Måne66 *gravid* Skrevet 19. november 2011 #26 Skrevet 19. november 2011 Jeg er også single og vet "alt" om CFC :-) Følger med på andret tråder her også for jeg har holdt på en stund. Heng dere gjerne med, som pippi sier, litt lenger opp her.
en-blir-to? Skrevet 22. november 2011 #27 Skrevet 22. november 2011 Jeg er singel, 31 og fra vestlandet. Har ingen barn fra før, Jeg står mellom cfc og stork, fortsatt litt usikker- håper å starte opp i februar/mars ) Ønsker veldig gjerne å finne noen å skravle med om temaet )
KLP <3spire<3 Skrevet 23. november 2011 #28 Skrevet 23. november 2011 De tok ut 15 egg. Av disse ble 10 befruktet, 9 delte seg og 8 delte seg kjempe fint. De satte inn 2 perfekte egg i følge CFC!!!! :-) Men ingen var egnet til frys, det går jo så kjapt i svingene der borte at jeg fikk ikke spurt hvorfor de ikke er egnet til frys når de delte seg så fint. Vel, det har jo ingen ting å si, for de var ikke egnet til frys. Skulle spurt hvor mye de to eggene de satte inn delte seg, men rakk ikke det heller. Vel, ingen ting har noe å si, nå er det bare å ruge. Herrejesus så sagte disse 2 ukene frem til testing kommer til å bli. Det er bra jeg har bestemt meg for å kaste meg over Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole. Tok bare 1 boken med meg til Danmark, skulle tatt med to bøker, for jeg har hatt god tid til å leste. Lang reise, så jeg kan ikke reise opp og ned samme dag. Prøvde det noen ganger da jeg var på Storken og det ble bare STRESS!!!!! xxxxxxxx Krysser fortsatt fingre og tær for oss jenter :-D KLP :-)
Maya67 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #29 Skrevet 23. november 2011 Dette blir spennede! Så bra det ble to gode i hverfall!
Maya67 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #30 Skrevet 23. november 2011 Jeg har fått dato for nytt forsøk. Det blir 31.1 12. Synes det var litt vel lenge til, hadde håpet på slutten av desember, men, men. I hverfall godt å vite når det skal skje!
KLP <3spire<3 Skrevet 23. november 2011 #31 Skrevet 23. november 2011 Skjønner godt du syns det var seint, men det er bare å smøre seg med tolmodighet :-) selv om det ikke er så lett, man vil jo gjerne at det skal gå så kapt som mulig....:-) og da blir ventetiden enda lengre. Det er kjedelig greier å vente. Får håpe det lønner seg for tolmodige jenter :-D
sur klut Skrevet 23. november 2011 #32 Skrevet 23. november 2011 Kan jeg spørre om hvorfor du fikk satt inn 2 egg. Jeg hadde ett egg å sette inn. Men om jeg hadde hatt flere hadde jeg ikke fått mer enn ett. Jeg spurte og de sa det var større sjanse for tvillinger og abort i svangerskapet. Enig med deg at det går fort i svingene. Vanskelig å huske å spørre om alt man lurer på. Lykke lykke til med rugingen klp:)
KLP <3spire<3 Skrevet 24. november 2011 #33 Skrevet 24. november 2011 Jeg spurte dem hva som var størst sjans for å lykkes og da sa de at det var større % sjanse for å lykkes om jeg tok to egg. Derfor tok jeg to. Jeg spurte dem om det ikke var fare for at dersom det ene egget for ut, at det kunne dra med seg det andre egget og da svarte legen NEI og at det var større sjans for å bli gravid med to egg. Men at det selvfølgelig var større sjans for tvillinger og at jeg ikke kunne komme å levere den ene tilbake til dem :-) spøkte legen med. Jeg lo med og sa kjør på med to egg og sånn ble det. Jeg egentlig at det ikke er større sjans for at det ene egget skal rive med seg det andre. For dette snakket vi om ved Fertilitets Klinikken i Haugesund (offentlig) og de var veldig betryggende på at det ikke var noen fare. Men jeg ville spørre CFC for å høre om de sa det samme :-) Også i Haugesund fikk jeg satt inn to egg. Men at "alders grensen" var 38. Under 38 - 1egg. Fra 28 - 2egg om man ønsker det. Da må begge parter være enige om det. Hadde samboer på den tiden. Nå er jeg 39 år, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre. Ruge, ruge :-) KLP
lycine Skrevet 24. november 2011 #34 Skrevet 24. november 2011 Hei! Jeg er singel. Har ikke begynt med forsøk, men vil gjerne være med i denne tråden! Prøver å få time til Stork klinikken i januar, da jeg etter endel lesing har ombestemt meg og nå ønsker åpen donor. Forsøk utover våren/sommeren.
gg74 Skrevet 24. november 2011 #35 Skrevet 24. november 2011 Da skal jeg til først UL i morgen. Har vært på apoteket og kjøpt det jeg trenger for kort regime. 8300,- var litt i overkant hva jeg hadde regna med i medisinutgifter... men, men det er vel bare slik det er?? Kjøpte i alle fall det som legen på CFC har sendt meg resept på. Er nervøs for alle disse sprøytene, men det blir vel en rutine.. Begynner med Gonal-f i morgen.
Maya67 Skrevet 24. november 2011 Forfatter #36 Skrevet 24. november 2011 KLP, jeg hadde to til uke 7 og så hadde jeg en ganske stor blødning og etter det hadde jeg bare en. Så et eksempel for at en kan bli igjen selv om en forsvinner...
