Gå til innhold

Mat 6-7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye og hva spiser deres gull på 6-7 mnd? Gir dere mme før grøt? Vann eller mme til middag(for de som har begynt med det)?. Her gis det grøt før mme morgen og kveld (drikker da alt fra 40-140) og vann til middag. Syns det blir mer gulp på de rene mme-måltidene- og da er det mye gulp.

Totalt ligger hun på 400-600 mme i døgnet + grøt x2 og middag. Hva spiser deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så akkurat at det var et annet innlegg om nesten det samme..:)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Jeg har jo svart om Muffins matmengde i et av de andre innleggene, men glemte å skrive at han drikker ca 2 dl vann per dag; både til og utenom måltidene.

Muffin drikker ca 900 ml MME per døgn i tillegg til all maten, og jeg så meg da nødt til å redusere antall måleskjeer i vannet, slik at faktisk mengde MME tilsvarer 500-600 ml :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Og dette med utvannet MME har jeg selv forhørt meg om hos Nestlè, og det er ikke skadelig eller kan gi smerter hos barnet. Melken blir kun mindre næringstett. Men er nok kun et "nødsmiddel" der babyen har stor matlyst, legger på seg i en voldsom fart, og ligger høyt oppe på vektpercentilen.

Skrevet

Mini er nok i andre enden av skalaen...hun la lite på seg da hun bare fikk mme og grøt 1 gang. Så vi måtte øke litt fort, men virker som det går greit. Hun er i alle fall blid og fornøyd!

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja det er det viktigste :) Her var mosa banan en tidlig hit, egentlig alt av fruktmos :) Middag var ikke noe stasi det hele tatt (brakk seg og gjorde grimaser) før han ble 6.5 mnd.

Skrevet

Spiser ikke middag enda her i gården. Tenker å vente med det til rundt 8 mnd.

1. Stor porsjon grøt til frokost (full skål med de man får kjøpt i forskjellige farger fra IKEA) og vann. Noen slurker.

2. En flaske mme med 210 ml vann til lunch

3. en flaske mme med 210 ml vann til "middag"

4. En stor porsjon grøt med grønnsaksmos oppi til kvelds, pluss vann å drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...