Gå til innhold

Min første kontroll :)

Anbefalte innlegg

Litt sent avtalte vi en kontroll hos legen. ( uke 15) og da han spurte hvor jeg skulle føde så svarte jeg:

Du jeg tenkte faktisk å føde hjemme. Naboen er lege og mannen er ambulansesjåfør. På oversiden bor det to leger og farmor pluss flere på farsiden er leger så jeg føler meg trygg.

Det hører med til historien at jeg har hatt hjemmefødsel før og ser tilbake på det som en fantastisk opplevelse.

Legen ser på meg og sier: Du tuller nå?

Han tar frem et papir og sier.... hehe....der hadde du meg. Du føder på Ahus. Jeg sender inn papirene.

Han så at jeg ikke reagerte på det som om det var en spøk og begynte å ramse opp alle farer med å føde hjemme. Så jeg valgte å føde på Ahus. Det kan jo også være litt deilig å ha 1-2 dager alene med den lille mens de andre 3 barna pluss mann koser seg hjemme.

Dog litt merkelig 1. kontroll hehe....

Noen som har bestemt seg for hjemmefødsel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143766880-min-f%C3%B8rste-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom fyr.... :)

Jeg lekte med tanken om hjemmefødsel for tredjemann(min mann var dog ikke helt enig), etter en fødsel på sykehus og en på ABC, men ettersom vi nå har flytta på "landet" får vi ikke lov til å planlegge hjemmefødsler, det har kommunelege og jordmor bestemt. Det er for lang transporttid til nærmeste fødeavdeling. Så da blir det sykehus, noe som sikkert er ok men jeg skulle virkelig gjerne hatt enda en ABC-opplevelse for makan til flotte jordmødre og ro rundt en ellers stressa situasjon skal man lete lenge etter....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...