Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor..? Noen som opplever samme? Min lille er 4,5 mnd nå og vi har nettopp startet m grøt pga hyppige oppvåkn på natten, kan ikke si hun sover noe bedre egentlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Muffin her på 7 mnd skriker og gråter også en del i søvne. Jeg har babycall med kamera, så jeg ser alltid om han klarer å finne roen igjen selv (han sover jo, for han skriker med lukkede øyne og høres trøtt ut). Om han ikke finner roen igjen selv ila kort tid og jeg føler at gråten vil eskalere og tilslutt vekke ham, så går jeg inn og synger mykt for ham med ansiktet mitt inntil hans og stryker på ham, så roer han seg igjen <3

Når han var mindre så hadde jeg veldig lav terskel for å ta ham opp (og dermed vekke ham), og tilby mat straks han gråt.. Det har jeg sluttet med nå som han har blitt eldre, og han sover bedre nå.

Det er vel 50 % som opplever bedre netter etter oppstart med grøt. Mange opplever likevel ingen forskjell, og mange opplever også dårligere søvn, da babyen kan få magesmerter dersom tarmene var for umodne for fast føde.

Skrevet

Er ofte pga de drømmer, akkurat som oss voksne ;)

Huske på at de har vært gjennom ganske mye, og er ikke bare fysisk de skal venne seg til denne verden :)

Var hvertfall det svaret jeg fikk da jeg tok det opp på helsestasjonen med forrige mann :) Min på 4 uker skriker også i søvne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...