1frafør_1påvei Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Dette var 5.natta på rad hvor gutten min på 3,5 mnd har vært oppe HVER time mellom 22-06. Er så trøtt at det gjør vondt i hele kroppen! lurer på hva det er..kanskje tenner? hm, umulig å forstå seg på babyer! Håper han snart skjønner hvor deilig det er å sove!
Tullsjura Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 huff, hørtest tungt ut=/ min natt har vært ganske grei, gutten på 5 mnd. såv til kl va 07:00, fikk mat og sov videre. men gutten på 3 år, hadde et uhell, å tissa litt i senga i natt, å han stoor-gråt! måtte bruke litt tid på å forkare han at det gikk bra, å trøste han litt, bytte på senga, å legge seg å sove igjen opp i 8 tia, med største å gjøre han kar til barnehagen, minstegutt vokna for dagen i halv 10 tia
skilpaddemadde Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Gjesp her også. Ikke lett å vite med de små... Sovnet ikke før 01:30, mat 04 og opp igjen 07. Har egentlig skulle sovet litt på formiddagen mens hun sov, men det ble aldri noe av. Håper du får en fin natt i kveld:)
to til tre Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Kariina: sikker økedøgn! mellom 3 og 4 mnd hadde vi økedøgn (dog kun på natt av en eller annen grunn) i 3 uker! av og på omtrent hver natt med amming 1 gang i timen....slitsomme greier, men det går over!
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Sier som to til tre; kanskje det er økedøgn? Hver time er fryktelig ofte; selv Muffin kunne sove opptil 2 timer i strekk når han var 3,5 mnd gammel Tar babyen flaske? Slik at far kan avlaste deg på nettene nå i helgen f eks, slik at du kan få sovet ut og få energi til en ny uke Kanskje det kan være tenner, noen babyer får jo tenner allerede når de er 3 mnd... Her har vi hatt en superperfekt natt!! Muffin på 7 mnd sov litt lite på dagtid i går, så han ble lagt og sovna allerede kl 19, og våkna ikke igjen før kl 0620 i dag tidlig!!!!!! Eller; han hadde urolig søvn og gråt sårt 3 ganger ila natten med gjenlukkede øyne og klarte ikke å roe seg, men da holdt det at jeg tuslet inn og strøk på ham og sang i noen minutter, så roa han seg igjen uten å våkne. Fjerde natta i hans liv UTEN nattmat (har hatt 1 natt per uke den siste mnd uten nattmat); dette ser endelig ut til å ha løsnet skikkelig <3<3<3<3<3
1frafør_1påvei Skrevet 11. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2011 Vi gir flaske og tenkte på økedøgn,men han vil ikke spise på natten jeg tilbyr mat hver gang han våkner, men han spiser kanskje 20-30ml og fortsetter bare å grine. Så gir jeg han smokken i stedet og da roer han seg og sovner. Men bare en time..så er det på'n igjen :/ litt ekstra tungt siden pappaen er reist bort fram til neste helg. Håper sånn det går over! lite søvn er tortur.. Madolyn & Muffin: så flott!! håper du også har fått sovet litt
Snart mamma <3 Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Natta her har vært som vanlig... med Lillegull sovende oppå meg og spist annenhver time. Sukk. Spiste kl 19, kl 21 kl 23.30, kl 2, kl 4, kl 5.30 og 7.30. Våken kl 8. Og det verste er at han faktisk spiser mye da og, så det virker som han er sulten. Har begynt med godt utvannet grøt 2 ganger dagen nå, men han spiser ikke så mye av det. I går kom mitt nye håp i posten, nemlig vuggeføtter til sprinkelsenga! Han klarer ikke sovne selv uten bevegelse, og våkner hver gang vi legger han ned. Så han ender alltid opp med å sove på meg om natta. Er spent på om føttene funker, han har begynt å sovne i vogna nå, så har et lite håp. Glemte kanskje å si at han er 5 mnd og en stoooor matglad gutt Så bra det begynner å løse seg, Madolyn! Har fulgt med på dere og innimellom brukt som trøst at det finnes flere med "litt" mer krevende bababyer, selv om det er en mager trøst mens det står på. Her har dagene blitt så mye bedre de siste ukene, men nettene gjenstår da.. starter i kveld! Og ja, jeg er helt enig i at det høres ut som økedøgn! Hold ut!
♥Spirevipp♥ Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Godt å høre det ikke bare er meg som sliter Har en på 4mnd som vanligvis sover utrolig bra på natten....men i natt; nei! Han var lys våken kl 03:00 og begynte å skravle...ender med at jeg legger han til puppen for å roe seg. Men fra 00.00 har han vært våken hver time - til slutt (03:30) gikk jeg og la meg i stua. Fikk ihvertfall 2 timer søvn da....tok igjen litt til morgenen da, hvor vi lå helt til 11:30. Ikke rart velsegutt sover nå - det har vært en hard natt, heldigvis vet jeg av erfaring at det går over!
Mumblenumber1 Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Kan de ha økedøgn selv som flaskebarn? Her holdt guttungen et langt prateshow mellom 4 - 0830 i en hel måned, han blir lei, skal ha smokken for å sovne, sovner, våkner med en gang og fortsetter. Mat skal han ikke ha. Også sluttet han plutselig. Men nå har han begynt igjen han spiser opp til en porsjon grøt til kvelds, stappamett og sovner egentlig greit. Får en nattaflaske mellom 22. og 00. Og da har han holdt frem til 06-08 før han får ny flaske. Jeg får aldri i han mer enn 130 ml med melk. Så virker ikke som det er mat denne gangen eller, han tygger ikke så mye på fingrene, så tror ikke det er tennene. Men han våkner hele tiden hele natta og plager oss helt fra konseptene. Han sover på eget rom og om jeg prøver å ha han i vår seng syns han egentlig vi kan ringe barnevernet for man kan ikke gjøre sånt med små babyer. Han er forøvrig 4,5 måned.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Kariina, slike netter har vi til vanlig, vi. Haaper det bare er oekedoegn i ditt tilfelle, men gutten min, som naa er 5mnd er vanligvis vaaken saa ofte. Paa virkelig gode nettter er han "bare" vaaken 4 ganger! Og paa virkelig daarlige har han perioder paa 2-3 timer lys vaaken... Jeg har litt gitt opp, men gjoer sikkert noe galt! Vi samsover og jeg fullammer, og puppen er stort sett det eneste som hjelper han til aa sovne. Saa om noen har raad og tips, -Ja takk!
Flaggermusa Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Her har den vært litt surrete. Småen sov fra kl 20 til 03 uten å våkne, men låg bare å surra og knirka og sutra fra kl 03 til 05 før han sov videre til kl 08 i vår seng. Er nok en tannebiss på vei for da er det samme regla om nettene.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 12. november 2011 #12 Skrevet 12. november 2011 Her måtte jeg inn og legge dyna på gutten et par ganger på fornatta. Og ellers var Muffin lys våken og skrikete fra kl 03-0430. Fikk tilsammen 360 ml melk, bleieskift og litt byssing så sovna han igjen til slutt.. Og sov til kl 07 <3<3 Gogutten! Holder jo på med tenner nå, så jeg skal ikke klage!
*Lissi* Skrevet 12. november 2011 #13 Skrevet 12. november 2011 Snuppa her er 11 mnd. og var utrøstelig i går kveld. Forkjølet og sovnet til slutt på pappaen. La henne i vognen, og bar henne opp da vi la oss. Sov hele natten heldigvis. Sover stort sett godt om natten. Hender hun er våken for litt melk, men trenger det jo ikke lenger. Spiser nesten ingenting når hun har fått tenner, så derfor har vi ikke tatt kampen enda. Men nå har hun fått 7 tenner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå