@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Noen her med erfaring rundt det? Legen tror vannet er begynt å sive, men er ikke sikker. Kan ikke forstå hva annet det skal være med de mengdene som av og til kommer. Hvor lenge kan en gå med slikt hvis det er det? Er i uke 32 og noe nå.
strikkedilla Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 I den ene sesongen av "Jordmødrene" som gikk på NRK var det ei som hadde problem med at vannet gikk tidlig. Jeg husker ikke når det starter for henne, men hun var blitt innlagt på sykehus og hadde ordre om å ligge i senga. Hun klarte å beholde ungen i magen lenge nok til at når det endelig ble tid for fødsel, så gikk det helt fint med mor og barn! Veit jo ikke om det er så alvorlig med deg at man trenger å gå så drastisk til verks, men hvertfall en historie der alt endte bra!! Lykke til!
to tettitett Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Om du tror vannet har begynt å sive ville jeg tatt en telefon til føden. Jeg hadde tidlig vannavgang sist. Det som kan være farlig er at navlesnoren kommer rundt halsen i tillegg til infeksjonsfare... Jeg fikk ihvertfall beskjed om å komme til sykehuset, der tok de ultralyd for å sjekke vannmengde og satte meg på antibiotika i tre dager. Man kan gå helt til termin selv uten vann fordi det hele tiden produseres noe var det jeg fikk vite. Men hodet må feste seg før du får dra fra sykehuset... Med meg startet fødselen etter tre dager så jeg ble aldri sendt hjem. Var i uke 36.. Sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus, men ta en telefon og hør hva de har å si..
novembergutt <3 Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Synes det er rart at legen har sagt at han tror vannet har begynt å sive uten å sjekke dette ut. Til tidligere svar her, hun på jordmødrene var jo innlagt fra 1 trimester eller starten av 2. Hun hadde tidligere mistet barn pgr. av at de var født for tidlig på grunn av at det ikke var nok fostervann. Barnet kom lenge før uke 30 også. Jeg trodde at vannet gikk med min første og sa dette til jordmor. hun sendte meg til sjekk på sykehuset samme dag. De satt meg på antibiotika og startet fødselen etter 1 døgn. Det viste seg at vannet ikke hadde gått, trolig lak jeg bare. Så jeg anbefaler deg å kontakte føden. Si at du tror du leker fostervann og at legen har sagt det samme. Så sier du at du gjerne vil komme inn til sjekk. Har ei venninne som er gravid nå, hennes fostervann bare forsvinner. og hun er til kontroll på sykehuset minimum 1 gang i uken.
@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 Litt dårlig info ser jeg, beklager. Var innlagt på sykehuset i 5 dager, det er faktisk legene der som ikke blir helt enig. Har ingen infeksjon. Er hjemme nå, men må på hyppige kontroller. Er komt så langt at de vil ikke prøve å stoppe fødselen hvis den setter i gang. Lurte bare på om noen hadde opplevd dette og erfaringer å dele?
kua kalva,drektig igjen Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 jeg er i akkurat samme situasjon selv, så lurer jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå