C.L.H85 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Begynner å bli små rar og frustrert(mildt sagt, er faktisk hakket før jeg begynner å jodle!).... De siste 2 ukene har det bare vært et eneste MAS med legging av denne ungen min. Gir henne flaska på senga, hun sovner, så går det 15 min- vil ha smokk, så 20 min senere våkner hun for å grine, sutre i ca 1-2 timer! Hvis jeg er der ligger hun bare å tøver, ruller og gnager på smokken. Vil ikke roe seg ned for fem øre! Går jeg ut så er det å hyle/grine seg bort med snørr og tårer og alt som hører med. Hun har alltid slitt med å roe seg ned på egenhånd for å sovne, både på dagtid og kveld. Hun har hatt/har kiss og har gått til mange behandlinger, hun har visst fortsatt litt skjevheter. Men det skal visst ikke gjøre vondt, LEI!!! Tror hun er på vei til å få flere tenner, men hvor lang tid skal det ta?? De 2 første brukte hun vel litt over 1 mnd på, men var ikke halvparten så mye mas,skriking og sutring da. Grrrr blir så forrrbannna!( Ikke på vesla så klart, ikke hennes skyld). Så til poenget..... Noen som har noen kjærringråd???? Kald smokk funker ikke, det spytter hun bare ut igjen. Dentinox har så langt vært en vits- hun ser på det som godis;( Hjelp??
Bad habits har tre små Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Ja, den som hadde visst hva det feilte disse småttisene til enhver tid! Det kan jo være hva som helst egentlig. Ubehag kan jo helt klart gi hyppige oppvåkninger. Jeg har faktisk gitt paracet innimellom. Det hjelper. Min er også merkbart mer urolig nå. Jeg tror nok det er flere tenner på gang. Han er straks 7 mnd, så nå kommer de vel som perler på en snor:-)
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Hvor gammel er snuppa? Kanskje hun legges for tidlig? Kanskje siste dagduppen er for tett opp mot leggetid, eller kanskje hun nå sover for mye på dagtid? Babyenes søvnbehov/søvnvaner endres ofte ila det første leveåret, så det å justere dagdupper/leggetid er ikke alltid så lett. Her kåla Muffin rundt som en mark og var våken og gråt/styra 6-8 ganger hver natt når vi la ham kl 19. Da var han 4 mnd gammel. Vi forskjøv leggetiden til kl 21, og han sov MYE bedre på nettene! Ila en 2 måneders periode fremjusterte vi leggetiden tilbake til kl 1930, og dette fungerer fint for oss. Han sover da ca 10 timer per natt, avbrutt av 1-2 flaskematinger, og vi starter dagen ca kl 06.
C.L.H85 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2011 Det meste hun kan finne på å sove på dagen er ca 2x 40 min... Det er en goood dag. Hun er alltid stup trøtt når hun skal legges, har prøvd tidligere å senere.;( Greia nå er ikke bare hyppige oppvåkninger, men at hun holder det gåendes i alt fra 1-3 timer. I kveld la jeg henne 18.30, sov til 19.10-smokk, sov så til 19.40- våken, skriking sutring, tøving osv osv.... Hu har enda ikke sovnet, enda hun er stup trøtt.....Hun er 7 mnd og har 2 tenner fra før og ja veit hun antageligvis får tenner... Men er det bare paracet som funker mot kløing? Kan ikke gi henne det hver kveld ?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Hun er ikke overtrøtt da, og sliter med å finne roen? Her måtte vi legge jenten vår etter 1,5 time etter siste lur gjennom hele dagen fordi hun var overtrett.. holdt på sånn i 3-4 uker, og hun er en ny baby som faktisk endelig klarer å finne søvnen sin selv både dag og kveld:) Hun pleier å være sovnet innen kl er 19, men idag sovnet hun ikke før kl 20, og hun lå musestille inne i sengen sin den timen:)
Mammatilfinesmå Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Her i huset var det et evig mas når tennene skulle komme! Tror han holdt på i nærmere en måned, hadde to fartsdumper nede,men de kom aldi gjennom. Det var mye sutring, spesielt om kvelden, og dentinox fungerte ikke!! Så ble jeg tipset om å bruke kamomille-kuler, som jeg knuste og løste opp i litt vann(3-4 kuler). Det hjalp utrolig mye!!!!!!! Det ble en helt annen unge:) det er naturmedisin, som jeg bestilte på apoteket. Nå har heldigvis tennene dukket opp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå