Gå til innhold

Fine ammeklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eeendelig - tenkte jeg, nå når magen var borte skulle jeg gå i de gamle fine klærne mine igjen! Men så var det ammingen da...må jo helst ha noe som ikke krever full strippings når boobsa skal ut:) Hva gjør dere damer, får dere trikset det til med deres vanlige klær, eller går det i ammetopper? Her blir det ofte en mellomting føler jeg, ammetopp under vanlig topp. Funker sånn delvis. Tar gjerne imot tips til butikker/nettsider som har fine ammeklær! Har så lyst til å kunne stæsje meg litt igjen:)

En fin kveld videre til alle mammaer der ute!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går med singleter med tynne stropper under vanlige topper. Når jeg ammer drar jeg den vanlige toppen opp, og så drar jeg singleter ned under den puppen som jeg skal gi fra. Jeg synes i alle fall det funker fint:) Da har jeg jo fortsatt klær som dekker hele magen og det andre brystet. Hvordan løser andre det? Jeg følte ikke at jeg fant noen fine amme-topper, så har kun en amme-topp i skapet...

Skrevet

Ammetopper er dessuten sinnsykt dyrt. Jeg har noen, men jeg begynner å bli utrolig lei av de, brukes stort sett hjemme. Skal jeg bort bruker jeg singlet under vanlig topp jeg også. Singletene til HM hvor stroppelengden kan justeres er geniale og billige.

Skrevet

Jeg drar bare topper/singleter opp eller ned..evt går for løsningen ovenfor med singlet under topp, særlig hvis jeg vet jeg må amme blant andre. Har en del topper som begynner å bli litt slakke i halsen fordi jeg bare drar dem ned under puppen selv om de egentlig ikke burde dras i, hehe, latskap. Tenkte etter fødselen: endelig kan jeg pynte meg litt igjen, men må jo tenke amming hele tiden så er ikke så ofte jeg pynter meg gitt ;)

Skrevet

hei! En svensk nettside villamagnolia.se har masse fint, og på finn.no selges mye pent brukt. Hvilken str er du...jeg har noen i str s som jeg ikkefår brukt.

Skrevet

Jeg bruker også singleter i kombinasjon med bluse m knapper foran eller åpne cardigans. Da er det enkelt og greit å vippe ut en pupp når det trengs :)

Skrevet

Mitt tips og triks er å ha en tubetopp innerst og så hva jeg vil over, tskjorte eller genser, så er det bare å dra opp tskjorte eller genseren for så å dra tubetoppen ned på den ene puppen. Og vips klar til å amme uten å flashe noe som helst. Baby dekker puppen, så ingen trenger å bli sjenert av din amming. Har gjort dette med begge mine barn :-)

Skrevet

bobblemamma: var masse fint på den siden:) Har du bestilt noe der? tenkte på toll/porto ol.l?

Skrevet

Jeg begynte med singlet under topp som dere snakker om sist. Og så endte jeg opp med å kjøpe litt ammeklær likevel. Nå har jeg en bul på magen igjen, og skal helt klart kjøpe noen ammeklær. Det føles bare litt bedre... Man trenger jo ikke en hel garderobe, men en og annen fin amme-ting er koselig å unne seg selv. F.eks en sommerkjole? Det er nemlig ikke så lett med singlettrikset under kjole...

Kjøpte en ammekjole og noen ammesingleter på salg sist. Nå har jeg allerede funnet en ammeullgenser fra milker, og tenker kanskje å kjøpe en til, for den er skikkelig god... I og med at jeg får baby i juni og bor i Trøndelag, blir det jo mye amming utover vinter og høst. Dessuten er det endel ammeklær som kan brukes som gravidklær også. Da bruker man det jo tross alt ganske lenge!

Et annet tips, som jeg prøver denne gangen er kort jakkegenser over topp eller kjole. Det blir jo omtrent som en ammetopp da. Så slipper man å dra opp så masse klær og å bare ha en tynn singlet under!

Skrevet

Ja, jeg kjøpte tunika og topp, de var veldig fine. Tror jeg betalte 250 kr ca i toll. Såg også at mamma-mia på nett har tilbud på noen ammeklær, men begresende str.

Skrevet

Har blitt til at jeg stort sett går med amme-topp av t-shortetypen fra H&M under, og en eller annen genser over. Funker forsåvidt greit nok, så legne ikke genseren er av den pin-trange typen, da blir mini fort utålmodig når mamma bruker for lang tid med å pakke frem puppen gitt:) Bestilte meg forøvrig akkurat denne:

http://ammebutikken.no/produkt/241/boob-warmer.aspx

Synes vel egentlig det var sykt dyrt, men likte ideen om å ha en genser som er foret spesielt med tanke på å ikke fryse på seg en brystbetennelse, som er min store skrekk nå med tanke på tida fremover hvor det kan begynne å bli litt kaldt:) Så skal ihvertfall teste den ut!

Skrevet

Amming ja... Føler eg ikke har sett fin ut og har hatt fornuftige klær til amming på meg samtidig :P

Har brukt en del singletter, for det meste fra hm, som eg ikke har stroppene over skuldrene men hengende ned - over vanlig topp/genser som trekkes opp. Fungerer ok, men føler det lett blir enten mye tøy i veien eller for mye hud ute.

Invisterte i boob sin singlett og en topp med lange ermer for letteren å amme ute - de er drøy i pris, synes de er alt for dyre for så enkle og kjedelige plagg. Men det synes og være veldig god kvalitet! De fungerer ypperlig ute, lite pupp kommer frem og slipper å lirke ut armer og slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...