Ziiona Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 I dag var endelig dagen da vi skulle på 3D ultralyd. Det var så utrolig gøy å få sett lille jenta vår på en sånn måte. Når han sjekket termindato fra ordinær UL til den han fikk i dag var det snakk om en dag forskjell, og vektestimatet tilsa at jenta kom til å bli ca 3500g ved fødsel *happyface* Var litt vanskelig å få skikkelig gode bilder da det eneste hun ville var å ha ene hånda oppi ansiktet, eller ligge og gjespe, så at jeg hadde prøvd å godsnakke med henne om å vise seg frem hadde ikke funket helt Gøy var det uansett. Kom hjem meg 45 bilder og 7 videoer. Anbefaler absolutt å ta 3D ultralyd på Ultralydklinikken på Lysaker. Måtte bare dele dette med dere
AcW Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Så herlig det høres ut! Jeg har min 3D UL den 24.11 Gleder meg masse! *Glise* Håper hun ligger godt til
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Så morsomt! Skal selv ta 3D der 18. november, og gleder meg. Var der i forrige svangerskap også, og fikk fantastiske bilder den gangen. Så krysser fingrene for at den lille i magen er samarbeidsvillig;)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 jeg var også på 3 d i dag lille pjokken vår var mere opptatt av å kose med navlesnoren,og dra den forrand ansiktet sitt,og når han ikke gjorde det,så var beina i veien.. hehe fikk to brukbare bilder.... i dag veide han 1186 sa ikke hva det kom til å bli ved fødsel,men jeg har pleid å få små babyer
Nutte87+ februar spire! Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Å så moro!! Vi skal dit 25 november og jeg gleder meg så mye =)) vilken uke er du i? jeg er da i uke 28 =)
Fru.Vestavind Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Høyrest ut som ein nydeleg opplevelse! kan eg spørje kva veke du er i? Har i grunn veldig lyst å prøve 3d ul denne gongen, og tenkte kanskje å ta med bestemora og den komande storebroren på det (serleg dersom bestemora kunne tenke seg å sponse;P). Men det vil i såfall bli om ca to veker, er 21+1 i dag, så er jo tidleg. Veit du om det blir noko bra bileter då?
Ziiona Skrevet 12. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2011 Jeg synes 3D var vel verdt det:) gøy opplevelse å ha med seg, i allefall om man ikke har vært på det tidligere. Jeg var 27+2 da jeg var og tok min, og så godt da i allefall. Det blir vel anbefalt å vente til rundt uke 28 pluss/minus. Ikke vente altfor lenge etterpå pga mengden fostervann som skal til for å få fine bilder kan bli for liten, og barnet ligger ikke for langt ned enda. Er vel også noe med det at om det blir for tidlig har ikke kinn o.l. begynt å fylles ordentlig ut, så kan være noe spiss i ansiktet:) Er jo skikkelig gøy for kommende bestemor å bli med. Angrer litt selv på at jeg ikke tok med kommende mormor og farmor, men var koselig å være kun meg og samboer også siden det er vårt første barn:)
Ziiona Skrevet 12. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2011 Er så utrolig gøy at de driver med så mye rart inne i magen:) merker at jeg storkoser meg med graviditeten om dagen, og ting blir mer og mer virkelig. Lille jenta vår var 1008 gram på undersøkelsen, og da var jeg 27+2. Så det lå an til helt normal 3500 ved termin, om det utviklet seg jevnt resten av svangerskapet. Er jo fortsatt tre mnd igjen, så mye kan skje, men håper at estimatet stemmer nogenlunde:)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Jeg tar kun 3D denne gangen for mamma sin skyld... hehe! Blir uansett fulgt opp med altfor mange ul gjennom svangerskapet, så jeg ser barnet titt og ofte. Men vet at mamma har så veldig lyst til å se (selv om hun ikke sa det rett ut), så ringte henne en dag og spurte om hun ville bli med hvis vi bestilte 3D. Så denne gangen blir det mannen min, mamma og meg (moren til mannen lever dessverre ikke lengre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå