Gå til innhold

Babysvømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 7 måneder. Vi har veldig lyst til å begynne på babysvømming. Er det forsent? altså ikke forsent å bade, men å dukke under osv? :) har øvd litt hjemme, brukt svak dusj stråle i ansiktet hennes for å se..men da blir hu kjempe stressa å puster inn vannet å hoster :( har hørt at de har den lukke refleksen inne hvis de holder pusten ett lite øyeblikk når man blåser på dem..å det gjør hun, men når det kommer vann så gjør hu samme refleks i ett sekund også puster inn igjen. Tenk om jeg gjør dette i vannet da også puster hu inn masse vann?:P vet man øver først da, men er fortsatt litt redd :/ hu elsker ellers å dusje og bade :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på vårt kurs tar de kun inn barn under 6mnd fordi etter 6mnd må de læres på en annen måte. mener å huske at det var pga lukkerefleksen som du sier. men kan jo være forksjellig fra plass til plass så jeg hadde hørt med de som holder kurset.

hos oss er det kun ei dame og hun har ikke kapasitet til mer da hun mange kurs per dag.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Læreren på vårt kurs sier at den naturlige lukkemekanismen forsvinner rundt 6 måneders alder. Men vi begynte å dykke før Muffin var 6 måneder, og han er IKKE glad i det... Vi har også en gutt som er 2 mnd eldre, og som da starta dykkinga når han var 7 mnd, og han gjør det like bra som alle de andre ;)

Vi teller alltid til tre, og heller enten vann over hodet med en kopp for å få frem lukkemekanismen, eller blåser de mildt i fjeset. Jeg dukker også under samtidig, da babyene har øynene åpne under vann og sikkert syns det er kos at mamma er med (men aner jo ikke da, hehe).

Jeg syns egentlig at alle babyene ser mye mer slitne ut etter noen dykk, og jeg dukker sjelden Muffin under mer enn 2-3 ganger per gang vi er der, for da blir han sliten og hoster/blir helt rød i fjeset. Så vi koser oss mest med sang og lek vi altså <3 Kanskje han blir mer modig på neste kurs som starter i januar!

Skrevet

Vi begynte med babysvømming når snuppa var like over 6 måneder. Det gikk bra. De minste småttisene var vel bare 3 måneder, og jeg tror det var lettere for dem på et vis. De fikk til dykkinga før. Men vi koste oss i basseng, og fikk jo dykket litt vi også. Og poenget (etter min mening) er vel å kose seg i vannet sammen. Og sørge for at småttisene ikke blir rette for å få litt vann i ansiktet. Nå er snuppa 1,5 år, og hun elsker å dusje. Når hun bader kan hun tulle og helle vann over hodet, og gjør seg ingenting av at vi vasker håret og søler litt vann i ansiktet. Vi føler at hun fikk masse ut av det selvom hun gikk sent på kurs.

Jeg tror ikke det skjer noe plutselig når de er 6 måneder. Lukkerefleksen sløves litt og litt og hvor fort det går er helt sikkert individuelt.

Skrevet

Vi var på babysvømming på Lillehammer.. Det var det godt blandet i alder.. yngste var vel 9 uker og den eldste var 9-10 måneder da vi begynte. Enste hun treneren var bekymret over var frykten for andre voksne.. For det var jo hun som prøver å dykke de først osv.. så da er det jo kjipt hvis ungen bare hyler hos fremmede.. men hun sa at det var ikke for sent da de var rundt 9-10 måneder.. øvelse gjør mester.. :) Det er virkelig en opplevelse for små og store.. så jeg hadde meldt meg på med en gang hvis jeg var deg.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...