Lillegull2008&2010 Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Har søkt jobb på et krisesenter og hører ingenting, (dvs, en uke siden fristen gikk ut) kan jeg be om søkerliste da? eller er det frekt??
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Det er ganske vanlig å be om søkerliste og det er ikke frekt
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 En liste over de som har søkt jobben. Står navn, alder, kjønn og bosted. I en utvidet søkerliste står også utdannelse og tidligere jobber.
**¤¤** Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Takk for svar. Viste ikke at det var lov til sånn.
Feita Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Ikke frekt. Men en uke etter fristen er ikke nødvendigvis lang tid... Men har selve søknaden m.m. gått igjennom f.eks. jobbsøkermonitoren WebCruiter, skal du få beskjed umiddelbart at søknaden er mottatt.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Det er lov og det er vanlig å lage søkerliste. Det er for å ha åpenhet rundt ansettelsesprosessen. Man kan be om å bli unntatt offentlig søkerliste. Feks. om man bor på hemmelig adresse eller om man har hatt en jobb man ikke ønsker å offentliggjøre (eks. om man har jobbet i PST el.).
Lillegull2008&2010 Skrevet 9. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2011 Måtte sende søknade i posten faktisk.. men da er det utvidet søkerliste jeg må be om for å se utdannelse, for det er det jeg er nysgjerrig på.
Skyr Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Den utvidede søkerlisten er unntatt offentlighet(i oslo kommune i hvert fall). Men er jo ikke sikkert de har ansatt noen enda. Er jo bare en uke siden fristen og de er nok bare i gang med intervjuer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå