Gå til innhold

positiv test!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på om det er noen som har erfaring med positiv test før forventet mens? Jeg skal ha mensen i morgen (10.11), den 8. (på kvelden) tok jeg en test, den var positiv :) så tok jeg en i dag morges, også positiv. tok med samme urin til legekontor, der var det svak, svak positiv, nesten så svak at hun ville kalle det negativ.. :/ så hun ville at jeg skulle komme tilbake mandag (14.11) ...

Er kjempenervøs for at den neste testen skal være negativ! Noen som har opplevd noe av det samme som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legekontorene sine tester er alltid svakere en de testene man tar hjemme. Det sier de i allefall selv. Vil tro du er gravid, for det er mulig å teste positivt før forventet mens ;) Og som de sier, en strek er en strek :)

Heldigvis er det ikke mange dager til 14. så da håper jeg at testen på legekontoret er sterkere.

Lykke til :)

Skrevet

Ja, det var det jeg også hadde hørt (at en strek er en strek) og ettersom jeg testa positivt på KVELDEN før jeg dro på legekontoret! :)

Nei, det er ikke så lenge til, men det føles som en evighet ;o må vell bare prøøve å tenke på noe annet ;)

Takk så mye for litt mer håp! :))

Skrevet

Jeg kan anbefale ClearBlue digital med ukeindikator. Da får du det liksom svart på hvitt. Det var den som fikk meg til å roe ned. hehe

Skrevet

Legekontora sine tester er ikkje sensetive.

Skrevet

Jeg testet positivt med billigtester sin, på kvelden, tre dager før ikm ! :))

Masse lykke til!! Krysser fingre for positiv :)

Skrevet

jeg brukte også billigtester sin test.. tenker jeg tar en til i morgen, er skikkelig nervøs for mandagen nå kjenner jeg.. ;o men har litt gravidsymptomer da, som ømme bryster (men det har jeg jo før tante rød kommer ogsåå) å nedsatt matlyst, samt LITT kvalme. Lurer også på om jeg har litt "pregnant brain", glemmer ting, kommer ikke på ord og navn midt i en setning, svimmel å VELDIG tissetrengt.. ;p

Er det noen måte man kan kjenne forskjell på tante rød vondt og gravid vondt i brystene? ;p

Kommer ikke på hvordan det var i starten på mitt første svangerskap ;p

Skrevet

Du høres jo veldig gravid ut da. Når du har testet positivt både hjemme og hos legen vil jeg virkelig si at du er gravid.

De ba deg sikkert bare komme tilbake på mandag fordi det er så tidlig at Hcg nivået kanskje ikke er så veldig høyt.. Tror du skal ta det helt med ro=) ( For det er jo så lett.. ;o) )

Du får la oss høre hvordan det gikk hos legen på mandag vel =)

Krysser fingrene for deg iallefal =)

Skrevet

Prøver å trøste meg selv på samme måte, jeg føler meg ganske gravid ;p :) så det går vel rette vegen :) skal få høre fra meg i morgen :)

Skrevet

Da har jeg vært hos legen, positiv test! :)))

MEN, det er ett lite "problem" jeg ble satt på livslang marevanbehandling i 2008, (blodpropp på lungene) så idag har jeg vært på apoteket og hentet ut 30 sprøyter, i første omgang! ;/ kan ikke gå på marevan når jeg er gravid.. så jeg kom akk hjem fra fastlegen igjen, etter å ha satt den første sprøyta.. dette må jeg nå lære meg selv, og gjøre HVER dag!

Skrevet

Oi.... Gratulerer så masse:) magefølelsen er som regel rett! Jeg har også akkurat funnet ut at jeg er gravid! Deilig følelse. Masse lykke til både med spira, og ikke minst med sprøytene!

Skrevet

Takk for det, og gratulerer til deg også :) gleder meg virkelig til å brgynne å fortelle nyheten til slekt og venner :)))

Skrevet

Testen vi bruker på min jobb (jobber på laboratorie) er sensitiv og registrerr hcg-nivåer på 5 i urin. De er 99% sikre.

En svak strek er også en strek. En svak strek er ikke negativ.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg fikk positiv test over en uke før jeg skulle ventet mensen. Nå er jeg nokså sikker på at jeg hadde tidlig eggløsning, og at jeg dermed er en uke eller to lengre på vei enn det mensen sier. Jeg gikk ikke til legen, men tok en hel skokk billige tester hjemme. Streken var ikke svak i starten... Men etter noen dager kommer den raskere og raskere, og blir mørkere og mørkere.

Sist jeg var gravid hadde jeg kjempesvak strek første gang jeg testet (da jeg skulle hatt mensen). Jeg så den bare hvis jeg holdt den mot lyset. Men den var positiv den også, og det ble en liten jente. Så ta det med ro, kos deg med tanken på at det er en liten spire i magen din. Så krysser vi alle fingrene på at den holder seg fast. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...