Gå til innhold

Humm...spørsmål om klyster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kommer vår lille jente til verden den 18. Men jeg har slitt mye med hard mage de siste 6 mnd. Og jeg har aldri brukt klyster før, men tror det er fint å være tom til jeg skal inn. Er det noen som vet hvilket klyster er bra at jeg kjøper, hvordan gjør man det? Drikker man det? Og er man ferdig etter en dose, og hvor lang tid tar det?

Hjelpe meg, beklager, men lurer fryktelig..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette får du vel på sykehuset? Det gjør du iallefall på kk

Skrevet

Du får kjøpt klyx på apoteket, 120 ml og 240 ml. Dette er det samme som man får tilbud om på sykehuset! Jeg synes absolutt det er fint å ta det hjemme før fødsel:-) det kan være litt vrient å sette det mens man sitter på toalettet. Det kan være lurt å legge seg på siden i sengen foreksempel, hele flasken skal presses inn og det kan være litt hardt og vanskelig. Når du har presset inn all væsken er det viktig at du ikke "slipper opp flasken" slik at væsken kommer i retur. Du presser altså sammen flasken(som en belg) og når den er tom tar du den forsiktig ut igjen. Du skal prøve å holde på væsken i fem til ti minutter, du vil kjenne behov for å gå på do, og da får du tømt deg:) lykke til:-)

Skrevet

Dette får du på sykehuset =) men om du vil bruke noe som får tømt deg skikkelig før det, så ville jeg kjøpt olje klyx. Det er en god del mer i flasken enn et klyster og det funker =) er hjelpepleier og det er den som har gitt best effekt på jobben om man skal komme skikkelig på do. Om du i tillegg kjøper lactolose (litt usikker på om det skrives slik), dette er flytende og hjelper også på =)

Skrevet

Og det skal opp i stumpen:-)

Skrevet

Lactulose må brukes i lang tid for at det i det hele tatt skal ha effekt, og effekten er at avføringen blir mykere, men må som sagt brukes en stund så gå for klyx du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...