lizzieliz Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Hei jenter, tenkte jeg bare skulle høre hvordan det går med dere! Sist var jo du Malene redd for liten blødning. Og du Merete 33 nærmer deg innsett? Noe nytt med dere andre? Syklus var kraftig forsinket sist gang, men starter på piller ved mensstart. Antagelig insett uke 50. Dette blir spennende! Fantastisk å hente medisiner, og at de bare kostet 100 kroner!! (også har jeg blitt tante til tvillinger idag - hurra:)
Merete 33 Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Hei Lizzieliz! Her går alt bra! Begynte på LH-sticks i dag, og satser på ul og innsett neste uke! Gleder meg! Og håper at eggene overlever tiningen, har bare to.... Håper alt er bra med Malene, har ikke hørt noe mer fra henne, men sender henne gode tanker daglig! :-) Hva slags forsøk skal du ha neste gang? Piller? 100 kr???? Gratulerer med tvilling-tante-barn! (Kan jo være litt rart følelsesmessig! En unner jo alle andre å lykkes, men en blir jo misunnelig også!)
vårsol73 Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Hyggelig å "se" dere Lizzieliz: Gratulerer som tante ), masse lykke til på neste forsøk. Lykke til Merete, det blir spennende, krysser fingrene. Jeg så forresten Malene på en annen tråd, det så ut som alt var bra, tror hun var i uke 7 eller noe. Jeg har tenkt meg om litt etter min laparoskopi og hysteroskopi som ikke resulterte i noe som helst av funn. Har også undersøkt litt diverse, og fått en "second opinion" fra triangeln i danmark. De anbefalte akkurat det samme som aleris, spray+menopur og å prøve predinosolon (mot et litt overaktivt immunsystem). Tror predinosolon er lite dokumentert når det gjelder effekt, men det er jo verdt og prøve. Jeg heller nå mot at jeg kommer til å ta et nytt forsøk på aleris. I Danmark er det cfc som er rimelig, de andre klinikkene koster like mye som aleris, og man må ha fly + hotell + mer styr. Så også ut som det var lite og hente på den hatchingen, og blastodyrking kan de gjøre på aleris. Har fått mens for en ukes tid siden så jeg regner med å starte på spray snart. Tror jeg kommer til å ta noen forsøk til, først på aleris og så får jeg se om jeg kommer inn på riksen. Tenker på der, lykke til )
Malene79 Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Lizzieliz: Hurra for to fine små i familien, håper de får masse god tantekos :-) Herlig med en liten utgift på medisiner, jeg synes det var topp sist gang ved mitt fryseforsøk. Merete: Mandag er den store dagen? Masse lykke til! Tusen takk for at du tenker på meg, blir glad i hele meg! Håper du har fine dager sammen med Jonas :-) Vårsol: Skjønner at det er mange tanker og mye å ta stilling til i tiden som kommer. CFC kan virkelig lage små ivf babyer, men du skal være ganske så tøff, for der er det ingen kjære mor! Lykke til med alle valg! Jeg nærmer meg uke 7 nå, Tiden går innihampen treigt, men sånn er det vel bare. Var på en tidlig ul for å sjekke om alt var bra etter den lille blødningen jeg hadde. Der fant gynekologen en liten svart flekk! Må innrømme at jeg er litt lettet over at det er en der inne, og ikke to. Håper å se hjerteblink snart! Klem til dere fine!
KLP <3spire<3 Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Heia jenter og masse lykke til :-) Vil bare si til Malene75 takk for denne setningen "CFC kan virkelig lage små ivf babyer, men du skal være ganske så tøff". Jeg begynte på puregon idag og skal til cfc om ikke lenge, har vært skeptisk fordi noen sier de er så effektiv at det går utover kvaliteten! Så det er godt å høre at du sier de kan lage babyer:-) Noen kjære mor, trenger jeg ikke, jeg trenger en baby. Det er jo selvsagt godt og behagelig med litt "kjære mor", men det er jo ikke avgjørende for resultatet. Så det skal jeg klare meg uten ;-) LYKKE TIL - ALLE SAMMEN :-)
Sibabyno Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Heisann alle sammen:) Malene : Gratulere så masse med baby i magen Merete: Lykke til med insett neste uke, håper eskimoene overlever. Lizzieliz: Er det frys du skal ha også? og lykke til med tante tvillinger Vårsol: lykke til med valg videre Min mens var også forsinket denne gang, så jeg får sikkert ikke innsett før uke 51 kan eg tenke meg, alt etter hvor fort jeg får mens igjen.. Må si jeg har hatt noen litt tunge uker, føler at tiden frem mot neste forsøk går veldig seint, og i tillegg blir alle rundt meg gravid, mellom annet mange venner og familie, i tillegg til begge mine beste venniner. Og tro meg, eg er utrolig gla på deires vegne, men allikevel er det sårt og tungt. Og det gjør at eg har enda mer lyst på beibis, og gå gravid og i permisjon sammen med dei. Så jeg er veldig spent på hvordan jeg vil ta det dersom vi ikke lykkes denne gang. Håper det lykkes for oss alle denne gang!!
vårsol73 Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Jeg har bestemt meg for å gå for et forsøk eller to til på aleris. Snakket med de her om dagen, de kan også gjøre blastocystdyrking. Det som ble avgjørende var at jeg hadde telefonkonsultasjon med den danske klinikken, synes ikke det virket noe bra sammenlignet med aleris. For det første forsto jeg nesten ikke hva de sa, jeg måtte spørre om vi kunne ta samtalen på engelsk, i tillegg føltes det som om de hadde utrolig dårlig tid. Kjente bare at jeg ikke orket å forholde meg til noen nye personer og steder i dette her nå, vil bare gjøre dette enklest mulig der jeg er allerede er kjent. I tillegg regnet jeg ut at med fly, hotell osv blir proisen ganske lik. Så, da blir det spray om en uke.....(litt halvmotivert, men orker ikke helt å gi opp ennå
vårsol73 Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Lykke til dere som holder på med forsøk ) Sibabyno: min mens var også forsinket etter forrige forsøk. Er helt enig i at det er kjedelig å vente, det føles som om det går utrolig lang tid mellom hvert forsøk. Uansett, du har hvertfall alderen på din side, og trenger ikke å bekymre deg for det
Merete 33 Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Hei flotte damer! Da er jeg klar igjen, og reiser til Porsgrunn for ul i dag. Regner med innsett onsdag eller torsdag! Så da krysser jeg fingrene for at minst ett egg overlever!
vårsol73 Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Lykke til ) jeg krysser fingrene for deg. Er selv i gang med det langtekkelige spray regimet om 5 dager. Innsett enten rett før jul eller rett etter (tror ærlig talt jeg venter til etter jul, kjedelig å holde på med rugingen i julen).
Sibabyno Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Så spennende Merete, krysser fingrene for deg jeg også Blir nok sikkert ruging på meg i jula, forhåpentligvis, jeg skal jo ha kort regime, og håper virkelig ikke at jeg må vente enda en syklus. ( Utolmodig?? Ja!!!! hehe )
lizzieliz Skrevet 14. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2011 Heisann, Lykke til Merete - spennende tider i vente. Sibabyno - da er det vi som ruger i jula. Jeg var også forsinket, og regner innsett uke 50. Frys denne gangen på meg. Er nesten litt lettet at det ble forsinket. Ellers skulle jeg hatt IKM ca julaften. Det kunne blitt litt vel nervepirrende... Deilig at du tatt valget Vårsol. Det er bare å krysse fingrene for at det skal funke nå! Den nybakte moren klarte å si - i det jeg og mannen kikket på babyene - åh, nå får dere vel lyst på barn. Duh! De vet at vi nå har prøvd i to år. Ammetåke de luxe. Men sånn det såret, jeg gråt og gråt og gråt...
Sibabyno Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Ja, da blir vi rugere ca samme tid igjen:) Kan skjønne de sårer, go klem til deg. Blir noen tårer innimellom ja....Så nå fortjene vi å lykkes !!
Merete 33 Skrevet 15. november 2011 #14 Skrevet 15. november 2011 Lizzieliz! Er det mulig!!! Skjønner deg sååååå godt! Da blir det forhåpentligvis innsett i morgen torsdag! Hvis vi får ett egg som overlever!!! Håper håper!
Merete 33 Skrevet 17. november 2011 #15 Skrevet 17. november 2011 Og der kom telefonen fra Porsgrunn....... FAEN!!!! Ingen av eggene overlevde. Ble egentlig mer lei meg og skuffet enn jeg hadde trodd.
Malene79 Skrevet 17. november 2011 #16 Skrevet 17. november 2011 Nei, nei, nei! Dette var ikke godt å lese... Selvfølgelig faller man sammen av en sånn beskjed. Vær sint og lei deg nå, det tror jeg er viktig. Jonas skal få sin lillesøster eller lillebror snart :-)
vårsol73 Skrevet 17. november 2011 #17 Skrevet 17. november 2011 så kjedelig merete sender deg varme tanker. Kos deg med gutten din. Jeg fikk ellers brev fra riksen i dag. Der står det at de må ha blodprøver av meg, som må tas 3 mensdag. Siden jeg akkurat har hatt mens, vil det si nesten en måned til (jeg har jo dessuten akkurat tatt blodprøver). Så står det (sitat): "Videre behandling vil dere få beskjed om når prøvene er tatt. Vennligst ta kontakt med oss skriftlig 14 dager etter prøvene er tatt" Hva i alle dager er dette?? hvorfor må jeg ta kontakt med dem skriftlig, og hva skal jeg skrive? Skal jeg spørre om videre behandling?? Er det noen av dere som er på riksen eller i offentlig som har opplevd dette?
Merete 33 Skrevet 17. november 2011 #18 Skrevet 17. november 2011 Hei Malene! Takk! Var egentlig ikke forberedt på at ingen skulle overleve. Så ble tatt skikkelig på senga. Men leste i en annen tråd at du har sett og hørt hjertet til din lille vakre! Er så glad på dine vegne! Vet at dagene og ukene går utrolig seint....... Tiden snegler seg avgårde.... Men bare noen uker til nå, så kan du senke skuldrene å begynne å kose deg med graviditeten! God klem!!
Sibabyno Skrevet 17. november 2011 #19 Skrevet 17. november 2011 Så leit Merete!!! Sender deg en stor klem!
lizzieliz Skrevet 18. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 18. november 2011 Nei nei nei nei Merete.... Så utrolig kjedelig!! Har jo sett statistikken at bare 40% overlever... Så det er egnentlig liten sjanse... Hva er gangen videre for dere nå? En god tur på spa først kanskje? En stor stor klem herfra! Vårsol - er på Riksen, men gyn ordnet alt for oss, så ikke kjennskap til dette... Malene - igjen, så glad på dine vegne! Det gir håp! Og i helgen er det jeg som skal på spa Har EL ca nå, så nå er det ca 2 uker til jeg begynner på medisiner for frys. En riktig god helg til alle!
Merete 33 Skrevet 29. november 2011 #21 Skrevet 29. november 2011 Hei igjen dere søte jenter! Da er jeg klar for nytt forsøk, og ringer inn mens i morgen! Desember/januar er rett mnd, ikke sant?! Tusen takk for varme tanker og klemmer når det gikk til helvete (beklager språket, men det var slik det føltes.)med eggene mine! Må innrømme at jeg taklet den nedturen skikkelig dårlig. Men vi har nå kost oss med hyttetur, mat og rødvin! Også en liten hotell/badelandtur med barna! Malene! Åssen går det med deg?
Sibabyno Skrevet 4. desember 2011 #22 Skrevet 4. desember 2011 Hei jenter Da kom endelig mensen, og eg er klar for puregon imorgen tidlig Så regner med det blir uttat ca 19-20 desember for meg da. Lizzieliz: når du skal ha uttak? Malene: Er også spent hvordan det går? Merete: Desember/Januar er absolutt månedene!! Hadde ikke gjort noe med høst baby!!!
Malene79 Skrevet 4. desember 2011 #23 Skrevet 4. desember 2011 Heisann! Så spennende at du er igang igjen sibabyno- jeg skal krysse alt jeg har! Er så klar for at noen flere av gjengen fra den opprinnelige tråden tester positivt. Har tenkt på deg Merete, skjønner godt at skuffelsen var stor... Håper inderlig at du må vagge deg gjennom en hel sommer ;-) Med meg går det fint :-) Har hatt lite plager så må si meg fornøyd med det. Eneste er at jeg strever med søvn, men håper det kommer seg etterhvert. Ikke moro å ligge våken til 03, 04 og 05 hver natt... Er inne i uke 10 nå, så det går fremover! Skal på ny UL rett før jul. Hvis alt ser bra ut da, skal jeg senke skuldrene og virkelig glede meg :-) Ha en fin adventstid jenter. Klemklem
lizzieliz Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #24 Skrevet 5. desember 2011 Heisann jenter, så hyggelig vi er flere på gang nå - vi går jo ganske parallelt sibabyno og merete33. Jeg ringte akkurat inn mens og har begynt på progynova. Veldig spent på om jeg merker noe av dem... Har første UL 14. Jeg heier på oss Åh - så fantastisk å høre at alt er bra Malene 79! Ja, litt søvnløshet er en liten pris å betale. Merker jeg stresser litt.. men dette blir faktisk siste pp min på et år. Jeg har fått ny jobb og må si opp min gamle før 1. januar. Men, blir jeg gravid gjør jeg ikke det... Merker at det er veldig hardt og at jeg er hardt preget av det. Nedturen kan bli så sinnsyk stor... Men, enten blir det baby - ellers blir det ny spennende jobb. Uansett er det nytt hus,nytt land, oppussing osv. Det som skjer skjer...
vårsol73 Skrevet 5. desember 2011 #25 Skrevet 5. desember 2011 Så spennende for dere som er i gang igjen Lykke til, jeg skal kysse fingrene for dere. Malene 79: Så fint å høre at alt går bra. Lizzieliz: så spennende med flytting og ny jobb ! Jeg er i gang igjen på spray, skal ha uttak ca første uken i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå