Gå til innhold

Får dere tid til egenpleie jenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert over de andre trådene vedr hva man rekker og antall timer søvn, fikk jeg lyst til å lage et litt barnslig innlegg :P

Hva rekker dere av egenpleie om dagen?

Hva har dere på dere av klær, pynter dere dere, eller er det joggebukse/dress det går i ;)?

Hva med sminke? Rekker dere det?

Håret, blir det den berømte hestehalen, eller er dere flinke til å stelle det?

Og hårproblematikken....rekker dere det? Altså shaving av bein, armer, underliv og hvorenn dere fjerner hår :)?

Negler da, lakker dere de?

Selv har jeg alltid vært ei pyntedukke, gikk knapt i søppelkassa uten maskara (satt litt på spissen) :P

Alltid følt at det å stelle meg selv utseendemessig har gitt meg mer energi gjennom dagene, det å føle meg vel.

Men nå......huff altså;)

Har riktignok blitt bedre nå enn de første mnd etter fødsel, men dog.

De dagene jeg ikke skal møte noen eller har ærend, blir det joggings her altså, null sminke, håret blir gredd og kanskje tatt i litt vann dersom det er noen verver i det.

Lakker negler, alle tyve så ofte jeg orker.....meeeen det er ikke alltid like lekkert som det var....hehe

Og hårfjerning...veeeel....stubbete legger har fått leve noen dager på overtid mang en gang her. Når jeg dusjer, som jeg gjør hver dag, rekker jeg ikke alltid å gjøre annet enn nettopp det. Må ha øyne foran og bak med ei spinnvill lita dame rundt meg.

Savner å kunne ha litt mer tid til meg selv. Går til frisøren hver 8'ende uke, farger bryn og vipper fordi jeg ikke orker å sminke meg, og burde absolutt være flinkere til å pynte meg litt mer for mannen min. Undertøyet feks......uff.......ingen pinup her i gården gitt......blitt litt bedre nå som jeg endelig er ferdig med amming/pumping og kan bruke vanlige bh'er igjen.

Så her går det litt i skippertak dessverre. Burde vært MYE flinkere!!! Til helgen skal jeg ut med jentene og fytte katta som jeg gleder meg!! Bare det å ha på annet enn flate sko/joggesko. Jeg skal ha hæler, foundation, pudder, øyeskygge, pene klær OG til og med dynke meg LITT med parfyme....:-D, skravle, drikke vin....hiiiiiiiihaaaa!

Mannen sier han gleder seg også....skal tro hvorfor det ;-)

Hva med dere andre? Hvordan er dere til dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske flink, faktisk. Dusjer veeeldig sent på dagen da, ofte etter at lillemor har hatt to av hvilene sine. Tar henne med på badet og setter henne i vippesol med noe å fingre med, og på med musikk. Da kan jeg holde på hvor lenge jeg vil, med både dusjing, barbering og annen egenpleie. Det synes jeg er en fin tid. Jeg tar frisør og div. innkjøp etter at mannen min har kommet hjem, da er det mye roligere i kjøpesentrene, og jeg nyter å ha litt tid alene.

Jeg har aldri vært noen oversminket jåle, men jeg liker å være ren og se ok ut selv om jeg er hjemme hele dagen. Men joggebuksa er ofte på da, det må jeg innrømme :)

Skrevet

Sminke har jeg knapt hatt på siden jeg giftet meg for litt over ett år siden, men har aldri brukt så mye.

Håret er i hestehale, lillegutt liker å dra i det om jeg prøver noe annet, og det ser jo helt grusomt ut også for jeg rekker ikke vaske det så ofte som jeg ønsker... Drømmer om en tur til frisøren, men med tre barn og syk hund er det lite ekstra tid...

Har ingen klær som passer ennå, så det er mye joggebukse og gravidbukse. Gikk opp 27kg og har ennå 7 igjen å gå ned...

Jeg savner også tid til meg selv. Sitter og venter på at mannen min skal komme hjem etter å ha kjørt de store guttene på trening for da skal jeg få dusje leeeenge uten å passe babyen samtidig!

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Nei :) Eller, jeg prioriterer heller våkentida uten barn til husarbeid, venninnetid (sminker meg alltid før jeg drar på besøk til venner da), hobbyene mine og tid med ektemann :)

Men min elskling og jeg skal på 2 timers parmassasje neste fredag kveld; DET blir himmelsk og desidert deilig egenpleie, og ikke minst forholdspleie <3

Skrevet

Jeg startet jo en av de andre trådene om hva man rekker... Jeg dusjer stort sett hver dag og går aldri ut i jogge- /kosebukse (bortsett fra treningstøy til og fra trening). MEN hårfjerning blir det så som så med (bortsett fra under armene)- går på babysvømming, så ben og bikinilinje får i hvert fall gjennomgå en gang i uken :-) Tror jeg har hatt på meg sminke (og da maskara) en gang siden lillesnupp kom, men så bruker ikke jeg så mye sminke uansett. Neglene mine har blitt så skjøre og sprø etter fødsel så de holder jeg helst korte og bruker ikke neglelakk heller... Har fått tatt fotbad og stelt føttene en gange de siste tre månedene tror jeg (men det kunne jeg gjort oftere altså). Konklusjon: er ren, men ikke så mye mer "stæsja" enn det.

Har nok også savna mer egenpleie litt og i dag henta jeg pakke fra "bli vakker"- lipgloss og dyr balsam.

Kos deg i helgen og nyt!

Skrevet

Takk for svar jenter, flere :-)?

Godt det ikke bare er meg som "forfaller" litt her hjemme. Skal ta meg selv i nakken.......til uka i hvertfall :P

Skrevet

Hihi må nok innrømme at det ikke blir like mye egenpleie som før, og ja det blir en del joggebukse! Men tar på meg noe annet hvis jeg skal en tur på butikken eller noe annet.

Prøver å dusje på kvelden før jeg legger meg, ellers så dusjer jeg i full fart mens lillegutt romsterer rundt på badet, og vi leker ofte "borte-tittei" mens han ligger på gulvet å lukker døra opp og igjen, opp og igjen, hehe, og da rekker jeg faktisk dusje OG sminke meg mens vi leker:) Eller når han sover en av daglurene.

Prøver å hvertfall få på maskara hver dag, men det hender jeg kommer fra butikken å kikker meg i speilet: jøsses, burde kanskje gredd håret og tatt bort gammel sminke før jeg dro :S Hehe.

Neglene lakker jeg hvis jeg skal på fest, eller f.eks møte jentene på jobben, så blir ikke såå ofte, og shaving må jeg bare innrømme at jeg har blitt dårlig på, men tar under armene da.

Ellers blir det når jeg føler det er for lenge siden og jeg skal overraske mannen litt, hehe, men man føler seg jo mere vel når alt er på stell så kunne vært flinkere der!

Ellers har jeg en ganske enkel hårsveis, så litt vann i det så er det helt greit, ellers gjør jeg bare ekstra når det er fest etc.

Kos deg med jentene i helgen!!! Hørtes deilig ut! :)

Skrevet

He, he du spør på feil dag. I dag har nemlig vesla hatt en gulpedag og gulpet jevnt og trutt hele dagen. Siden jeg allikevel bare skulle være hjemme har jeg ikke orket bytte genser hver gang, men bare tørket av sånn nogenlunde med en våt klut... :-)

Skrevet

Jeg har aldri vært opptatt av å pynte meg, sminke osv MEN i forrige uke kjøpte jeg parfymen som jeg brukte før jeg ble gravid og det var så godt å bruke den igjen! Jeg har begynt å jobbe litt og for meg er det egenpleie i seg selv... Faktisk. Og på jobb bruker jeg et smykke som jeg har fått av mannen min... Stas!

Skrevet

Mjaaa.. i dusjen barberer jeg meg alltid under armene, kanskje jeg svinger høvelen over underlivet også. Jeg liker å dusje om morningen da har småen som oftes størst tålmodighet, men det hender jo at jeg dusjer når sambo er hjemme, og da blir jeg stående en goooood stund:)

Akkurat nå går jeg rundt i ullundertøyet hjemme, hehe.. men det går mye i joggisen/tights også.. jeg er faktisk såpass forfengelig at jeg må ta på litt sminke når jeg er utenfor døren, for å føle meg vel.. om det regner og jeg kan ha på lue, hette og hals - er det ikke så nøye, hehe..

Jeg føler meg også som et troll på håret, så rettetangen får kjørt seg i 2 min om jeg skal noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...