Gå til innhold

Er det på noen måte frekt å be om søkerliste på en jobb man har søkt eller er det helt vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt jobb på et krisesenter og hører ingenting, (dvs, en uke siden fristen gikk ut) kan jeg be om søkerliste da? eller er det frekt??

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det er ganske vanlig å be om søkerliste og det er ikke frekt

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

En liste over de som har søkt jobben. Står navn, alder, kjønn og bosted. I en utvidet søkerliste står også utdannelse og tidligere jobber.

Skrevet

Takk for svar. Viste ikke at det var lov til sånn.

Skrevet

Ikke frekt. Men en uke etter fristen er ikke nødvendigvis lang tid... Men har selve søknaden m.m. gått igjennom f.eks. jobbsøkermonitoren WebCruiter, skal du få beskjed umiddelbart at søknaden er mottatt.

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det er lov og det er vanlig å lage søkerliste. Det er for å ha åpenhet rundt ansettelsesprosessen.

Man kan be om å bli unntatt offentlig søkerliste. Feks. om man bor på hemmelig adresse eller om man har hatt en jobb man ikke ønsker å offentliggjøre (eks. om man har jobbet i PST el.).

Skrevet

Måtte sende søknade i posten faktisk.. men da er det utvidet søkerliste jeg må be om for å se utdannelse, for det er det jeg er nysgjerrig på.

Skrevet

Den utvidede søkerlisten er unntatt offentlighet(i oslo kommune i hvert fall). Men er jo ikke sikkert de har ansatt noen enda. Er jo bare en uke siden fristen og de er nok bare i gang med intervjuer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...