Gå til innhold

Får helt angst av sex! Blør hver gang..

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 10+5 og har definitivt hatt sex for siste gang i svangerskapet. Stakkarts mann, jaja nok om han, stakkars meg.

Hver morgen etter sex blør jeg, ikke mye men litt og i dag litt mere enn litt.

Dette er så utrolig guffent, og ikke noe jeg har opplevd i mine to første svangerskap. Er dette vanlig?? Jeg ser flere skriver at det er lett å få rift under samleie, men jeg blør jo aldri når vi har sex når jeg ikke er gravid.

Fortsetter under...

Uff du skal jo kunne nyte sexlivet ditt selv om du har en liten spire. Du kunne ikke ringt og snakket med en jordmor om dette eller en lege. Slik at du ikke går og uroer deg unødvendig.

Leste en plass idag at det er vanlig med små blødninger etter sex, men at om det varte over flere dager skulle du ta kontakt med lege. Ville prøvd å søke det opp på internett hvis jeg var deg =)

lykke til, det går så bra =)

Takk for svar. :o)

Ja denne blødningen vedvarte et par dager så jeg oppsøkte lege.

Hun kunne si at blødningen skyltes at morkaka lå veldig lavt og at jeg ikke hadde abortert. Sterk hjertelyd og normal størrelse.

Jeg fikk beskjed om å ha et forsiktig sexliv et par uker og komme tilbake på kontroll. Morkaka flytter seg visstnok oppover når livmoren vokser :)

Jeg har lest mange skriver at det er helt ufarlig med sex, og at hvis man aborterer så hadde det skjedd uansett.

Dette sa legen min som er spesialist i gynekologi og fosterdiagnostikk var direkte feil. Hun sa at dersom man blør ved samleie bør man være meget forsiktig spesielt i første trimester.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, kun de som blør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...