Gå til innhold

overvekt + spire = 0?

SiljeEjlis

Anbefalte innlegg

hei! fikk konstantert sa i dag på UL .. var i uke 9

jeg er overvektig og min 4! (muligens bare 3 siden den ene var veldig tidlig) sa på 4 år,

så begynner jeg i sorgen å google, og virker som overvekt er en faktor som spiller inn?

noen som ønsker å dele erfaringer?

(gjerne anonymt om dere ønsker det?!)

Fortsetter under...

Hei!

Overvekt, som så MANGE andre faktorer, kan selvfølgelig virke inn! MEN, det behøver ikke å gjøre det! Jeg har født 3 friske fine barn, uten problemer, med overvekten min!

Selvfølgelig er det bedre for kroppen din om du ikke veier for mye, men ikke heng deg for mye opp i det!

Håper du klarer å forbli positiv, og at du snart har den voksende magen du ønsker deg : )

Lykke til!!!

Det er faktisk større risiko forbundet med ufrivillig abort dersom man er undervektig, sammenlignet med om man er overvektig! De aller fleste forskningsstudiene konkluderer med at det ikke er grunnlag for å hevde at overvekt øker risikoen for ufrivillig abort. Enkelte forskningsstudier viser imidlertid det motsatte, at det det øker risikoen (det hevdes for eksempel her: http://www.stanfordivf.com/recurrent-pregnancy-loss.html). Selv om det ikke er definitivt vedtatt at overvekt øker risikoen, er det jo likevel greit at kroppen er i så tipp topp stand som mulig ved svangerskap, så å gå ned noen kilo dersom man er overvektig skader jo ikke. Jeg var overvektig da jeg opplevde min første ufrivillige abort. Før jeg forsøkte å bli gravid på ny, valgte jeg å gå ned i vekt. Det var godt å kjenne på følelsen at jeg hadde gjort alt som sto i min makt for at det neste svangerskapet skulle ende bra (selv om jeg mistet faktisk i de to neste svangerskapene også, selv om jeg da var normalvektig).

Det finnes mange årsaker som er påvist å øke risikoen for påfølgende ufrivillige aborter. Dersom du er på jakt etter mulige årsaker til dine aborter, anbefaler jeg deg å ta en kikk på denne siden:

http://www.habituellabort.com/habituell-abort-aarsaker/

Har du fått utredning for habituell abort forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...