Tuttalutta Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Møter jeg noen av dere på Føden / Storken? :-)
jula&minimaisen Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 fullt mulig;) selv om jeg har bestillt raskt inn og ut fødsel ! hehe.. termin 4 des:)
dianna Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Mulig det ja Har termin 12., men tror hun kommer før
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Jeg har termin 11.des
Miss Hemingway Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Termin 6. desember skal føde på føden men babyen er bestilt til mandag da, så gjenstår det å se om den hører etter kjekt at vi er flere i samme båt da! er dere 1. gangs, 2. gangs osv? Jeg er andre gangs, men tok haste KS forrige gang.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg er 1.gangs. Har i utgp tenkt meg på storken;)
jula&minimaisen Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 er 2gang. 4 år siden sist, ble da satt i gang, håper å slippe det denne gang!
dianna Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Jeg er også førstegangs. Håper at det blir fødsel på Storken med badekar, levende lys og god stemning )) hehe, kan jo leve i troen
Tuttalutta Skrevet 11. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2011 Jeg er tredjegangs og har ikke bestemt meg for storken eller foeden enda... Har en paa hver plass fra foer og har god erfaring fra begge stedene :-)
nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Her blir det keisersnitt i begynnelsen av uke 49, altså 5. - 7.desember. Så kanskje vi treffes da?
nyttårsprins Skrevet 12. november 2011 #13 Skrevet 12. november 2011 Hehehe... Uke 49 er kalenderuken - så det var det jeg siktet til... Det blir i terminuke 37!!!
smiia Skrevet 12. november 2011 #14 Skrevet 12. november 2011 Så bra å høre at flere av dere har gode erfaringer fra Bergen! Det er min 3. fødsel, termin 16. desember, men har født ved andre sykehus før. Må innrømme at jeg har gruet/gruer meg litt til å føde i Bergen, etter skrekkhistoriene som kommer fram gjennom media/her inne. Derfor var det godt å lese om noen med positive erfaringer
Miss Hemingway Skrevet 12. november 2011 #15 Skrevet 12. november 2011 Jeg har høyrisk svangerskap så må føde på føden. Håper fødsel starter av seg selv og at jeg slipper å gå lenge på overtid :/
nyttårsprins Skrevet 12. november 2011 #16 Skrevet 12. november 2011 Ja, det er så synd at det er skrekkhistoriene som kommer frem. Tror vel kanskje det at de som har hatt en traumatisk opplevelse har et stort behov for å kringkaste dette (forståelig nok), - mens de som har en fin opplevelse ikke har samme eksponeringsbehov. Jeg selv har bare gode erfaringer med KK. Og det er ingen av mine venner som har noe negativt å si. Og i venneflokken min har vi produsert veldig mange bergensere i løpet av de siste 15 årene siden vi nærmer oss 40 hele gjengen!!! Husker at jeg som førstegangsfødende for 9 år siden slukte til meg alle skrekkhistorier og var nærmest et nervevrak da jeg skulle føde selv. Men jeg ble så utrolig positivt overrasket! Tror også at den totale opplevelsen blir veldig farget av hvilken innstilling man har. Dersom man tror at man kommer på et hotell med 24-timers service, og forventer at man er 1.prioritet for alle som jobber der - har man allerede et dårlig utgangspunkt. Haukeland er tross alt et veldig stort sykehus med mye aktivitet, mange akutte situasjoner, slitte lokaler og altfor lite ressurser. Men...medisinsk og faglig er man i de aller beste hender dersom noe skulle oppstå, og bare det gjør meg umåtelig trygg! Lykke til med fødsel i Bergen!
3smånå Skrevet 12. november 2011 #17 Skrevet 12. november 2011 Termin den 15.des. Venter nr. 3. Som en annen nevnte over har, så gruer jeg også meg litt til å føde på KK da jeg har hørt mye negativt fra andre. Har hatt kjempefine fødsler de andre to gangene. Første i Skien, og andre ble ufrivillig hjemmefødsel. Jeg antar at denne fødselen kommer til å gå like raskt (om ikke raskere) enn forrige, så jeg er spent på om jeg i det hele tatt når frem til sykehuset før fødselen er over. Har avtale med KK om å ringe ambulansen med en gang jeg kjenner noe som kan minne om rier, så det blir noen spennende minutter her i huset når fødselen starter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå