nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Nettopp vært på kontroll på KK og de stadfester bare det som ble sagt for 3 uker siden. Ingen vaginal fødsel for meg denne gang! Selv om de sa det var ganske så sikkert sist jeg var der, så hadde jeg jo stadig et lite håp om at morkaken skulle flytte på seg de siste ukene. Men nå var det visstnok ingen sjanse. Morkaken hadde faktisk flyttet seg, men feil vei, så nå må vi bare forberede oss på ks. Gutten skal taes ut 3 uker før termin, så for oss blir dette i begynnelsen av uke 49. Det betyr at det bare er 4 uker igjen - og jeg kjenner på alt som skal gjøres før den tid. Hjelp!! Nå må jeg begynne å fokusere på alt som er positivt. Litt lettere å planlegge når vi vet når gutten kommer, vi får en julefeiring uten tanke på at jeg kan gå i fødsel, jeg er i de beste hender osv. Dersom andre har noen positive aspekter ved ks er det bare å komme med dem. Trenger litt motivasjon...
Desembernisse Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Heisann! Jeg skal ha mitt fjerde ks 22. desember (eller før), og jeg ar bare positive opplevelser rundt mine snitt. De to første snittene var hastesnitt pga stor baby noe som førte til at det tredje ble ett planlagt snitt. Jeg har etter alle tre snittene fått babyen på magen en liten stund før de ble tatt med for veiing, måling og vasking. Pappaen har vært med babyen da, så har vi møttes igjen på oppvåkningen. Jeg har vært veldig sprek etter mine snitt. Kateteret ble fjernet når jeg ble kjørt opp på avdelingen og hadde fått føleles i bena igjen, og jeg har gått på do og vært oppe allerede samme dag som KS. Min erfaring er nemlig den at såret blir mindre vondt når man kommer seg opp og får gått det litt til. Har reist hjem etter 4 dager. Det som er veldig positivt er jo som du sier - man vet når babyen kommer og kan planlegge ut fra det:) Lykke til!
Versailles Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Uff, jeg skal til morkakekontroll 1. desember, og håper inderlig den har flyttet seg. Jeg har tre barn, alle født naturlig, og jeg vil ikke ha keisersnitt. Nå ser jeg at du vil ha positive aspekter, så da får jeg jo komme med noen. Du slipper smertene i forkant? Du vet når barnet blir født?
nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2011 Hehehe... Det å slippe smertene i forkant er jo en virkelig positiv ting. Men jeg fødte vaginalt sist, og selv om det selvsagt var mye smerte involvert, var det en fantastisk opplevelse som jeg selvsagt skulle fått oppleve igjen. Men...det er ingenting å gjøre med uansett! Jeg får krysse fingrene for at du slipper ks da! Og fortsette med å finne positive ting jeg kan trøste meg med...
nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2011 Betryggende å høre at du har kommet deg så fint etter dine ks. Er jo helst det jeg tenker på; at det tar mye lenger tid å komme seg etter et ks enn etter en vaginal fødsel. Heller ikke så fristende med et operasjonssår det lett kan gå infeksjon i osv. Jeg følte først sterkt for at pappaen skulle få oppleve en normal fødsel, men jeg har jo hørt at mange fedre setter pris på den "alene-tiden" med babyen etter et ks - så jeg kan vel kanskje snu dette til noe positivt for ham også. Nå fikk jeg plutselig litt hastverk med å finne frem babyklær på loftet... Istedenfor 7 uker er det nå bare i overkant av 3 uker igjen... Tror kanskje det blir julegaveshopping denne uken....
RockMama Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 En hyggelig tanke er jo at babyer tatt med keisersnitt ofte ser veldig pene ut når de blir født - da de ikke har blitt klemt ut gjennom fødselskanalen. Slipper klemt hodeform og skjev nese etc. Min lille kom etter et hastesnitt - og så ut som en vakker liten dukke.
Ida-Sol Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Jeg skal også til kontroll pga lav morkake i desember. En blir jo litt oppgitt, hva i himmelens navn gjorde de før i tiden når dette skjedde?? Merkelig at vi er skapt slik, er jo så mange det skjer med, hmmm.. Uff, var jo meningen her å oppmuntre deg Kan fortelle at ei god venninde av meg har født med ks begge gangene og det har gått så fint så.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Formen etter et ks varierer jo selvsagt endel fra person til person, men jeg var ikke mye plaget i etterkant. Selvsagt gjorde det vondt, spesielt når man skulle reise seg opp eller sette seg ned, men det gikk veldig fint etter noen dager. Hadde selve ks klokken 1430, og var oppe og gikk på do selv samme kveld. Reiste hjem etter litt over 2 døgn, og tok noen paracete i et par dager etterpå. Såret grodde også over all forventning, og synes nesten ikke den dag i dag. Eneste som er negativ med tiden etterpå er at man må være forsiktig med å løfte de neste 6 ukene. Noe som kan bli vanskelig hvis man f.eks har barn fra før. Men se det fra den positive siden, mannen kan ta seg av alt fra støvsuging til å ta inn og ut av oppvaskmaskinen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå