Gå til innhold

Dere som full/delpumper,,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere alltid tid til å pumpe når dere skal... jeg prøver hver 3.-4.time, men hvis vesla ligger og hyler og ikke vil roe seg, så kan jeg jo ikke la være å ta meg av henne...hvordan løser dere det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fullpumpet til vesla var ca 3 mnd. og så delpumpet jeg til hun ble 16 uker. Det ble vanskelligere etter hvert som babyen vokser og krever mer oppmerksomhet, derfor måtte jeg begynne å pumpe hver 6. time. Det gikk jo som det måtte gå, og jeg fikk mindre melk og pumpet enda skjeldnere og det ble helt stopp da hun var 4 månder. Det er litt av en logistikk å få til pumping og ta seg av babyen samtidig, prøvde å pumpe da hun sov men det gikk jo ikke hele tiden. Lykke til!!! Må innrømme at det ble et mye bedre liv etter at vi stoppet med pumpingen.

Skrevet

Jeg tok det litt som det falt seg... Passa på å pumpe før mannen gikk på jobb om morningen, når han kom hjem på ettermiddagen, og før jeg la meg. Da fikk jeg til 3 litt lengre pumpeperioder med en god bok og ro (mens mannen kunne ta barnet). I mellom der så ble det altså litt ettersom. Passet det 2 timer etter forrige gang så gjorde jeg det da, og gikk det 5 timer til neste gang så gikk det også bra... Fikk meg en bateridreven turpumpe så jeg kunne ha med på barseltreff f.eks og ikke ble så bunnet til hjemmet.

Etter ca 2 mnd greide jeg å holde en grei produksjon med 5 pumpinger for dagen og ingen nattpumping, men dette er veldig individuelt. Jeg måtte da spe på med mme fra 3,5 mnd, men klarte å dekke behovet igjen når grøtstarten hadde kommet i gang.

Ikke ha for høye krav til deg selv, finn en rutine du kan leve med. Og viser det seg at du må pumpe oftere enn du føler du har kapasitet til for å opprettholde produksjonen, så lar du heller vær og går over til mme.

Skrevet

Jeg pumpet i 4 mnd (uff det var slitsomt).

Startet vel med ca 6 ganger i døgnet tror jeg......eller var det 5.....

Jenta var 6 mnd da hun plutselig ikke ville amme lenger. Uansett, jeg pumpet like ofte som jeg ammet, gjerne like mye som anbefalt dose. Hadde alltid nok melk så var heldig på den måten.

Jeg prøvde å være ett måltid i forkant, sånn at jeg hadde klart melk i kjøleskapet (og i fryseren) til hver gang jeg skulle gi melk. Har du mulighet til det? Evt gi henne et måltid med MME mens du pumper så vil du komme på forskudd på den måten.

Jeg måtte sette av tid til det, og det var stress.....men det går fint med litt planlegging:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...