Gå til innhold

Små møll-aktige fluer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har det vært en og annen flue hjemme hos meg. De ser ut som en møll, men er mindre og litt smalere. De er ganske sløve... Etter jeg hadde drept noen, og det bare er fler og fler av de har jeg plutselig funnet flere i et skap. Der det er tørrvarer. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt de???

Noen som aner?

Skrevet

Oooh, det høres ut som slike møll vi hadde for et par år siden. Heter tørrfruktmøll eller noe slik, jeg mistenker at de kom i müslipakninger. De formerer seg raskt hvis du ikke tar grep. Vi koblet det ikke til tørrvarene med en gang, og plutselig hadde vi mange! De er ikke farlige eller skadelige, men ganske ekle når det plutselig kryr av dem.

Hiv alle tørrvarer (eller ha dem i tette bokser eller poser), støvsug inne i skapene (for å bli kvitt egg og små larver). De er særlig glad i nøtter og frø, men vi tok ikke noen sjanser og kastet alt. Nå har vi alt i bokser med tett lokk.

Lykke til med utdrivelsen!

Skrevet

Ville du ha kastet lukka toro poser, og hva med åpne poser som er lukket med klype? Hva med en uåpna pasta-pakke, pakken er i papp?

Skrevet

Tror forresten det er melmøll etter å ha googla litt... Utrolig kjipt å måtte kaste mat for mange tusen! Innbo forsikringa dekker jo selvsagt ikke skader av bugs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...