Gjest Mentha Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Nå vet jeg ikke om jeg er den eneste som lurer på det her, men jeg synes det er altfor lite fokus og opplæring i førstehjelp, spesielt til babyer! Jeg sendte en mail til det lokale Røde Kors, men fikk til svar at det dessverre ikke var noen kurs i førstehjelp i høst. Neivel, skal vi bare vente med en evt krise da? For eksempel: Nå får junior mye mer biter med mat, brødbiter, små biter og smaker med grønnsaker og frukt osv, og jeg tar meg selv i å være redd for at han skal sette ting i halsen, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal få det ut igjen! Det er så dumt at sånne ting skal sette en stopper for det som elllers ville vært en koselig stund, og kanskej også hindre meg i å la lillegutt smake på enkelte ting. Det kan være noe så enkelt som en bit skinkepålegg eller tomat. Eller: hvordan utfører man hlr på en baby? Hvor stort trykk, hvor mange repetisjoner, hvor mye luft osv osv osv. Derfor tenkte jeg å fri til dere damer: Har dere noen kunnskaper om førstehjelp på babyer? Eller er det noe dere lurer på i så måte? Og er dere interessert i å bli med på en tråd om dette her?
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Så bra du er interessert i dette! Jeg er instruktør på emnet til voksne, men kan også en del om barn. Men hva med å kjøpe dette heftet? Billig, veldig informativt og masse bilder. http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=hjertevakten&subgid=102&gid=13
Gjest Mentha Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Oi denne var fin Skal bestilles ja! Kan jeg spørre hvor i landet du er instruktør? Jeg er veldig interessert i å finne et kurs i Trondheimsområdet
Maitrollet Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Vi fikk et hefte av helsesøster da hun var på hjemmebesøk
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Jeg bor i Oslo :-( men du kan jo spørre om de som selger heftet vet om kurs i nærheten der du bor!
Triduana Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Her jeg bor har helsestasjonen det med jevne mellomrom. I tillegg har luftambulansen førstehjelpskurs for barn. Har forstått det slik at babyer er en del av kurset. Spør når de arrangerer neste. De har det også slik at hvis 10-15 medlemmer går sammen kan de arrangere eget kurs akkurat når det passer, og for medlemmer er det gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå