Gå til innhold

Hcg stigning i uke 6+

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

Ei annen spurte jordmødrene om dette for en liten stund siden!:)

HCG - svangerskapshormonet, vises i blodprøve i hele svangerskapet.

HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000, for så å øke langsommere. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er store variasjoner, og i som du ser av tabellen under er hcg nivået ditt normalt:

Tabell serum HCG-nivå:

fra befruktning/ fra siste mens (mIU/ML or IU/L)

7 days 3 weeks 0 to 5

14 days 28 days 3 to 426

21 days 35 days 18 to 7,340

28 days 42 days 1.080 to 56,500

35 - 42 days 49 - 56 days 7,650 to 229,000

43 - 64 days 57 - 78 days 25,700 to 288,000

57 - 78 days 79 - 100 days 13,300 to 253,000

Masse lykke til med svangerskapet!

Takk MammaMø men hjelpes som det spriker her! Jeg antar at 35000 ikke er værst men a den skal ligge på 70000 etter 2 dager?! Jeg får vel nøye meg med en god oppgang og iallfall ikke en nedgang. Er rimelig uggen og småkvalm her jeg sitter men det tror jeg kommer mer av denne fæle slimete forskjølelsen. Håper dette går bra og jeg blir mamma igjen til sommeren;)

Ville bare si at du helt sikkert ikke trenger å bekymre deg! Med førstemann tok jeg Hcg-prøver med to dagers mellomrom når jeg var ca der du er nå (6+1 og 6+3 tror jeg). Da var verdiene på 29 000 og 39000 - altså langt fra en fordobling. Jeg spurte om dette var bekymringsfullt (ikke dobling), men fikk beskjed om at HcG-verdiene har begynt å nå et utjevningsplatå på dette tidspunktet, så det var helt fine, høye verdier. Og ut kom en perfekt baby, tross blødninger og det hele, så jeg vil bare si at det meste er normalt inntil det motsatte er bevist:-)

Annonse

Hallo! Nei får de på mandag! Men idag kom det litt rosa blod på papiret på do. Dette skjedde også i uke 4 og har nå som sist sluttet. Men småmurrer litt så håper ikke dette går skeis. Jeg har brukt Crinone siden el og man blør jo lett med det men uansett betyr blod sa for meg så håper virkelig ikke at det er det. Uansett er det vel et godt tegn at det bare var den ene gangen på papiret bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...