MegOgSkjønningen Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hei. Har en liten jente som helt siden fødsel har gulpet mye. Hun er nå 4 mnd gammel og jeg syns egentlig bare det blir verre og verre. Det går nå veldig utover nattesøvnen hennes (og min). Spesielt ille om kveldene. Hun ammes, deretter må hun ligge på magen for å få opp litt gulp. Deretter kveldsstell, så legges hun. Og da begynner problemene. Hun vrir seg, kaver med armer og ben, roper/skriker til hun løftes opp. Da kommer det gulp eller rap. Dette gjentas x antall ganger. Er vi heldige tar det bare en times tid. Andre dager, som i dag, fikk jeg henne ikke til å sove i løpet av 2,5 timer med dette, og da er hun sulten igjen og så er vi i gang igjen. Og sånn har vi det hver kveld. HS sier det er normalt at babyer gulper, men er det virkelig normalt når det plager henne såpass mye? Når hun først har sovet våkner hun ofte etter 5-10 min pga gulp og så har vi det gående. Er helt utslitt, både fysisk og mentalt av å måtte gjennom dette her hver eneste kveld. Råd og tips mottas med takk!!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Vil bare si at jeg føler virkelig med deg, for vi har det sånn vi også Han her er bare 2 mnd da, men du beskriver problemene dine som om det nesten var våre... Tror det er den lufta som ødelegger, for da blir det værre for gulpingen og. Han her kan ligge å "kreste" leeeenge. Og det er ikke alltid rapene kommer opp heller, så da har man det gående ja... Jeg var på helsestasjonen pgav dette i dag, og de sat at jeg skulle se det an over helga (hallo? har jo vert sånn lenge men)... Så skulle jeg fortsette å gi litt og litt pupp, ikke masse på en gang, og heller oftere. og passe på å få opp all luft (enklere sagt enn gjort).. Men jeg vil råde til å la barnelege få se på, for å uteluke reflux eller andre ting som jeg gjorde i dag. Bare det gjorde meg litt i bedre humør, selv om vi må holde på sånn.. Klem til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå