Gå til innhold

Flere som er gitt opp av klinikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har rett og slett blitt gitt opp av Klinikk Hausken, gjett om vi er skuffet. Jeg reagerer ikke på hormonene, og to ivf-forsøk har blitt avbrutt. (Har amh verdi på 1). Første gang med ett modent egg, så det ble aih. Forsøk to ble dosene økt betraktelig, men endte med siste UL på sprøytedag 13 om mandagen -kun 6-8 SMÅ follikler. Avbrutt. Total skuffelse. Så kom telefon fra klinikken.. Fikk beskjed om at de mente vi har liten sjanse for å få det til, og mente vi kunne ta noen flere aih -bare for å se. Men de anbefalte utlandet, og donoregg. Vi ønsket å prøve andre hormoner -har ikke prøvd gonal f ennå, og helst ivf i naturlig syklus. Det ville de ikke hjelpe oss med. Total skuffelse!!

Vi ønsker ikke å gi opp håpet, så lenge jeg faktisk har egg! Er "bare" 30, så ble en skuffelse med så lav amh. Men jeg har jo egg..

Nå har vi kontaktet Aleris, og skal på samtale der i januar.

De var positive til forsøk i naturlig syklus.

Er det noen der ute som er LITT i samme situasjon, eller har tanker/erfaringer -så tas det i mot med ååååpne armer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i samme situasjon som dere for to år siden, bortsett fra at vi trengte icsi i tillegg pga få svømmere. Vi ble gitt opp av klinikken vi var på og ting virka håpløst, men aleris ga oss et tilbud og ved hjelp av forsøk i naturlig syklus fikk vi en gutt for snart et år siden :)

Dette er noe de har erfaring med på aleris, de har hjulpet flere i vår situasjon. Jeg tror de er de beste i landet for oss med lav amh.

Skrevet

Hei Fru Fomle ønsker seg:-)

Jeg har en helt annen diagnose enn deg (endometriose og det har vist seg svært vanskelig å få befruktet eggene), men ønsker likevel å sende noen ord. Vi ble gitt opp av både fertilitetsklinikken i Porsgrunn (offentlig) og Aleris etter 5 forsøk og jeg var bare 26 år. Selvfølgelig svært tung beskjed. Vi flyttet over til Hausken og der satt de opp et helt nytt behandlingsprogram og på første forsøk satt gutten vår som nå er 2 år! Jeg er selv gravid igjen i uke 26 med nr. 2 etter forsøk ved Hausken. Tror det er kjempeviktig å få en second opinion fra en annen klinikk/ lege dersom man føler seg gitt opp. Mange ganger er det små endringer og faktisk en postiv innstilling fra behandlerne som gjør selve utslaget!

Masse lykke til i januar og håper du snart vil oppleve drømmen om et lite gull i armene dine:-)

Stor klem

Skrevet

Jeg har også lav AMH (3) og er "bare" 31. Vi bruker IVF klinikken i Oslo, og er veldig fornøyde. På ultralyden sprøytedag 13 hadde jeg bare 4 follikler. Jeg endte til slutt på 5 og fikk ut 1 egg fra hver, så skjønner ikke hvorfor de har gitt dere opp.

Stå på videre og ikke gi opp håpet:-)

Skrevet

Ta kontakt med flere klinikker. Det er mange veier frem til en graviditet. DK gir også høyere doser enn det som gis her hjemme.

Masse lykke til videre!

Skrevet

Tusen tusen tuuuuusen takk for svarene fra dere, damer! Det betyr så mye... Nå har jeg gått fra den verste fortvilelse til forsiktig optimisme. Det føles godt! Får en positiv følelse ang Aleris og forsøk i naturlig syklus.

Godt å høre deres positive erfaringer og tanker! Tusen takk!

Skrevet

Fru Fomle!

Du får ikke lov til å gi opp! riksen avfeide meg FØR de gadd å prøve engang! Etter første time sa hun at det var lite sannsynnlig at et forsøk ville lykkes-ADIOS! Dro på Aleris, 5 egg ble tatt ut, hvorav 4 modne men kun et som ble befruktet. Er nå 7+ 1!

Jeg har også bedriten amh og er bare 31 år, men det er andre faktorer som også spiller inn! Gikk på suprecur, gonal f ( høy dose, selvfølgelig) og nå cyklogest. lykke til!

Skrevet

Porsgrunn ga oss opp etter ett mislykket forsøk. Har minsteminst AMH, og få egg......fikk ut kun ett egg, ikke befruktet. Fikk beskjed om ED eller adopsjon. MEN, jeg ga meg ikke....bestemte oss for ett privat forsøk ved Aleris, fikk ut ett egg....og jaggu satt`n;) Sitter nå her i uke 35, og begynner å bli fødeklar:)

Ikke gi opp, og prøv selv også. Jeg ble gravid 3 ganger på ett år tross crappy amh.

Masse lykke til hilsen popstar med julebaby i magen:)

Skrevet

Jeg er enig med dere andre: IKKE gi opp!

De offentlige klinikkene har lite ressurser og stort sett har de ett standard oppsett som alle pasientene bør bruke. Dette passer for de fleste men når det er noen som faller litt utenom har de stort sett ingenting å tilby. Er enig med de andre og ville hørt med en annen klinikk for å få deres synspunkter.

Det er mange som lykkes selv med lave verdier. Har selv gode verdier og flere forsøk bak oss men vi har ennå ikke lykkes på tross av det!

Sender en liten hilsen til deg popstar og vil ønske deg alt vel fremover. Tenk nå får du endelig et lite nurk å kose dere med. Jeg er så glad og stolt på deres vegne!

Klem, klem

Skrevet

Tusen takk for fantastisk inspirerende innlegg, Poca!

Så hyggelig å høre at det gikk så bra for deg.

Får en stadig bedre følelse, og er positiv til å prøve Aleris!

Lykke til videre, nyt tiden!

Klem fra

Skrevet

Ååååååå, for en herlig historie, Popstar! Nå ble jeg glad på dine vegne! Tenk, nå er snart førstepremien her!

Godt å høre at andre har fått samme beskjed, og lykkes uansett!

Jeg skal heller ikke gi meg!!!! Takk for inspirasjon!

Skrevet

Takk for hyggelig svar, Stjernemagnolia!

Jeg vil ikke gi opp nå, nei.. Hjalp virkelig med inspirerende svar her inne!

Er sjokkert over klinikken fortsatt da, vi valgte jo å gå rett privat og pendle til Hausken for at de skulle være landets beste. Fikk beskjed om at vi kom til å få det til, og de var superpositive. Nå ble vi bare blankt avskrevet. Skuffelse! Men nå satser vi på Aleris :)

Lykke til på din vei videre! :)

Klem,

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg var på første UL i dag, og fikk beskjed at jeg reagerte ikke i det hele tatt på medisinene (AMH mindre enn 1). Bare for å ha prøvd skal jeg fortsette med sprøytene en uke til, og skal nå ta 400 IE Puregon i stedet for 350 IE. Legen nevnte at ED nok ville være muligheten for oss. Men ser jo at andre har fått det til. Virker som Aleris kanskje kunne være plassen å prøve. Hvordan har dere gått fram når dere skifter sykehus? Vet dere noe om ventetid på Aleris?

Skrevet

Hvor hører til i dag? Vi er på Aleris nå, men var i DK sist så har ikke noe erfaring med bytte sykehus i Norge.

Men kan svare når det gjelder ventetid: Vi fikk fastlege til å sende henvisning i midten av oktober, fikk samtale hos Aleris 23. nov (i følge klinikken var det spes. lang ventetid etter at begge legene hadde hatt høstferie, vet ikke om de sier det samme nå etter juleferie), men etter forsamtale var det bare å starte rett på! Og nå går det slag i slag uten opphold..til vi forhåpentligvis klarer det en vakker dag..

Skrevet

Ser du har fått masse gode tilbakemeldinger:)

Jeg heier på deg **:) Lykke til videre *

Skrevet

Hvor hører til i dag? Vi er på Aleris nå, men var i DK sist så har ikke noe erfaring med bytte sykehus i Norge.

Men kan svare når det gjelder ventetid: Vi fikk fastlege til å sende henvisning i midten av oktober, fikk samtale hos Aleris 23. nov (i følge klinikken var det spes. lang ventetid etter at begge legene hadde hatt høstferie, vet ikke om de sier det samme nå etter juleferie), men etter forsamtale var det bare å starte rett på! Og nå går det slag i slag uten opphold..til vi forhåpentligvis klarer det en vakker dag..

OK. Takk for svar. Vi er nå på Haugesund sykehus. Kan jeg spørre hvorfor dere har gått privat? Har dere hatt tre forsøk i det offentlige kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...