Dragonfly81 Skrevet 24. november 2011 #37 Skrevet 24. november 2011 Er ikkje i dokkas situasjon, e sambuar med snart tri små. Må bare få sagt at eg syns dokke e kjempetøffe og modige, heie på dokke!! heldige ungane som alltid kan vita kor sterkt dei var ønska. Masse lykke til!!
KLP <3spire<3 Skrevet 24. november 2011 #38 Skrevet 24. november 2011 Ja, jeg vet det :-) Jeg ville bare sjekke om CFC sa det samme som Haugesund. For det sies mye forskjelling! (ser at i innlegget falt VET ut, jeg tenkte det da jeg skrev det, men tenker litt fortere enn jeg skriver, så det kom ikke med. Derfor ble det sikkert litt knotete skrevet) Jeg så en diskusjon om sex etter insett, om at Trondheim hadde sagt at det var greit å ha sex etter insett. Hos CFC fikk jeg beskjed om å holde meg unna menn de første 8 dagene og ikke drive ekstrem sport frem til testing. Det er ikke like lett bestandig...:-) Så bra at den ene klorer seg fast :-D Lykke til
KLP <3spire<3 Skrevet 24. november 2011 #39 Skrevet 24. november 2011 Jeg forteller dette fordi jeg selv ikke visste det, men kanskje du vet det :-) Jeg var veldig opptatt av åpen donor og var 6 turer på Stork Kliniken og brukte åpen donor, dette var inseminering. Da jeg gikk over til CFC og IVF kan man ikke ha åpen donor, bare anonym donor. Det er kun jordmor klinikker som har åpen donor. Når det er en lege som utfører et inngrep er det ikke lov med åpen donor, bare anonym donor. Veldig vanskelig å forstå syns jeg, men som kliniken sier, sånn er Dansk Lov! Hadde jeg kunne brukt åpen donor også ved IVF, så hadde jeg gjort det. Men når det en gang er slik, så valgte jeg likevel å fortsette å prøve. Men jeg vet ikke om du får for inseminering eller IVF. Storken er jo igang med IVF de også.
KLP <3spire<3 Skrevet 24. november 2011 #41 Skrevet 24. november 2011 TUSEN TAKK DRAGONFLY, HYGGELIG MED STØTTE :-) Et tips til dere som trenger rimelig overnatting i København. http://www.storkklinik.dk/no/kontakt/overnatting-i-koebenhavn/ Dette er en eldre dame (opprinnelig Norsk som har bodd hvertfall 50år i Danmark) som leier ut 2 rom, det er to senger på hvert rom. Om du leier alene tar hun 300kr, om du har noen med deg og er 2 tar hun 400kr pr natt. Dette er ei side gate til Strøget (ala Karl Johan). Det er jo selvsagt ikke hotell standar, men det er trivelige rom. Kjøleskap, vannkoker, papp beger/fat, plastbestikk, pulverkaffe/te og 1 hånduk.
gg74 Skrevet 29. november 2011 #43 Skrevet 29. november 2011 I morgen tidlig skal jeg inn til min første UL etter sprøyter i 6 dager. Blir veldig spennende å se om det er noen egg i sikte.. Blir forhåpentligvis min første tur til CFC om ikke så lenge.
KLP <3spire<3 Skrevet 29. november 2011 #44 Skrevet 29. november 2011 Lykke til på UL imorgen, denne tiden med sprøyter, UL tlf til lege i Norge, tlf til CFC så bare fyker dagene avgårde :-) Men nå som man ruger går dagene såååå sakte ;-) Men, men, sånn er det bare :-) Hold oss oppdatert på hvordan det går :-)
veivalg Skrevet 30. november 2011 #45 Skrevet 30. november 2011 Håper det gikk bra på UL i dag og at du snart er på vei til CFC
gg74 Skrevet 30. november 2011 #46 Skrevet 30. november 2011 Ultralyden i dag viste fem egg. Det er vel verken mye eller lite.. Hmm... Spørsmål til dere som har reist frem og tilbake noen ganger: Ser på noen debatter at det er mest vanlig med eggutak en dag for så å sette inn 2 dager etterpå. Er det vanlig å sette seg på flyet hjem samme dagen som egginnsett, eller skal man holde seg mest mulig i ro timene etterpå? Evt. har man smerter?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #47 Skrevet 30. november 2011 Det var nok 5 follikler,kan ikke se egg på ultralyd. Du skal reise ned når foliklene er ca 19 mm. Du vet ikke antall egg før de tar de ut. De tar egg ut om morgen, og innsett 2 dager etterpå. Kan være litt ubehag etter uttak Ikke noe problem å reise hjem direkte etter innsett. Lykke til !
travelbug Skrevet 6. desember 2011 #48 Skrevet 6. desember 2011 Hei jeg er 29 år med en sønn på 1 år. Vi bor på vestlandet. Jeg skal til Sellmer Klinik i København i slutten av januar. Jeg har valgt dette fordi jeg vil at sønnen min skal ha et søsken som er nær i alder. både jeg og min mamma er enebarn, og det ønsker jeg ikke for min sønn.
BergenGto Skrevet 7. desember 2011 #49 Skrevet 7. desember 2011 Hei, Jeg er 32 år, fra Bergen. Hører til CFC. Var til ins. mai og juni i år, negativt resultat. Skal til med IVF når helsa tilsier det (operert beinet og vil bli heilt bra igjen først) Men veldig lyst å satse på å dra nedover til Køben i januar. Ser det er flere som tenker det samme =)
veivalg Skrevet 7. desember 2011 #50 Skrevet 7. desember 2011 Så kjekt med flere prøvere her Jeg tror vi er mange som planlegger tur i januar, inkludert meg selv. Satser på et fruktbart 2012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå