Lille Ballerina Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Tenkte å prøve å lage fra bunnen av, men er ikke særlig flink på sauser, så blir ofte posesaus :S... tenkte en sånn med litt god og kraftig smak, med kjøttkraften i etc som man ikke trenger så mye av på tallerkenen. Noen som har en god oppskrift eller kan gi meg noen gode tips?
Novadona Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Til både biff og svin egner soppsaus seg godt, og det er heller ikke vanskelig. Jeg kjøper feks til 2 personer fem store sjampinjonger, skreller dem, grovhakker og koker først ut noe av vannet i dem. Deretter tilsetter jeg to spiseskjeer med meierismør, og litt salt og pepper. Lar det surre litt i noen minutter. Fyller deretter på med matfløte (ikke la det være supervarmt, matfløten kan være sensibel på varme) og tilsetter svinekraften eller skyen fra biffene. Har også brukt flytende buljong, det funket helt fint. Jevne med litt mel, eller maizena om du føler sausen er for flytende.
venter 1til<3 Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Selv til dette bruker jeg; Sopp å smør ilag litt... så litt bacon å litt løk,lar dette surre 1-2minilag. Der etter fløte å lar dette koke opp Åsså kjøtt å grill krydder til man får den smaken man vill ha...
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Til biff lager vi noen ganger rødvinsaus fra bunn, knall god! Bare koker 3 dl vin til 1 dl, og heller i 2 - 3 dl kraft. mmmm Ellers bruker vi mye fløtesaus på pose, bare bytter ut meste av vannet med kraft! mmmm ) Det kan du gjøre med alle posesausene.. Blir sulten jeg! Hehehe
Novadona Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 føyer til at om du tar to surrer to fin kuttede sjalottløk sammen med en stor spiseskje tomat purre før vinen, så vil jeg i alle fall også like det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå