vanlig etter litt tøy og bøy... ;) Men venter på litt mer action da.. Går stadig og kjenner etter, og ser etter ved hvert dobesøk,.. Fortsatt nesten 2 uker igjen til termin, så er kanskje litt tidlig å vente på tegn.. Har ikke helt tro på at det blir fødsel før uke 40, men det hadde vært greit.. ;-) Hjelper ikke så mye at folk stadig sier at de håper det starter snart, slik at jeg får slippe snart... Men det er bedre enn de som tror på overtid og ber en være tålmodig... ;-)

Nå er magen så tung, og stram, og hard, at jeg har nesten problemer med å puste i stående stilling, og ligger IKKE godt i senga... Både pga bekkenløsning og tung mage.. :-P Føles som om magen har nådd sitt fulle potensiale på tøyning!!! Og blir den større nå så sprekker den :-P Merker ikke forskjell utenpå magen når kynnerne kommer lenger engang. Konstant hard uansett ;-)

Frykten for smertene er overskygget av ønske om å bli ferdig nå ;-) Og godt er det i hvert fall! ;-) hehe.. Ikke at det har vært så forferdelig før, men det er jo ikke godt den siste halvtimen og kroningen!!! Men spent på det som kommer før og etter det da!!! Tenk at det skal komme en baby igjen!!! <3 Så spent på om det er gutt eller jente =)

Ja, skal legge inn oppdatering etterhvert jeg også ;-) Spennende å følge likesinnede!!! =)

Annonse

Ser ut som om du kommer til å føde før meg da, siden du er godt moden og har åpning:-D Her ligger snuppa ikke nede i bekkenet, men dupper bedagelig opp i ribbeina mine i stedet. Eneste tegnet på at det nærmer seg er litt kraftigere og vonde kynnere.

Er så klar for å få henne ut nå, prøver å lokke og godsnakke, men virker som hun har det aaaalt for godt inni der. Ser ut som det blir en stor jente 3800 mente jordmor, så vil ikke gå over tiden og risikere en orntlig broiler, hi hi:-P

Tja,.. tross moden og åpning, og mye kynnere og episoder med maserier, så tror jeg den Lille i magen har bestemt seg for å bli en stund... H*n ligger godt nede i bekkenet, men er ikke festet, ikke tror jeg h*n blir det før fødsel heller, som storebror =) Føles som om kroppen min prøver å starte ting og lokke med seg Lille Spire på planen, men h*n har det nok altfor godt der inne! Stadig full rulle der inne.. Prøver å lokke og godsnakke her også, men gidder ikke høre på morra si nei ;-) hehe..

Men nå går dagene sakte du!!! Fullt fokus på magen og å kjenne etter tegn på fødsel, og det tar på. Rart man skal bli så utålmodig og frustrert sånn på slutten når det bare er dager igjen,.. etter å ha ventet i 9 mnd på å komme hit ;-)

Har tenkt som så at den lille ikke har vært helt stor nok til å komme enda, men nå er h*n 3300gram og større enn storebror var så da kan h*n ikke skylde på det lenger heller ;-) Blir ingen stor baby her uansett, men ikke lyst til å gå over tiden likevel gitt ;-)

8 dager igjen til termin i dag, men kan mer enn gjerne komme før ;-)

Fortsatt lykke til novemberbaby-baby:) =) Spennnende!!!

Vel, vi får vel kanskje bare belage oss på å gå til termin da:-) Nå har jeg blitt syk, med sår hals, tette bihuler og greier.. så NÅ kan hun bare holde seg der inne til jeg er frisk igjen! Men for din skyld håper jeg den lille i magen din kommer i natt!:-D

Usj da... Ja da kan babyen din vente litt på deg kanskje ja.. Ikke moro å være syk, spesielt i høygravid tilstand, eller med ny baby.. Masse god og rask bedring til deg!!!!!!!! Håper du kommer deg fort så du får hentet deg inn til den store finalen ;)

Jeg er like hel,.. ingen baby i natt heller gitt ;) Imorgen har jeg barnefri og muligheter for en del hvile så da kan den lille få vente til onsdag ;) hehe..

• 2 uker senere...

Her ble det da ikke hjemmefødsel denne gangen :-/

Formen ble så dårlig, i forhold til bekkenløsning, svangerksapskløe og søvnmangel at vi måtte reise på sykehus og få hjelp til igangsettelse. Det hele gikk veldig fint, vi fikk Lillegutt i armene i løpet av dagen vi. Og formen er mye bedre nå. Litt trist at det ikke ble hjemmefødsel, men da formen min ble så dårlig var det godt å få bli ferdig, uavhengig av hvor fødselen fant sted. Det føltes riktig når det var som det var. Og nå koser vi oss veldig! Så godt å være ferdig! Og ha lille elskling i armene! <3

Men sykehusfødsel er noe helt annet enn hjemmefødsel altså. Godt å få reise hjem litt tidlig ;-) Heldigvis fikk vi jordens flotteste jordmor med oss på det aller meste av fødselen så det gjorde det hele til en fin opplevelse likevel! =)

Spent på om du fikk/får den hjemmefødselen du har planlagt og hvordan du opplevde det! =) Masse lykke til hvis du ikke allerede er i mål!!!

Annonse

Gratulerer så mye LeMaRa!!!! Så fantastisk at du endelig har fått din lille skatt:-) Så bra at fødselen gikk fint på sykehuset, og jeg skjønner godt at du valgte det med alle dine plager stakkar. :-P

Nå må du bare kose deg med din lillegutt! Jeg venter fremdeles på min lille jente, og håper jeg slipper å gå over så lenge, sånn at jeg får hjemmefødsel :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...