Gå til innhold

Hvordan regne ut hvor man ca er i svangerskapet.... (lærte noe nytt i dag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min ringte riksen å snakket med dem ang hCG verdien min og hvor mange dager ut i svangerskapet jeg var...

Da fortalte legen meg det at man regner første sprøyte dag som dag 1. å når jeg da teller på kalender er jeg 5+4 i dag!!!

Noen andre som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde man skulle regne 2 uker før insett jeg... for meg med fryseforsøk, saa kan jeg jo ikke regne ut fra dagen jeg startet med sprøyter ;) for har ikke tatt noen :P

er 4.0 i dag jeg ;)

hvor langt er du paa vei om du regner fra insett da ;)

Skrevet

Jeg har regnet fra befruktningen, å skulle etter der være 4+5 i dag.

Skrevet

oi saa stor forskjell da... :) hva tar du utgangspunkt i da... naar legen sier sann :)

Skrevet

Tror jeg følger legen frem til jeg har vært på UL. Det er jo tross alt snakk om ei UKE i forskjell egentlig, men samtidig har jeg min beregnelse i bakhode også.

Skrevet

Men i følge Barnimagen sin kalkulator på min side er jeg i min 5 svangerskaps uke, å det har jeg liksom aldri skjønt å da har jeg lagt i tremin utfra min beregning!

Skrevet

Jeg har hatt 2 svangerskap ved hjelp av IVF, og begge ble regnet ut fra første dag av siste mens. Altså ca 2 uker før innsetting.. Og da jeg har kommet på ordinær ul så har teminen vært et par dager forskjell..

Skrevet

jeg er ogsaa inne i min 5.svangeskapsuke, men jeg er fullgaatte 4 uker av svangerskapet... saa med en gang du er 5 uker paa vei, saa er du fullgaatte 5 uker, men i din 6. uke ... skjønner du ;)

ogsaa sier de at det er mamma sine uker, og emrbyoet sine uker... embryo/baby er 2 uker "yngre" enn dine uker...

jaja.. ikke saa lett aa forklare men...

blir spennende aa se hva de sier paa UL er jo tross alt den som teller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...