Hjerteskatten<3 Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 . Var hos legen min nå, å nå ligger han i tverrleie. Skulle tilbake i dag pga symfyse målet var litt lavt for en uke siden, det lå på 27cm, ligger på det samme nå. Men han sa at det mest sannsynlig var pga han ligger som han gjør? Jeg har gått ned en kilo også, siden jeg var der for en uke siden. Skal på ny sjekk om to uker, da bør han ha snudd seg sa han. Hva skjer på sykehuset om jeg må inn på sjekk der? Har lest at det ikke blir forsøkt å snu han når de ligger i tverrleie, blir det da automatisk satt opp keisersnitt? Er førstegangsfødende. Å så har jeg veldig vondt i underlivet, er så ømt og trykkende liksom, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Hva kan det komme av da? Tok prøver på sykehuset for tre uker siden, men ikke hørt noe derifra, så da regner jeg med at det ikke var noe galt. Da lå han i seteleie. Han sa jeg bare måtte ringe sykehuset hvis dette ikke ga seg, hva sjekker de da, om jeg har åpning eller om noe er på gang? Tenker det er greit å få sjekka igjen jeg da, tilfelle noe skulle skje.. Er sånn at det er ubehagelig å gå. Hva tenker dere?
Dennis 2010 , ny spire 2011 Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Hei. Jeg har ikke noe svar på spm ditt, for jeg har det akkurat på samme måte. Jeg var hos legen i dag . Er 35 uker, og fikk vite at han ligger i tverrleie. Han ligger helt øverst i magen, så jeg har fått min egen push up baby:) Det var vanskelig å måle han, siden han lå som han lå. Han er også estimert til 8 % under gjennomsnitt i vekt. ( Fødte en gutt for 1 år siden, som ikke la på seg på slutten, og det ser ut som historien skal gjenta seg. Han ble født 16 dager for tidlig. Og var 2450 . Men han la seg med hodet ned , og jeg fødte naturlig . Syns det er litt rart, for jeg er satt opp på en ny time om 2 uker. dvs da er jeg 37 uker. Syns det er rart jeg ikke skal inn å sjekke både vekst og leie før den tid pga tidligere fødsel. Men får stole på at de vet hva de gjør. Jeg har det på samme måte som deg. har hatt skikkelig vondt i underlivet og følt masse nedpress og stikkinger, Og jeg var overbevist at han lå langt nede i bekkenet. Sliter også med mensmurringer både i ryggen og magen. Men jordmor mente i dag at det var at han drev å borra beina sine ned i bekkenet . kan jo hende det er det med deg også.
Enknerteiertogenspire Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Hei! Forrige svangerskap lå jenta mi i tverrleie. Hun klarte ikke å komme seg ned i bekkenet pga lavtliggende morkake. De gjorde ikke venningsforsøk på meg pga at jeg også hadde blødninger, ellers hadde de forsøkt. Dette var på Riksen. Man kan ikke føde vaginalt med tverrleie, da må det bli keisersnitt. Håper babyene deres legger seg i hodeleie og at dere slipper snitt:) Lykke til!
Hjerteskatten<3 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2011 Takk for svar:) Min også ligger øverst i magen, kjenner det i ribbeina, utrolig vonde, pluss at magen føles litt sånn bedøvd på en måte, øverst! Det var rart ja, at du ikke fikk time før? Syns det er litt rart også at jeg ikke fikk time før igjen om to uker, siden sf målet har vært lavt nå to ganger på rad, at det ikke vokser, vet jo han ligger i tverrleie, men bekymret for at han er liten i tillegg. Akkurat de smertene jeg har ja, da er det kanskje det at han borer beina nedover, ikke noe deilig hvertfall! Nei, vi få håpe de finner den rette veien der inne, ellers skal de jo ut uansett, men kjenner jeg er litt bekymra ja, blir vel trangere og trangere der inne.
Hjerteskatten<3 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2011 Enknerteiertogenspire : Takk for svar fra deg også Hadde de forsøkt å snu henne om du ikke hadde hatt blødninger? Syns jeg har lest at det ikke blir prøvd jeg, at det kan være risikabelt osv? Men man skal vel ikke tro alt man leser heller. Tusen takk for det, vi får krysse fingrene på at de finner veien ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå