IdaPingPong Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg må bare få blåst ut noen ting her, selvom mannen min hører på dette jeg sier og min bestevenninne, å sier de forstår, men tror faktisk de ikke gjør det Men igjen, en god forståelse av det!! Jeg skal ha IVF og starter da med medisiner (spray etc) i Des, å jeg er så grådig positiv når det kommer til dette. Selvfølgelig kan det være at det ikke sitter første-andre eller -tredje gangen, men jeg har nullstilt hodet mitt på at alt kan skje, absolut alt.. Å går ikke dette så VET jeg at jeg blir skuffet uansett med negativ eller positiv innstilling, noe som jeg velger og tro er helt naturlig.. Men igjen, så positiv jeg er så velger jeg å gå inn med positivt sinn.. Men det er der familien til mannen min kommer inn og min bestemor, for de er SÅ negative.. Ikke for at vi skal gjennom dette, men de skal hele tiden si det at jeg "må ikke være så positiv, at jeg vil bli skuffet vis det ikke går, må ikke fortelle det til så mange osv", å jeg syntes dette er så vanskelig.. For JEG velger ikke å gå igjennom en slik prosess som vi skal med negativt sinn.. Jeg lærte en gang at kroppen har mye og si, går man inn med negativ innstilling så vil kroppen støte ifra seg, å går man inn med positiv innstilling vil kroppen trekke til seg mer.. Det kanskje ikke sant, men jeg føler det hjelper Men i såfall så syntes jeg dette er så dårlig, for jeg gidder ikke å snakke med de i familien om dette noe mer jeg nå, for de gir meg dårlig vibrasjoner om dette.. Å jeg velger og prate med mennesker for dette her, for jeg syntes det IKKE er noe tabu og ikke få barn på egenhånd, for det er blitt så vanlig blandt mennesker..Det blir som en terapi for meg og kunne prate om det.. Men dog, ikke til familie desverre.. Måtte bare få lufta dette her, for det gnager meg sånn... God Helg Ladys
Oktoberbabyen Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Stor klem til deg CarinaH! Omgivelser kan være noe dritt innimellom selvom de i sine egne øyne mener det godt..
Lillie Vanillie Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Hei! Gjør det som føles riktig for deg. Vil du dele opplevelsen med andre, så gjør du det. Vil du tenke positivt og være optimistisk, så vær det. Ingen andre har rett til å legge seg opp i hvordan dere håndterer den belastningen et IVF-forsøk er, og vi vet alle at det ikke er noen garanti for å lykkes uten at det blir fortalt igjen og igjen. I starten fortalte vi det ikke til noen, og vi trodde virkelig ikke at det skulle ta så lang tid å få det til. Under de siste forsøkene har vi delt mer med venner og familie, og det er en utrolig lettelse å kunne prate om det og dele det med andre. Din svigerfamilie prøver sikkert bare å beskytte deg, men så blir det helt feilslått fordi du trenger støtte og ikke en realitetssjekk. Jeg vet ikke om det er noe å hente på å si i fra om at du vet hva oddsen er, men du ønsker å tenke positivt. Lykke til, og klem til deg.
IdaPingPong Skrevet 13. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2011 Hei Det er så vanskelig, når jeg er med venner, min siden av familien og svigermor så gir de meg så positive tilbakemeldinger, det gjør at jeg klarer å slappe av og kose meg.. Er så lei av å trekke meg inn på do og gråte å blåse det ut av meg når de er til stede og er negative.. Bestemoren min er alt for meg,men jeg orker nesten ikke å dra ditt en gang pga dette.. Men jeg skal nok klare og si ifra i Des, når jeg er i "overgangsalderen" og hormonell ja, haha.. Da går vi IKKE rundt grøten Kanskje til neste år så har jeg en pappa her i huset som får farsdagsgave Klem til dere <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå