Vicky 83 Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg vurderer å kjøpe bæremeis, men er usikker på om gutten min rett og slett er for tung. Det er jeg som evt. skal bære han. Gutten er 12-13 kilo nå, og han blir jo bar tyngre. Hva er deres erfaring med bæring av de små? Hvor lange turer har dere orket å gå på? Har barnet vært fornøyd eller har det blitt fort urolig?
bubben Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 eldstemann som er 3år og 15 kg kan godt sitte i den når vi går laaaange fjellturer, han har bestandig likt å sitte i den.. aldri vært noe klaging heller stas vi har bergans juniors favoritt.
Kengurine Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 hei anbefaler hvertfall Sherpani https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/baere/sherpani-rumba-baeremeis mini er 13 kg - han elsker å sitte i meis på tur. jeg sliter litt med å bære han over lang tid, men vi bytter litt på det. når han var mindre, kunne vi være ute 1-2 timer. nå bruker vi det helst som transport for å komme oss raskere frem til et sted uten å måtte ta med vogn. lykke til.
Vicky 83 Skrevet 10. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2011 Klarer du å gå med den eller er det mannen som bærer? Min mann vil ikke gå med han i bæremeis på grunn av ryggproblemer.
mammatetogansketette:)) Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Har sherpani vi også, meget fornøyd, bærekomfort som en meget god tursekk- mange innstillinger og passer de fleste (bærere altså Jenta vår er 11 kg, gutten noe mere- vil tro rund 14 kanskje? Har bært begge, på turer på opptil en drøy time, så pause og en time tilbake igjen... Jeg er mildt sagt ingen kraftig jente, men har tidligere bært tursekk endel, lite med det de siste årene- så er ingen dreven bærer, men har gått veldig bra. Viktig å kunne stille inn meisa etter DIN rygglengde, sherpanien vi har kan kjapt stilles inn til meget god bærekomfort til både meg som er lita og sambo som er høy og någet bredere Tips til kjøp: - skygg unna meiser med dårlig polstrede magebelter - viktig med fotstøtte for barnet (helt korte turer går vel greit uten kanskje...) - Sørg for at meisa passer din rygglengde - Lær deg å stille den inn rett til DEG Prøv deg frem, få gjerne hjelp der du kjøper- eller spør i en sportsbutikk, gjelder jo det samme her omtrent som tursekker... -Vurder om du trenger å ha rom til bagasje i meisa, kan ellers feste på en lett sekk (følger med sherpani- meisa, kan tas av) ved behov. - skygg unna gamle meiser der barna ikke festes skikkelig i meisa (noen mangler skulderreimer.. lett at ungen faller ut om du snubler sjøl...) -også kjekt at man kan regulere hvor høyt barnet sitter (nå er dette mindre viktig for dere kanskje siden barnet nå er tre år) Var det jeg kom på i farten, og så er det lurt å prøve korte turer i starten, både for bærer og passasjer;) Og lurt å ha med et ørlite speil om man bærer mindre barn og går alene, så har du bedre kontroll
bubben Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 ja det er ikke noe problem. er veldig gode hoftebelter på den. også kan man stille rygglengden på den! anbelfaler deg å teste den i butikken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå