Gå til innhold

Feil av meg å "holde" samboer hjemme fra jobb i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, sånn har vi det til tider også. Nå med barn nr 2. klok av skade skal jeg ikke ha så lang perm denne gangen. Min mann tar minimalt med ansvar og spiller jobbkortet for det det er verdt, men når min perm er over gjør jeg akkurat det samme. Man ligger som man reder! Han fikk sjokk da han skulle ha permisjon sist og merkelig nok tror jeg han kommer til å få sjokk denne gangen også.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, nyt at du fikk et par timer ekstra med sårt tiltrengt søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er vel at man som et team er best mulig foreldre for barna sine? Da jobber man sammen, og "vikarierer" for hverandre. Selvfølgelig!!

Skrevet

Takk damer :)

Jeg har hatt en fantastisk dag der mannen har tatt litt ansvar her hjemme. Tatt vare på meg, yngstejenta så jeg har kunnet konse litt på eldstemann og han har til og med laget middag!

Vi har hatt en lang diskusjon der jeg har fått ut endel frustrasjon (noe jeg tror er sunt så han ikke får hele bøtta i fleiset når jeg blir sliten) og han sier at han forstår (selv om jeg ikke er helt sikker, men skal ikke ta sorgene på forskudd) Så da gjenstår det bare å se om det blir 50-50, eller om det sklir ut om 2 uker igjen. Jeg håper på førstenevnte selvfølgelig :))

Takk for støtte, damer. Det betyr mer enn dere aner :)

Skrevet

Wow, mannen din jobber og i tillegg har han vært hjemme og tatt ansvaret der og tatt vare på deg og yngstejenta....også er det du som er sliten?

Jaja, det er ikke alle som er ment til å være foreldrer her i verden.

Skrevet

Når først situasjonen hadde blitt slik at du var kjørt i senk av trøtthet synes jeg det var greit at han var hjemme, men jeg synes du burde sakt fra mye før. I det øyeblikk han kom hjem fra jobb burde du kunne legge deg og sove for eksempel fra 17.00 til 23.00. Da kunne han lakt seg til å sove, og fått en normal natts søvn før jobb mens du tok nattevåken. Det er kjedelig å leve slik, men noen ganger nødvendig for at ikke barns sykdom skal gå for mye ut over arbeidsgivere.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ventet så lenge med å si ifra? Hadde du gjort det så hadde han mulighet til å hjelpe deg (uten å ta fri fra jobben) før du ble så utbrent.

Det er nok ikke bare du som er sliten, mannen din er nok sliten selv siden han også jobber.

Skrevet

Om man ikke er ment for å være forelder fordi man blir sliten etter 3-4 timers søvn hver natt i snart 10 dager, så kan jeg fint si meg uegnet som mamma.

Nå er jeg ikke sliten lengre, fordi mannen har tatt en dag med ansvar for heimen. Om du leser hva jeg skriver, så har han tatt fri i dag for å ta over litt her hjemme. Han har ikke jobbet i dag.

Skrevet

Phø...det er nå ingenting. Hadde kolikkbarn jeg. Lite søvn på meg da det foregikk og i tillegg var jeg alene. Hadde ingen mann som kunne ta fri fra jobben for å avlaste. Så syns virkelig ikke synd i deg.

Skrevet

Fordi jeg trodde kanskje hun ville bli frisk slik at jeg klarte det selv, uten å måtte blande inn mannen. Men hun ble jo aldri frisk, for det ene overgikk det andre, så hun har slitt i 10 dager med bronkitt, tenner og 4. barnesyke.

Han kunne ha hjulpet meg på natten UTEN at jeg skulle sagt i fra. Det er vel normalt å selv se når sin partner er på randen til å segne om??? Hvorfor må jeg si i fra at han skal ta sin del av nattevåken? Er ikke det noe han burde se og gjøre selv?

Mannen er nok sliten han også, men han har sin "frihet" på jobb, og sine 8-9-10 timers søvn. Det har ikke jeg. Jeg har en syk unge 24 timer i døgnet!

Skrevet

Siden du hadde det så ille, så får ikke andre klage om de har det ille heller?

Dæven, andre damer er virkelig damer verst.

Om du synes hun skal klappe igjen og gjøre all jobben hjemme er du så langt fra likestillingstankegang at jeg blir redd. Sånne som deg ødelegger for andre damer og menn.

Kos deg i forrige århundre, du.

Skrevet

Så fordi om du har hatt kolikkbarn, så kan ikke jeg bli sliten? Rar innstilling. Ja, det er sikkert kjempeslitsomt å ha kolikkbarn og jeg er glad ingen av mine har hatt det, men du kan ikke si at selv om du har hatt det værre enn meg, så har ikke jeg lov å være sliten!

Var ikke du sliten etter 10 dager uten søvn kanskje? Hva hvis noen sa til deg : Syntes ikke synd i deg, for jeg har hatt 2 kolikkbarn!

Nei, den må du lengre på landet med. Og bare så du vet det, var ikke innlegget ment på å samle sympati heller.....

Skrevet

Sin frihet til å dra på jobben? Hvem er det som sier at det er en frihet å dra på jobb?

Han drar på jobb for å jobbe. Herregud, hva er det du tror han gjør på jobben da? Daffer?

Du har en syk unge 24 timer i døgnet, han har jobb OG syk unge hjemme 24 timer i døgnet han. Dobbelt enn det du har.

Så om du ikke tankler det, så burde du ha tenkt deg om før du fikk barn. Du bare syter og syter.

Skrevet

Du har helt rett - han skal da for fanken klart kunne ta i et tak uten at du må spørre ham om det!

Det er så mange her som snakker om at du skulle ha sagt og skulle ha gjort det ene og det andre, men hva om hva han skulle ha gjort?

Dere sammen skulle kanskje tatt en prat før, men ikke uvanlig at det går litt i stå før man tar denne praten - man ser ikke skogen for bare trær.

Skrevet

Det går ikke ut over arbeidsgiver. Han har fastlønn, og ingen timeliste. Så om han tar seg fri en dag, går det kun som en fridag eller så trekker han alle timene fra timebank i slutten av året (han har over 300timer overtid, som han ikke får i overtid, som han kan bruke ut dette året)

Skrevet

Feil. Jeg hadde det ille, men jeg tok meg i det. Holdt ut og satt ikke og sytet om det. Jeg valgte selv å få barn og jeg taklet det rett og slett.

Det at Hi sitter her og syter på seg mannen til å ta seg fri fra jobben, sier veldig mye om hvordan mor hun er.

Skrevet

Sier ikke at du ikke skal få lov til å bli sliten. Men det at du sitter og syter fordi barnet ditt er sliten og at du taklet det dårlig....sier bare at det sier mye om deg som mor!

Dessverre, mitt syn på det.

Skrevet

JEG sier at det er frihet å dra på jobb! Slik situasjonen er hjemme hos oss nå om dagen, er det mye enklere å "stikke" av enn å være her. Jeg hadde også grepet sjansen til å dra på jobb, om jeg hadde hatt samvittighet og hjerte til det.

Han drar på jobb for å jobbe, ja, og jeg sier ikke at han gjør annet på jobb!

Jeg har en syk unge 24t i døgnet, han har jobb og frihet etter jobben! Han har jo ikke tatt seg av hverken ungene eller meg! Det er jo derfor vi har kommet i denne situasjonen.

Syter??? SYTER??? Hva syter jeg om??

HI

Skrevet

What??? Så om man blir sliten og sier det på et anonymt forum, så er man ikke egnet som mor?

HAHAHAHAHAHAHA!

Skrevet

Det eneste det sier mye om, er at HI er human. Det er helt normalt å bli sliten og lei etter så lite søvn, og en mann som ikke bidrar, noe du ikke vet noe om siden du ikke har mann.

Skrevet

Spesielt når man syter så jævlig at mannen må være hjemme fra jobben. Kjenner mange mødrer som har vært gjennom verre, og hører ikke at noen klager.

Det er som jeg sier: ikke alle er ment til å være foreldrer....dessverre HI.

Skrevet

Neste gang må du si ifra i god tid HI. Han er ikke noe tankeleser heller. Si ifra før du blir så sliten at du er på nippe til å falle sammen.

Det var godt å høre at han fikk være hjemme i en dag for å avlaste deg. Alle småbarnsmødrer vet hvor sliten det kan være å ha et syk barn hjemme.

Skrevet

Jeg ville brukt av overtiden/fleksitiden her - så det bør ikke være et problem.

Skrevet

Takk. Der kom endelig du. Lurte på når du skulle dukke opp med dine kloke ord. Merker det er mer anspent her inne på kveldene. For jeg fikk jo så mange flotte svar til morgen i dag. Men det er vel folk som prøver å ødelegge for meg, men det får de ikke. Hvorfor de ikke får det? Jo, for JEG HAR FÅTT HELE 8 TIMER SØVN I NATT/DAG :)))))) og i natt skal mannen ta datter`a om hun våkner (håper jo hun ikke gjør det da, så det indikerer at hun begynner å bli frisk, stakkar) :))

HI

Skrevet

Ja, for alle som er enige med HI er selvfølgelig de kloke, mens dem som har egne mening er vel de mindre kloke, kan jeg gjette.

G.sus....skal du skrive innlegg her inne må du tåle å høre andre meninger. Eller er det bare slik at dem som bare er enig med deg kan svare?

Barnslig rett og slett HI.

God kveld.!

Skrevet

Ja, det er ikke noe problem hverken for han eller bedriften. Han jobbet hjemme etter at jeg hadde stått opp også, så han har fått gjort seg ajour alikevel. Når jeg skriver fastlønn så mener jeg at han får en sum i året, så om han ikke er på jobb en dag, så går det kun utover han, fordi da får han dobbelt så mye å gjøre dagen etter. Jobben taper ikke penger eller noe, så det er lungt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...