Gå til innhold

Kan noen forklare med dette med HCG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid igjen etter å hatt en spontanabort i uke 9 for ca 3 mnd siden. Er nå i uke 7 , og livredd for at noe skal gå galt !! :( Har lest om at en kan måle hcg verdier i blodet for å sjekke hvordan graviditeten utvikler seg, om alt går bra eller om det ser ut til at den ender i en SA... Kan noen forklare meg dette ? Er det vanlig å få ta slike blodprøver hos legen? Hvor mange dager må det gå mellom blodprøvene for at den skal kunne vise økning/senkning ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte litt på dette med hcg i et annet innlegg rett under her:) Du kan lese det og se om du blir klokere :)

Men det er mange leger som frarådet bruk av hcg-måling pga det er ingen garanti at det er et godt tegn at denne stiger. Det har vært tilfeller av abort selvom hcg har steget...

Men slike prøver skal tas med i hvertfall et par dagers mellomrom:-) Fram til det når 10 000 skal det doble seg ca annenhver dag:)

Hvis du er i uke 7,kan du jo bestille ultralyd, kanskje få henvisning fra lege, så du kan få se et bankende hjerte. Etter et bankende hjerte er sett på ul, skal det mye mer til for at det går galt.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Har allerede bestilt tid til ultralyd på fredag om en uke, men føles som en eeeeeevighet til. Finner liksom ikke helt roen. Men tror bare jeg må smøre meg med tålmodighet, og krysse fingrer og tær for at alt går fint denne gangen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...