Mamma til gullgutt Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Er det noen andre der ute som nylig har skiftet jobb, og kanskje gruer seg litt ekstra til å fortelle det til sjefen? Er nesten som jeg har litt dårlig samvittighet for at det kom så fort, men satser på at hun blir glad på mine vegne, og har forståelse for min situasjon. Hun vet jo at jeg har et barn fra før snart 4, så det ligger vel litt i kortene at det skulle komme en til om ikke altfor lenge. Gleder meg til å få fortalt det - må vel gjøre det før julebordet i begynnelsen av desember tenker jeg:)
Tessy Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet der nei=) Vi jenter tenker alt for mye på det tror jeg. Masse lykek til med graviditeten:)
eviglykke Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Jeg startet i ny jobb 1.oktober, har termin 22.juni. Fortalte det for en ukes tid siden før vi reiste på konferanse til Munchen, selv om jeg hadde lyst å vente til 1.trimester er over... Grudde meg, men det gikk fint! Arbeidsgiver er nødt til å akseptere det - og det er jo en STRÅLENDE nyhet. Bare hopp i det og fortell i vei!
Mamma til gullgutt Skrevet 11. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2011 Takk for positive tilbakemeldinger! Skal på ul om ca 2 uker, så da blir det nok kort tid etter det, tenker jeg. Blir godt å slippe magen ut
Gjest sandyBay1 Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Jeg er 21 uker på vei, og ble ak tilbudt en jobb nå. Hadde sendt intr søknad i sommer, og glemt hele greiene. Ringte meg her om dagen og fortalte da at jeg er gravid midtveis. Kom ned for samtale med henne (sjefen) og fikk jobben ) De ville ha meg pga erfaring, og glad ble jeg ja Lykke til!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Jeg jobbet 1 år i bedriften før jeg ble fast ansatt. Skrev kontrakt i midten av mai, og skulle få fast ansettelse fra 1. august. Ble da gravid omkring samme tid som jeg skrev under kontrakten (tror faktisk den såkalte befruktningsdatoen og datoen på kontrakten er den samme*s*). Hadde møte med sjefen første arbeidsdag som fast ansatt, og måtte da fortelle at jeg var gravid. Det var ikke noe morsomt, og gruet meg fryktelig. Men de tok det kjempe fint, og sa som sant var at jeg skal jo være der i lang tid, så et år fra eller til spiller ingen rolle. Lykke til med å fortelle;)
mimmitiltre Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 huff, ja er akkurat i den samme situasjonen! Fikk fast og helt ny jobb der jeg begynte 1 okt. fant ut etter 1 uke i ny jobb at jeg var gravid og har termin 18 juni, sånn ca. Har ikke fortalt noe ennå, og gruer meg skikkelig, spesielt siden sjefen min har sagt mange ganger at siste år var det to jenter som ble gravide og som bare forsvant...har tenkt å prøve å holde ut til etter jul, og si den i begynnelsen av januar, min sjef drar på juleferie 13 desember, så er jo ikke sååå mange dagene igjen...huff, ikke noe gøy å ha dårlig samvittighet over noe så herlig egentlig..
Bella75 Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Fant ut at jeg var gravid i går. Jeg har en søknad på vei nå til en jobb som er perfekt for min kompetanse som er heltid og fast. Kan ikke se for meg å fortsette i jobben jeg har nå, og spesielt ikke når jeg er gravid. Tung jobb, mye stress, mye psykisk stress også (dårlig sjef). Har ikke full stilling der. Stress kan øke blodtrykket og føre til blødninger og det er jo ikke noe særlig..... Har selvsagt dårlig samvittighet overfor evt ny arbeidsgiver........
Mamma til gullgutt Skrevet 15. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2011 Det vil vel alltid være noen som kommer i denne situasjonen, og denne gangen var det oss. Jeg vet ihvertfall at jeg ønsker å gjøre en god jobb frem til permisjon, og så fortsette der jeg slapp i etterkant. Har tenkt litt på det den siste uken, og jeg vet at jeg kan utrette en hel del i den nye jobben frem til permisjon. Er i uke 10 nå, og har ikke vært borte en dag ennå, så er heldig sånn. Det er klart at det vil bli en del ekstra for arbeidsgiver i forbindelse med perm, men det er en del av gamet, slik er det bare. Jeg har også tenkt litt på å komme tilbake en dag i uken, forhåpentligvis etter de første 6 ukene. Dette for min egen del, men det vil kanskje også være greit for arbeidsgiver. Men, men - det er jo ikke sikkert at jeg klarer å gjennomføre det Minimjau, jeg håper du får jobben, og tar den med god samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå