Gå til innhold

Hva gjør deres vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er vaskehjelp :)

Hva vil du ha gjort, og hvor ofte? Jeg strekker meg langt, og tar betalt for det :)

Det vanlige er å tørke støv, støvsuge og vaske gulv. Og doen og vasken/hyllene på badet. Som en vanligvis gjør selv, om du kan si det sånn.

Eller jeg kan kun vaske gulv, kun støvsuge eller kun ta vindu. Alt etter hva som skal gjøres etter hva kunden ønsker. Samme for meg, det er kunden som bestemmer. Jeg får mine penger uansett, jeg :)

En gang i uken

Betaler 300 kr for 2.5 timer (311 kvm stort hus)

Jeg superrydder alt før vaskehjelpen kommer.

Hun støvsuger alle gulv og møbler, vasker gulv og støvtørker lett (uten å flytte på noe).

Evt pusser hun alle vinduene i huset for 300 kr = 20 vinduer. Da gjør hun det på enkel måte med jif spray

Annonse

Vår vaskedame støvsuger og vasker over alle flater. Vi rydder dagen før, og jeg tror ikke hun flytter særlig rundt på ting. Hvis det er mindre skittent (hvis vi f.eks. har vært bortreist), så ber vi henne bare ta bad og kjøkken og noe annet (kjøleskap, skap, vinduer e.l.).

Hun støvsuger hele huset, tørker over alle flater (bord, benker og vinduskarmer), vasker kjøkkenbenken og vasken der, skrubber ned badet, dusjen, badekaret osv og til slutt vasker hun alle gulver.

Hun er her hver 14.dag og hver gang hun er her tar hun et rom skikkelig nøye. Det rommet hun tar nøye tørker hun lister, vasker lysbrytere osv, dører osv. Siden hun rullerer på dette gjennom hele året trenger vi aldri gjøre hovedrent.

Betaler 200 kr timen.

Vår får 300 kr for 2 timer. Gir henne ofte litt ekstra, 20-80 kr i tillegg for reisevei eller "kaffepenger". Yes, det er svart. Men vi skal begynne med hvitt oppgjør fra og med januar. http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/debatter

Har straks betalt henne 4000,- siden vi begynte, så er snart ulovlig dette her. Blir bra for alle parter i januar, jeg liker å gjøre det skikkelig.

Huset er nærmere 300 kvm, men mye brukes ikke eller er under utbygging, er treningsrom som tåler litt rusk og rask.

Hun er her i 2 timer. Noen ganger litt lenger, men får da ekstra godt betalt.

Hun vasker 2 bad, 1 separat toalett. Tar dusjveggene inni mellom. Hun styrer selv intervallet på det. Tørker raskt over hyller som er lette å komme til. Støvsuger og mopper litt også, men med lite vann, da eller kun fjerner flekker. Hun henger ofte opp ei maskin med tøy hvis jeg har satt på, tar av sengetøyet og bytter på 3 senger. Setter på dette før hun går, så henger jeg opp osv. Stryker ofte noen plagg. Har ofe vært her lenger for å stryke masse. Vasker overflater på kjøkkenet, tørker støv hist og her.

Men tørker ikke støv nøye, sjelden oppå lister. Henger opp tøy like elendig som min kjære (les krøllete). Har bretta sammen tøy en gang, aldri mer.

Men i det store og hele er jeg super fornøyd. Min kjære også. Deilig å få ren seng!

Hun kommer 2-3 ganger i måneden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...