lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg har brodert en adventskalender til frøkna, men pakkene i år ble rett og slett så tunge at kalenderen datt av festet... Så nå leter jeg etter en annen kalender som henger fint til og med med tunge pakker. Så de hadde en på europris, som var laget som en knaggrekke i tre. Den hadde vært helt perfekt, men selvfølgelig utsolgt :-( Noen som vet om noen annet? Vil helst ikke ha i stoff...
bIomstre Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Noe sånt?: http://www.landromantikk.no/produkter/forsideprodukter/julekalender-i-sink-for-sma-gaver.html :-)
3 er nok! Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Har ikke et direkte svar på spm ditt, men her løser jeg samme problemet ved å legge en lapp i en boks og pakke den inn. På lappen står det hvor den egentlige kalendergaven befinner seg, eller bare et hint om hvor den er, så det blir en liten skattejakt (f.eks under hodeputen, i vaskemaskina osv). Barna elsker det! Noen ganger (for min egen del) skriver jeg "gi mamme en stor og god kos, så forteller hun deg hvor dagens pakke er". Det funker selvom barnet ikke kan lese!
Lemonia Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Kremmerhuset har en fin knaggrekkekalender i metall. De har også en med små skuffer. Ellers har vi samme "problem" i år, at pakkene er for tunge for den broderte kalenderen, så det jeg skal gjøre er å rett og seltt flette et rødt bånd av garn og feste på veggen og så henge gavene langs den.
Lykke (ö;) Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Jeg pynter stuen med adventskalenderen vet å henge pakkene i gardinstangen. Har kjøpt noen fine esker i forskjellige str som jeg sparer på år etter år samtidig som jeg bruke innpakningspapir som er i samme farge som gardiner eller puter. Blir veldig fint, gleder meg til å henge opp gavene. Nå er det bare å pakke de inn alle gavene er kommet i hus:D Nyt adventstiden:D
camilla^ Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Mal en kleshenger med slik stang til bukse på. Mal, tegn, skriv eller sett fine klistremerker på den. Heng den på en spiker på veggen eller krok i taker. Pakkene festet med langt pakkebånd i litt forskjellige lengder. Blir alle i lik lengde blir den veldig klumpete, men i forskjellige høyder så blir det bra. Om ungen kan velge hvem de skal ta er det bare å ha de slik, om ikke så skriver du på eller tar klistremerker med tall på hver pakke.
Fire småtroll Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Kremmerhuset har også en slik knaggerekke i tre som de har på Europris. http://kremmerhuset.no/node/712 Vi brukte den ideen i fjor og lot ungene lage sin egen vi, den ble kjempefin. Kjøpte en møbelplate (planke) og malte den hvit, kjøpte gullfargede små kroker på Biltema og skrudde i planken. På hobbybutikken hadde de gullfargede tall vi kunne lime på pluss noen nisser og juletrær. Ble en kjempefin julekalender jeg kan henge alt mulig av pakker på
alvamamma Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Vi har løst dette ved å legge gavene i kurver i stedet. Har kjøpt klistremerker med tall som skal limes på. Eldstemann holder på med å lære tall, en del av dette blir å lete etter riktig pakke. Tror det blir supert:)
bIomstre Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Gosh så kreative dere er alle sammen! Her var det masse ideer å hente :-) Skal se det kan bli ny kalender på mine småtasser også. Har til nå hatt en snor med klesklyper, men det har blitt litt herpa med åra (tåler ikke tunge saker...) Må se å finne den frem for å vurdere om det skal repareres eller kjøpes/lages ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå