FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 De siste 3 dagene har vi stått opp mellom 7 og 8, og han er da altså våken helt til 18 - 19, sover til 20 eller 21, er så våken til ca 00.30, og sover da til ca 04, og skal ha mat, så sover han kanskje i ett til 8.. Han er veldig urolig på dagene og gråter masse, finner ikke roen til å sovne, sovner han, så er det i max 10 min.. Og jeg er SÅ sliten nå.. kan noen bare fortelle meg at dette går over??
abella Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Det høres absolutt ut som noe plager ham! Et barn på 4 uker skal sove mer på dagen. Du bør bestille time hos lege og manuellterapeut med barn som spesialitet og få sjekket om noe feiler ham.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Det virker jo som han har samlet forholdsvis mye søvn til natta, ca 8-9 timer totalt hvis jeg legger det sammen, så det taler jo imot at han har vondt noe sted. Jeg kan ikke huske at min sov mere enn smådupper (gjerne på meg helt til jeg prøvde å legge ham fra meg) de første 4 ukene, i tillegg til at han sov 8 timer om natta med 1-2 matinger. Dette gikk seg ganske fort til etter vi kom inn i en rutine med å gå tur med vogna ca ved 4 uker. Da fikk vi til en lang dupp på 2-3 timer midt på dagen, sånn fra 10-11-tiden. Det går helt sikkert over, bare prøv å finne ut hva som roer ham og kjør på det. (Også hvis det er å ligge ved puppen, bli båret rundt i bæresele eller trillet i vogn) Men det er vanligere at de sover mere ja. Min begynte med flere dagdupper først ved 3 måneder.
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 11. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2011 Takk for svar Ja han sover små dupper på meg, men nåde meg om jeg prøver å legge ham ned Ja han sover en del på natten, men han er grinete og sur hele dagen, så noe må det være. Skal til legen idag pga han gulper masse, og hardt og langt.. så de lurte på om det var reflux eller hva det enn heter.. Får krysse fingrene for at det går over snart.. tålmodighet, tålmodighet
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Babyen min sov ikke mer enn 9 timer samlet per døgn frem til han var 3 måneder, ja det er tøft... Men så flott at babyen din allerede har døgnrytme da, og samler opp søvn til natta, det gjorde IKKE Muffin her Har du latt babyen sove oppå deg? Mange babyer trenger mye nærhet og finner ikke roen alene i trillevogn/seng/krybbe. Om jeg ikke la ALT til rette for Muffinsøvn, så sov han INGENTING... Bæresjal er uvurderlig for slike nærhetskrevende babyer: www.tettinntil.no Noen kan vugge babyen i søvn inntullet i en dyne, som de så kan forsiktig lirke over i barnevogna mens babyen fremdeles er omsluttet av dyna. En trøye som lukter mor kan også hjelpe, eller en varmeflaske i senga før babyen legges ned. Virker babyen stiv i nakken, eller har babyen bananform (buet rygg, og hodet bøyer seg ned mot rumpa)? I så fall kan manuellterapeut/kiropraktor hjelpe. Har babyen magesmerter; f eks drar beina opp mot magen og skriker/gjør grimaser? Hvordan er avføringen, er det slim eller lignende som kan tyde på allergi? Jeg vet om flere babyer som nesten ikke sover på dagtid, og som sover mye og lenge på nettene. Alle babyer er forrskjellige, og sammenligning med andres babyer kan ta knekken på mødre med veldig krevende babyer...
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 11. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2011 Bæresjal har vi og bruker litt, men jeg får det ikke helt til enda.. må øve litt mer Han har uten tvil problemer med magen.. han spreller og strammer og skriker, men jeg bruker minifom og jeg drikker både amme te og fenikkel te, det hjelper litt.. merker stor forskjell hvis jeg glemmer en te kopp .. :/ Han virker ikke stiv noe sted og er ikke en bananbaby Jeg vet at alle er forskjellige, 4 åringen min hadde kolikk i 3 mndr, så er vel kanskje det jeg går å er redd for åsså.. orker ikke gå gjennom det en gang til.. klart, da var jeg alenemor, men nå er vi to.. men, kolikk er forferdelig! Får se hva legen sier idag, uansett så må jeg nok bare smøre meg med tålmodighet
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Uff ja får håpe det roer seg for babyen din nå! Kan det være at du spiser noe han ikke tåler? Vet om en baby som fikk magesmerter bare moren drakk en kaffekopp Et strikt kosthold kan jo være verdt det for en periode, om det gir en roligere baby? Noen få har melkeproteinallergi: www.utenmelk.no Kan jo være verdt et forsøk? Og ellers så sykle masse med beina til babyen, stryk ham MED klokka over magen og bøy beina forsiktig opp mot magen for å få ut luft. Har du forresten prøvd swaddling i forbindelse med søvn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå