Vermilion Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Fra å være ei rolig og bedagelig frøken har hun plutselig begynt å hylskrike når jeg legger henne, vil kun opp og bli båret rundt. Hylskriker også når jeg gir henne puppen, vil ikke ha! Vil kun opp! Spiser kun når hun er kjempesulten og da kaver hun masse. Sover dårlig på dagtid også. Er dette en fase de har rundt 2,5 mnd som regel? Eller kan det være noe annet? ...og ja, jeg er førstegangs, hehe
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Jeg ville tatt det opp med HS eller barnelege for å utelukke flere årsaker det kan være , brystvegring kan være at de forbinder puppen med vondt, og da kan et være greit å få utelukket det ivertfall Lykke til!
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Hei, slik hadde vi det med vår nr 2. Lot det gå altfor lenge før vi oppsøkte hjelp. Dro til kiropraktor og han så på hele holdningen hennes at det var nakken som plaget henne. Etter 1 behandling ble hun som før igjen Men ikke vent 2-3 mnd før du sjekker det opp. Ett barn som i utgangspunktet er en rolig baby og som begynner slik som tulla di, er nok plaget av ett eller annet. Lykke til !! NB: En kiropraktor/manuellterapeut gjør jo ikke noe om de ikke finner noe, så det skader aldri å ta en sjekk
Snart mamma <3 Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Var sånn det starta her og... lillegutt var som en drøm de første 7-8 ukene, og jeg var så glad for å slippe unna kolikk osv.. plutselig bare "eksploderte" det, og alt var bare hyl. Ventet også for lenge med å få hjelp, for tenkte at det var rart det plutselig ble sånn. Her var det både kiss og refluks. Ring en manuellterapeut (som kan behandle babyer) i dag og bestill time! Er gratis og da kan du evt utelukke låsninger. Lykke til
Vermilion Skrevet 11. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2011 Takk for svar, folkens:) Men kan låsninger plutselig dukke opp sånn? Har liksom aldri vist noen tegn til det tidligere, aldri skreket ved puppen, aldri hatt en favorittside osv..men bestilt legetime til uka så kanskje vi får henvisning til m.terapaut. Håper ikke det er noe sånt og at det bare er en fase
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Her ser jeg på bilder fra de første ukene etter fødselen, at vi holdt Muffin i armene i slik vanlig, tradisjonell "babystilling", men ila den neste måneden holdt vi ham mer og mer med hodet opp mot skulderen, da han begynte å gråte om nakken ble bøyd ørlite granne fremover. Så her trur jeg låsningen enten ble verre, eller oppsto, noen uker etter fødsel. For etter behandlingen når han var 11-12 uker gammel, så kunne vi plutselig holde Muffin i babystilling igjen <3
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Låsningen kunne ha vert ved fødselen her og, grunnet navlestreng rundt en gang, og litt stagning.. Men han var mye trøtt den føste uken, og han var lett å legge til brystet da, et er han nå også om han er i halvsøvne selv om han hadde låsning. Så vi så ikke symptomene før etter noen uker.. Men jeg synes dere også kan sjekke for reflux. Sjekk symptomene på google.. Skriker plutselig til når han sover? Spisevegring, en del gulping (men ikke alle treger å ha det, noen svelger det), Kaver ved puppen, avbrutt søvn, går ned i vekt osv. Men som jeg er litt redd for med min sønn er at han ikke går nedi vekt selv om han kan ha reflux, det er fordi jeg har holdt på så iherdig med å gi han nok mat hele tiden, og dermed blitt helt utslitt..
Gjest Mentha Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Låsninger kan komme ved fødsel, men kan også oppstå i ettertid f.eks ved feil liggestilling, at de knyter seg eller lignende. På samme måte som vi kan få låsninger som voksne. Vil absolutt anbefale deg å sjekke hos kiropraktor (eller manuellterapeut, der har ikke jeg noe erfaring). Vi var også hos kiro med lillegutt og det var vel verdt pengene! Bare husk å gå til en som har erfaring med babyer Lykke til!
Babyønske �� Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Trenger ikke henvisning til manuellterapeut. Bare ta kontakt med en selv du. Det er gratis for barn. Er ikke sikkert du får noe støtte fra legen i å få behandling fra manuellterapeut, de færreste leger har noe særlig tro på behandlingen de gir. På www.manuellterapi.no finner du en oversikt over hvem som behandler barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå