Gå til innhold

Hørseltest med elektroder - noen som har vært borti det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da Trym kom til verden ble hørselen sjekket, men var ikke vellykket. Sjekket vel hørselen 3 ganger på barselpoliklinikk, ble så sendt til høresentralen. Var der idag, og det fungerte fortsatt ikke.. nå skal vi tilbake om 3 uker. Jeg fikk et skriv hvor det sto at det kunne være vann i mellomøret, voks eller hørselstap.

Nå er jeg litt bekymret, men mener liksom at han har reagert på noen lyder, blant annet når hundene har vært høylydte har han rykka te i kroppen.

Dersom ikke testen på hørselsentralen om 3 uker gir noen resultater, så skal vi få en ny time hvor de setter elektroder på hodet hans, og sjekker hørselsnervene.

Noen som har vært borte i dette? Noen som har vært borti at hørselen har vært bra, selv med mange tester?

Skrevet

De klarte ikke å sjekke hørselen til gutten vår på sykehuset da han ble født, så vi fikk time 3 uker senere. Da ble han sjekket med elektroder og alt var fint :) ingenting skummelt eller noe ved det :) de sa det var vanlig at det kunne være vann i mellomøret etter fødselen (fostervann), som kunne gjøre at han ikke reagerte på testen. Vet også flere som ikke har hatt "positiv" test før babyen har vært 3 mnd. Ville ikke vært veldig bekymret enda hvis jeg var deg. Alt kan enda skje. Du kan jo "teste" han litt selv også ved å lage lyder og se om han reagerer :)

Håper det ordner seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...