Gå til innhold

Armen min 'sovner'..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt om natten. Hvis jeg ikke ligger med den helt utstrekt, så er den omtrent død når jeg våkner. Og da er den vond resten av dagen. Det er så ille at jeg ikke klarer å holde telefonen med den armen. Det er vondt fra albuen og ut i fingrene.

Flere som har samme problem?

Mamma er operert for Carpal Tunnel Syndrom, og jeg lurer på om dette også kan være det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Har det samme problemene med fingrene på høyre armen. De "sovner" ofte på natten, og det er skikkelig vondt lenge etterpå. Vet ikke om det er noe som kan settes i forbindelse med at man er gravid, men godt er det ihvertfall ikke!

Skrevet

Hei!

har akuratt det samme problemet selv. Veldig irriterende og slitsom til tider!

jeg var hos jordmor og tok dette opp for et par dager siden, og det er noe som heter karpallunnelsyndrom (vet ikke om det skrives helt sånn :) ).

det som skjer er ofte om man begynne rå få litt vann i kroppen eller hovner opp, så trykker dette på en nerve som ligger på undersiden av armen oppe ved hånden (nesten der hovedpulsen går). dette gjør så armen dovner/sovner. Det skjer spesiellt om armen holdes høyere enn normal, som f. eks når man snakker i tlf eller sover med armene oppe ved hodet, så får ikke armene nok blodsirkulasjon. Det er ikke noe farlig, men bare veldig ubehagelig. Er visst veldig vanlig å kunne få dette når man er gravid!

Vi får nok bare holde ut gitt :)

Skrevet

en liten rettelse... :) skrives nok helt sikkert sånn du har skrevet det! så denlitt sent :) men det er det det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...