Gå til innhold

Feil av meg å "holde" samboer hjemme fra jobb i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er jo litt hennes feil fordi hun ikke sa ifra hvor sliten hun var? Mannen er ikke noe tankeleser, er han? Joda, er enig i at han burde ha sett det selv, men det er ikke alltid så lett å vite hva vi kvinner tenker på.

Skrevet

Tenker på? Man skal være ganske blind om man ikke forstår at man er utslitt etter 10 dager med 3 timer søvn. Syntes ikke dette er HI sin feil i det heletatt. Her har mannen oversett og tatt jobben mer seriøst enn familie.

Skrevet

Vet du hva anonym 10.18, vi kommer ikke til å bli enig i dette og kan fortsetter diskusjonen til evighet. Så uansett hva jeg sier eller du sier, så blir vi ikke enig med hverandre.

Så jeg avslutter nå mens leken er god, og ønsker deg en fin dag.

10.27 over and uot!

Skrevet

Men uansett burde vel hun si ifra i god tid før hun nesten falt sammen? Det er vel normalt å si ifra når man er sliten, er det ikke?

Skrevet

Hva spiller det for en rolle? Det er ikke alltid man kjenner slik selv før man treffer veggen. Skjønner ikke hvorfor hi må si i fra at faren skal ta sitt ansvar?! Er vel ikke slik det hadde vært andre veien? Da hadde mor tatt affære for lengst uten at far trengte å spørre. Hadde ikke du, kanskje?

Skrevet

Lyser ung mor av innlegget til HI laaang vei. Eldre og erfarne mødrer vet å kunne si ifra i god tid. Mens HI ville vente i tilfelle ungen ble frisk igjen. Og i tillegg ville hun ikke blande inn mannen, som hun måtte til slutt be han være hjemme for å avlaste henne. Tror ikke du er mer enn 19 år gammel HI. Traff jeg blinken?

Skrevet

Hvorfor er du gift med en slik mann egentlig? Som ikke gidder å hjelpe til hjemme eller med barna når du selv er utslitt? Hvordan klare du å være gift med en slik mann? Skjønner ikke....

Skrevet

Jeg hadde faktisk aldri bedt mannen min være hjemme fra jobb for at jeg skulle kunne sove ut! Det er greit nok å avtale uttak av fleksitid/avspasering, men de fleste arbeidsgivere krever vel at dette gjøres i forkant?!

Jeg hadde derimot forventet at mannen tok mye av ansvaret for barnet om kvelden, også uten meg dersom jeg trengte tid til å sove, og i perioder hvor barnet f.eks. er sykt kanskje krevd avlastning enkelte netter også, men jeg ville faktisk ikke latt det gå ut over jobben (uansett om han kan gjøre det eller ikke... det er prinsippet), Helger forventer jeg blir delt (uansett hvem som har permisjon), så man alltid har muligheten til å sove lenge minst 1 dag. Jeg hadde videre forventet at han tok det samme ansvaret for barnet når han tar ut sin del av permisjonen, og om du i det hele tatt vurderer å fortsette med nattevåk etc. i den perioden, så er du jo bare dum.

Og kanskje burde han sett det selv, men mannfolk vet faktisk ikke hvordan det er å være hjemme og ta hovedansvaret før de har prøvd det, så da må man si i fra selv... og helst litt før det har gått for langt, så man er utslitt og "sprekker". Og jeg er for øvrig helt enig i at jobb på mange måter er "fri", ikke fordi man ikke har noe å gjøre der, men fordi man kobler helt av fra hjemmeliv og barn. Derfor burde mannen din uansett være interessert i å være sammen med barnet når han kommer hjem fra jobb... men tiden på jobb er hans jobb, mens det er din jobb på dagtid å være hjemme akkurat nå.

Skrevet

Ærlig talt!

Visste du ikke noe om barn før du valgte å få barn?

Holde mannen hjemme fra jobb fordi du er så sliten av å passe på din egen baby? EN baby!

At noen vil holde mannen hjemme fra jobb for å ta seg av babyen fordi du skal sove, det er det latterligste jeg har hørt.

Måtte faktisk le da jeg leste innlegget.

Enten er du lat eller en primadonna.

Skrevet

Permisjon betyr nemlig at du skal ære hjemme og passe på babyen din.

Mannen din skal på jobb.

Skrevet

Dette mener jeg, ikke for å være frekk eller noe stygt. Kanskje litt kvast, men, men...Kan ikke tilfristille alle.

JA man er to for å lage ett barn, JA når parneren som har vært på jobb kommer hjem. Så syns jeg ansvaret skal deles, ikke at han stikker ut med kompiser eller noen. For det er jo trossalt svært viktig at babyen blir knyttet til begge to, å ikke bare moren. Viktig med far å.

PLUSS, det går ann å avtale sånn her: at de kan gå ut hver ettermiddag hver sin tur... Eller vær 3 dag.. Mannen på mandagen, damen på tirsdagen og begge er hjemme på onsdagen. Alt etter hva som passer.

Mannen jobber gjerne fra f.eks 8-4 om ettermiddagen, å svært mange jobber er ganske så tunge...stå hele dagen, løpe fram og tilbake fordi de skal jobbe for føden. Å dau slitne når de kommer hjem.

Mor får jo penger for å være hjemme med barn, ja barnet kan være slitsomt når det er sykt, men det vil jo en dag gå over til slutt. SOV når barnet sover, endten det er en time her og en time der. Eller når den dagen du ønsker å gå ut, kan du bruke på å sove.

Og at i helgen kan du få EN dag til å sove lenge...jeg syns ikke han skal få NOEN sove lenge dager i uken..Når han trossalt sikkert står opp tidlig hver morgen fra man-fre. Vi hadde det slikt, å fungerte helt fint for oss :)

Pluss, ungen er nok ikke vanskelig hele veien, de har vell stunder der de er rolige...Som du sier, hun har jo ikke kolikk...men, syk...Å sykdom går over etterhvert som oftest.

Skrevet

Om jeg nektet mannen å gå på jobb fordi jeg trengte søvn, så ville han blitt rasende om jeg heller satt på dib. Hvorfor sover du ikke, nå som du har sjansen? Om barnet kun har sovet 3-4 timer siden mandag, så har du vel vært på legevakta?

Skrevet

Amen. Det mest fornuftige innlegget i denne tråden så langt!

Skrevet

Joda, det kan man.

Jeg er uførepensjonist, og min mann har rett til de ti (?) dagene i året hjemme med sykt barn.

Skrevet

SYnes ikke du skal ha så dårlig samvittighet. Det er tortur å ikke få sovet... Dere må dele på nettene, selv om han skal på jobb.

Skrevet

Wow. Må si mange har engasjert seg i denne debatten.

Hahahaha.Nesten litt komiskt :))

Jeg har ikke dårlig samvittighet for det jeg gjorde, og hadde lett gjort det igjen. Om dere lar dette irritere dere, så vær så god. Jeg er iallefall en bedre person nå med søvn innabords, og datteren er fremdeles syk, så våken-netter er det ikke slutt på.

Så får dere sitte der på deres høye hester og gjøre dere opp meninger om hvem som er egnet og uegnet til å være forelder.

Have fun :)

HI

Ps. Jeg er 29år, så du bomma godt....gjetting er nok ikke din sterke side, ser jeg ;)

Skrevet

Støtter deg 10.58

Veldig bra skrevet :)

Skrevet

Ifølge innlegget høres du ikke ut som en på 29 år gammel. Du høres ut som en sutrete unge som ikke klare å ta vare på sin egen baby.

Som hun ene her sier: hva gjør du på dib når du kunne brukt tiden til å sove? Du som var så sliten at mannen måtte være hjemme for at du skal kunne gå og sove ut?

Kom deg vekk fra dib og gå og legg deg. Så trenger kanskje ikke mannen din å være hjemme fra jobben flere ganger.

Gud for ei dum kjerring.

Skrevet

Ja...snakker om dum, 18.31. Det kan du vel muligens være selv :))

Jeg bryr meg minimalt om hva du mener og hva du henger deg opp i, så nå skal jeg spise maten min og nyte resten av kvelden og "gosse" meg over ei dum annie der ute i det "store" Norge, som orker og gidder å bruke så mye tid og energi på meg :))

HI

Skrevet

Til å bry deg minimalt så er det ikke måte på hvor mye du skal forklare ditten og datten. Og du prøver hele tiden å overbevise for deg selv at det går helt fint at mannen tar fri en dag for det går ikke utover lønningen eller sjefen eller noen, at han skulker jobben for å være hjemme selv om kona har permisjon.

G-sus! Fortsett sånn du, så finner nok mannen din en annen kjerring som klare fint å ta seg av barna hans.

Skrevet

Ehhhh....jeg har ikke vært her inne siden i går, og da svarte jeg på ei som trodde mannen hadde tatt egenmelding. Da måtte jeg forklare at uansett hvordan hun vrir det, så er mannen min bundet til fastlønn. Og arbeidsplassen ikke taper penger på det. Jeg skreiv også lengre oppe at vi ikke trenger de pengene ift søvn. Prioriterer heller helse og søvn tross penger.

Mannen finner seg nok ikke noen andre, for han var helt enig med meg etter en lang prat. Så du kan roe ned blodtrykket og ta deg en bolle, for du vet ingenting om vår situasjon.

Skrevet

Blodtrykket mitt er helt fin den, er bare redd for ditt.

Joda, dere ble sikkert enig om dette....helt til neste gang det skjer igjen. Tror ikke mannen din komme til å ha veldig mye tålmodighet med ei kone som ikke klare å ta vare på hverken seg selv eller barna.

Skrevet

Men HI? Hvorfor er du her inne nå? Skal ikke du gå og legge deg slik at du kan være uthvilt, slik at mannen din kan slippe å være hjemme? Du er tross alt i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...