magegullet Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Er det noe som helst fint navn som passer til Oline? Til mellomnavn?
litekreativtbrukernavn Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Min bestemor heter Laila Oline... Det er den eneste kombinasjonen jeg har hørt. Selv syntes jeg at oline er et kjempefint navn, men relativt "kraftig" så det trives kanskje best alene?! Men det er bare min mening da...
Fgf februar 12 Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Thea oline, eg tenker at du må ha noe kort sammen med oline hvis du vil bruke begge navnene, det er tre stavelser i oline og vet av erfaring at da bør det andre navnet ha en stavelse som Siv, Linn, Gunn, ann. Har selv dobbeltnavn og bruker begge. Oline er et nydelig navn så lykke til.....
Happy H Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Eg synes heilt klart Oline e finest aleine. Det er et kraftig, fint navn!
Fru.Vestavind Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Synest Oline er eit fint namn som ikkje treng noko attåt. Men, det går kanskje ann å kombinere slik: Oline Mari/Marie Oline Sofi/Sofie Hmm, kom ikkje på andre som går ann (dersom Oline skal vere første namnet). Men som sagt, synest Oline er eit fint namn aleine;)
RockMama Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Oline Mari, tenkte jeg også (med trykk på i´en i Mari) Men kjempefint alene, personlig liker jeg best navn som står for seg selv.
Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid* Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg så to sykker som har fått dette navnet i et kirkeblad dette uken. Nora Oline. Inga Oline.
Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid* Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Liten rettelse: denne uken.
Ziiona Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Jeg er egentlig enig med de andre her. Om du skal ha Oline som fornavn er det ikke noen navn som passer godt til det fordi det er så sterkt alene. Mye lettere å bruke Oline som mellomnavn og ha et annet fornavn om du vil ha dobbeltnavn. Bare pass på at navnet ikke blir for langt og tungt. Jeg har selv fornavn og mellomnavn, men mellomnavnet mitt står kun på papiret og blir aldri brukt. Mellomnavn må ofte ha korte fornavn og bindestrek for å i det hele tatt bli brukt. Vi kommer til å bruke etternavnet mitt som mellomnavn og etternavnet til samboer som etternavn, så blir tre navn uansett Lykke til med valget i allefall, det med navn er absolutt ikke bare enkelt!
Minimikro Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Jeg veit om et lite nurk som heter Vilde Oline. Det synes jeg er absolutt helt nydelig!
Nurkfrid Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Oline Mathea Oline Felicia Oline Alexa Oline Joanna Oline Malia (trykk som i Maria) Bare forslag. Syns det høres ut som mellomnavnet bør ha minst tre stavelser og ende på a for å balansere godt med tre stavelser i fornavnet.
magegullet Skrevet 14. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2011 Det er såå hyggelig å kunne få så mange gode tips og råd her inne Tusen takk.. Det heller litt over til at det blir Oline..uten mellomnavn, for jeg er veldig enig i at det er et flott navn alene. Jeg har tenkt litt på Leah Oline, men da blir det bare til at vi ikke bruker Oline, og det er litt kjedelig i og med at det er det navnet jeg vil ha i utgangspunket Kanskje.. huff nei, det er ikke enkelt.. Hva skal gullklumpene deres hete da?
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Jenta vår skal hete kirsten linea min mormor het kirsten, og vil virkelig ære henne med oppkallelse, men har liksom alltid synes barnet må få to navn ved oppkallelse så de har ett som bare er "deres" også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå