Kath+3 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Lillegull er 1 uke i dag, og vi fikk en Litt tøff start etter fødsel hvor mor mistet mye blod og ble sendt på OP. Lillegull er sugevillig, men produksjonen har ikke tatt seg helt opp enda! Gir mme om ettmermiddag/kvelden da hun ikke blir fornøyd etter amming. Men ønsker jo i enden å fullamme og blir stresset av alt ammepresset omkring. Flere som gir eller gav mme i tillegg? Er det okei å gi en flaske om dagen? Whæææ, trodde ikke dette skulle stresse meg men det gjør det! Vil produksjonen fortsatt ta seg opp når jeg ammer resten av døgnet? Baby sover mange timer i strekk, skal jeg vekke henne annenhver time en periode?
abella Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Selvsagt er det greit å gi en flaske mme på kveldstid så jenta di blir mett og du får hentet deg inn etter en tøff start. Men hvis du ønsker å fullamme må målet være å redusere hvor mye mme du gir og til slutt kutte flaska. For å øke produksjonen må du rett og slett amme ofte! Du skriver ikke hvor ofte/lenge du ammer, men det er vanlig å amme svært mye i begynnelsen for mange. Føles som man ikke gjør annet, he, he. På dagtid kan du gjerne amme hver andre time eller oftere, men hvis du ikke vil vekke baby kan du pumpe og gi baby på flaske etter neste amming. Forsøk å få til et par ammeøkter i løpet av natta også, men det kan gjerne gå litt lenger tid mellom hver gang da. For å finne ut om du får mer melk må du veie, det er eneste sikre måten å vite det på. Så undersøk hvilke dager de har veiing på din helsestasjon.
Kath+3 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2011 Ammer 1 t av gangen ca, hun er svært sugevillig! Med noen små pauser innimellom der. Har ikke ville vekke henne for har tenkt hun har trengt søvn og hvile etter fødselen, og det har jo også mor men får prøve å vekke henne å legge henne til brystet annenhver time da takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå