Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #51 Skrevet 9. november 2011 Hahahaha. Det er helt greit at du mener det, 22.12 God Jul HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #52 Skrevet 9. november 2011 God påske anonym 22...et eller annet.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #53 Skrevet 9. november 2011 Ja, du får bare fortsetter å overbevise deg selv du HI Håper det hjelper på samvittigheten.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #54 Skrevet 9. november 2011 Ja, jeg har hatt mye trøst i det hun har skrevet før i dag. Jeg tåler andre meninger, absolutt, men jeg syntes det er å dra det litt langt (litt komiskt egentlig) når folk sier at jeg ikke er egnet til å ha barn pga dette. Når folk begynner på personangrep, detter jeg ut, og ja....de meningene syntes jeg er tåplige. Men andre meninger ang dette, må for all del komme frem.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #56 Skrevet 9. november 2011 Slapp av HI. Alle vet at det er en eller to anonyme som troller med deg. Hvis ikke dette er troll, noe jeg er ganske overbevist om, så er de bare så utrolig sneversynte at det nytter ikke å diskutere med de. Du kan like gjerne gjøre noe annet med tiden din enn å diskutere med slike kaklehøner som tror de er supermødre og wonderwoman, som foreksempel se på maling tørke?! Det er like givende ;-) Stå på HI, godt at du fikk litt avlastning i dag. Alle småbarnsmødre trenger det i blandt ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #57 Skrevet 9. november 2011 jeg har ikke lest alle svarene dine, men jeg synest ikke du er urimelig som krever noe av mannen din! jeg valgte å jobbe å la min mann vere hjemme med minste mann. jeg ville aldri funnet meg i at jeg gikk hjemme og tok all jobben der 24 timer i døgnet, bare slik at han kunne jobbe. du kan kreve mer av han uttafor arbeidsdagene. og uansett skal han ha sine uker permisjon så må du på et tidspunkt venne han til å vere hjemme med hun når du er vekke, litt myk tilvenning før du begynner å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #58 Skrevet 9. november 2011 Må le av den sure kjerringa som meiner at fordi ho ikkje har mann, så skal alle mødre gjere alt utan å mukke, og fedrene skal ikkje ta noko ansvar for barna sine. Empati er tydelegvis ikkje hennar sterke side. Du har vore snill og uthaldande litt for lenge, ein annan gang må du gje beskjed før du blir så utsliten, for det er tydeleg at mannen din ikkje klarar å sjå dette på eiga hand. Og nei, alle menn er heldigvis ikkje slik.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #59 Skrevet 9. november 2011 Vel det nytter da ikke å klikke i vinkel som du gjør ofte?? Men at han ikke har stilt opp eller tatt seg av datteren deres siden hun ble født er jo drøyt! Godt han ble hjemme da..så du fikk sove, hadde gjort det samme selv:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #60 Skrevet 10. november 2011 Hvordan vet du at hi klikker ofte? Fulgte med på denne tråden siden den kom, og hi fikk mange fine svar. Men ser at jo fler som logger på, jo verre blir svarene. Fantastisk å se hvordan noen damer her inne liker å sparke andre damer som ligger nede. Blir faktisk litt skremt av å se dette. Jeg har bare en ting å si. Dere burde skamme dere, og jeg er sikker på at du/dere ikke er 100% perfekte selv. Peace out!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #61 Skrevet 10. november 2011 Kan ikke noe for at Hi er en pingle. Syns faktisk synd i mannen som måtte være hjemme for å passe på henne. Høres ikke ut som om Hi er så veldig gammel.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #62 Skrevet 10. november 2011 Da er jeg og pingle, 09.14 Jeg spurte om mannen kunne ta seg en dag fri forrige uke, slik at jeg fikk sove ut. Har sovet ca 2 timer pr natt i 3 dager. Jeg syntes heller det er du som er pingle, jeg, 09.14. Som mener at damene skal gjøre all jobb med barna hele dagen, og far kan kose seg med fri og søvn. Det er ingen andre enn mannen din som tjener på det. Selv er jeg heldig som har en mann som fint tar seg en fridag om jeg spør. Og jeg griper sjansen til å benytte meg av det før jeg går på veggen. Men du får kjøre ditt eget supermomløp, og tro at du er mer verdt enn andre fordi du ikke har spurt noen mann om hjelp. Lykke til med det.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #63 Skrevet 10. november 2011 Ja, du er vel en pingle du også 09.20. Og jeg er også en pingle. Men krever ikke at mannen skal ta seg fri fra jobben bare fordi jeg er sliten. Vi har da hvert vårt ansvar. Han har ansvaret sitt på jobben og jeg har ansvaret her hjemme. Og når han er hjemme så tar han også ansvar for hjemmet og barna. Derfor har jeg full forståelse for han hvis han ikke orker så mye hjemme. Skulle bare mangle siden han jobber for å forsørger oss. 09.14
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #64 Skrevet 10. november 2011 Stakkars mann som måtte være hjemme og passer på kona si som om hun er datteren hans, *rister på hodet*
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #65 Skrevet 10. november 2011 Men nå skriver jo hi at hun ikke har fått hjelp på kveldstid/natt! Det fikk ikke jeg heller! Dvs, at far har fått sove hele natten, vært på jobb, og hatt "fri" på ettermiddagen. Er ikke et en snarvei, syntes du? Jeg blir helt sjokkert om du mener at mor har ansvar for baby 24 timer i døgnet, fordi pappaen jobber?! Men se på det omvendt. Når jeg skal ut i jobb, og pappaen skal være hjemme, så kommer jeg til å ta mitt ansvar når jeg kommer hjem, og om det blir mange våken-netter på rad, så skal jeg jo SELVFØLGELIG avlaste pappaen?! Men da mener du kanskje at det er en selvfølge fordi jeg er mammaen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #66 Skrevet 10. november 2011 ? Hvor står det at mannen til hi passet på hi? Det var vel heller for å få avlaste hi? Å passe på ungen SIN, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #67 Skrevet 10. november 2011 Men tenk også på dette: du jobber og drar tidlig på jobben mandag- fredag. Du er på jobb hele dagen og kommer hjem sliten. Så kommer mannen din og klager over at han er sliten fordi han har vært hjemme hele dagen med barna. Så nå vil han at du i tillegg til å være sliten etter jobben, å lage middag, passer på barna og gjøre husarbeid. Jeg har selv vært der og jeg syns ikke det var noe moro å komme hjem sliten etter en dag på jobben og i tillegg skal avlaste han. Når jeg var ferdig på jobben, så forventet jeg ferdig middag hjemme og at det ser noelunde ryddig hjemme. Orker lite å gjøre ekstra arbeid fordi mannen ikke orket det. Derfor nå som rollen er byttet om, så forstår jeg han bedre etter å ha vært gjennom det selv. 09.15 (tror jeg)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #68 Skrevet 10. november 2011 Hahaha, dette var gøy lesing. Nå kommer vel HI og sier at mannen hennes ikke er sliten etter jobben...*spent*
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #69 Skrevet 10. november 2011 Ja, jeg forstår at det er slitsomt å jobbe, men mener du at det ikke er slitsomt å være hjemme med en skrikerunge mens man har en ganske stor søvnmangel? Mannen har jobb. Dvs pauser, det sosiale, hodebry, ferdig mat på bordet når han kommer hjem til ryddig hus, mange timer søvn uavbrutt på natta, og variasjon i hverdagen. Bare dette er jo livsglede i seg selv. Mens mor må ta ansvar som mamma uten pauser, samtidig som hun er utslitt og uten søvn på mange dager, samt rydde til mannen kommer hjem og lage middag. Dette blir for meg veldig ulik arbeidsfordeling. JA, jeg hadde skjønt deg om far bidro på kveldstid/nattestid, men når hi skriver at han ikke har gjort det heller, syntes jeg at far slipper billig unna! Å jobbe fra 8-16 samt å få søvn på opptil 10 timer er paradis ift å jobbe 24 timer i døgnet med 3-4 timers søvn.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #70 Skrevet 10. november 2011 Selvfølgelig vet jeg hvor slitsom det er med søvnmangel. Har selv et barn som sover lite, men jeg klare hvertfall å takle det uten å måtte be mannen min være hjemme fra jobben. Her hjemme kan jeg da også ta en pust i bakken mellom rydding og lage mat? Samme som han tar en pust i bakken mellom sine arbeidsoppgaver. Å ha barn er 24 times jobb, så hvis HI ikke fikk det med seg, så burde hun virkelig ikke fått barn.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #71 Skrevet 10. november 2011 Nå har jeg lest gjennom hele tråden og lurer på hvorfor du ikke sa ifra tidligere HI. Du sier selv: "Fordi jeg trodde kanskje hun ville bli frisk slik at jeg klarte det selv, uten å måtte blande inn mannen. " Men hvorfor ville du ikke blande inn mannen din? Han er jo mannen din og pappa til barna dine. Det er også hans jobb å ta seg av barna, ikke sant? Så hvorfor ventet du så lenge med å si det? Å la det gå så langt at han måtte ta seg fri fra jobben, er ikke greit. Du burde ha sagt ifra tidligere.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #72 Skrevet 10. november 2011 Jeg tror virkelig ikke du har hatt 2 timers netter over en lang periode, når du sier slik du gjør nå. Man vet det er slitsomt i perioder med barn, men det å begrunne det med at man ikke burde få barn, er bare lavmål å si. Du sier at å ha barn er en 24timers jobb. Ja, det er det, men er det ikke også en jobb for pappaen? Eller mener du at sålenge man blir gravid med mannen din så er det ditt ansvar 24/7?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #73 Skrevet 10. november 2011 Burde ikke mannen sett det selv? Som du skriver så er pappaen faren til barna, og hans jobb også. Så kanskje det er der det ligger? Å ta seg fri fra jobb fordi partneren holder på å bli utbrent, er god nok grunn, syntes iallefall jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #74 Skrevet 10. november 2011 Ja, hvor har mannen vært? Jeg er enig i at HI burde gitt beskjed tidligere. Men det er ikke alltid like enkelt å vite når det sprekker. Men mannen, burde ikke han avlastet HI før på kveldstid f.eks? Det er hans barn også. Så syns det blir feil å skylde på HI.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #75 Skrevet 10. november 2011 Jeg har hatt 5 times søvn på 3 dager. Og på det verste null søvn på 2 dager. Da var barnet mitt syk og ville hverken sove på dagen eller natten. Heldigvis hadde jeg en mann som tok over i helgene, uten at jeg behøvet å si ifra. Så det at Hi ikke sa ifra til mannen bare fordi hun ikke vil blande han inn, er jo helt og holdens hennes feil. Sitat: Fordi jeg trodde kanskje hun ville bli frisk slik at jeg klarte det selv, uten å måtte blande inn mannen. Også kommer hun og sier at han må ta seg fri fra jobben fordi hun ikke ville blande han inn. Slike damer er vanskelig å ha sympati for, hun har lagt det opp for seg selv. Selvfølgelig er det 24 times jobb for begge foreldrene, men da jeg gikk hjemme i permisjon, så krevet jeg ikke noe ekstra arbeid av mannen, fordi han selv har vært på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå