Gå til innhold

Noen som har brio-vogn her(med separat bag/sportsdel)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere å kjøpe en brukt(skal veg å se på idag) til han som kommer i februar. Vi bor i 2.etasje uten heis, så det jeg lurer på er om det går an å ta av bagen, uten for mye vanskeligheter, og bære den med seg opp trappa og inn når barnet fremdeles sover etter en trilletur. Eller er det en vanskelig og tungvindt greie? Sitter kalesjen fast i bagen, og blir den da veldig tung?

Vi har en kombi simovogn som storebror bruker i bhg, den var jo så enkel å bare ta bagen rett av vogna og bære inn, siden den sto "løst" oppå sportsdelen i vogna.

Noen som kan informere meg litt om Brio-vogna?

Takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ganske enkelt å klikke av baggen og løfte den av og bære i hempene. På min trykker jeg inn to knapper, en på hver side og løfter av. Min baby våkner av det, men hun våkener av alt. Så om du venner han til det går det sikkert veldig bra.

Den vi har er ganske liten. Brio gikk fra å være ganske store vogner til å bli mindre, vet ikke helt når. Så vi byttet fra bagdel til sportsvogndel ved 5 mdn alder.

Kalesjen sitter på baggen, så den er ganske tung. Jeg har problemer med å bære den over lengere avstander. Siden du skal bære så mye ville jeg kanskje gått for en kombi vogn og ikke duo vogn. Men du kan jo også kjøpe en sovedel som du kan løfte ut og heller bruke sportsvogndelen. Den blir jo flat. Du får jo kjøpt løste bagger som du kan putte inni.

Fordelen med den vi har kontra simo er at den er litt mindre, tar mindre plass i bil og er lettere. Den er god å trille.

Skrevet

Jeg hadde tidligere en Brio happy. På den var det veldig lett å ta av bagen, bare en knapp på hver side som du trykker inn samtidig som du løfter opp bagen :) Lett og grei å bære, selv om kalesjen henger fast på bagen.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ble litt klokere nå, men veldig usikker på hva vi skal gå for;) Ikke lett dette altså.. Simovogna var ganske så tung å lempe inn og ut av bil, og tok ganske stor plass, men samtidig veldig fornøyd med den. God å trille og lett å frakte med bagen, som er veldig lang og kan brukes lenge. Sist fødte jeg i august, og da ville jeg ha en stor bag som kunne brukes gjennom hele vinteren. Denne gangen tenker jeg at det er viktigst at bagen varer til sommeren hvertfall, og etter det blir det vel sikkert på tide med sportsdelen uansett kanskje. Hmm...gruble gruble :)

Skrevet

Så kjekt med flere synspunkt her :) Den jeg skal veg å se på idag er en 2005-modell, og selger sa at innermålene på bagen var 78 cm, det er jo ganske bra syns jeg, men en del mindre enn simo selvsagt. Mulig det er de nyere modellene som har blitt kortere/mindre?

Vi får vel ta turen å se på den, og prøve å bære for å sjekke om jeg greier det :=) Hadde mye vondt i ryggen/bekken sist, så da skulle jeg ønske jeg ikke bodde i 2.etasje.. Men da slet jeg ut rygg/bekken av konstant bæring på en kolikkunge da..så håper jo selvsagt det ikke blir tilfelle denne gangen :)

Tenke videre... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...