Gå til innhold

6 timer søvn!!!! Hurra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig! Endelig ser det ut som om det lysner i horisonten!

Jakob har alltid sovet dårlig. I lange perioder har han våkna hver/andenhver time. Nå har han blitt 9,5 mnd og de siste dagene hae han sovet fra 24 til 6 uten å våkne! Halleluja!!

Har vært inne i en dum spiral der han har fått mme hver gang han våkner på natta (eneste som roer han ned) har prøvd det meste-også å la han sutreskrike litt,men vi ble bare enda mere slitne av å holde på med det. De siste månedene har vi laget små 100 ml flasker og når han har våkna om natten så har vi gått inn til han og gitt han flaska så har han selv holdt den og drukket seg i søvn.

Han har altså fått endel mme pr natt som igjen har medført lite matlyst på dagen.

I forrige uke slutta vi med flaske til ettermiddagsluren og merket at han sov litt bedre (fikk da spist mere vanlig mat og ikke så sulten på natt)

De siste par nettene har han fått en stor flaske til selvbetjening når han våkna kl 23-24 og den har han tømt og sovet til vi har vekket han kl 6. Hurra! Siden han ikke drikker om morran så har han kjempe matlyst og spiser godt=bedre søvn.

Det har også hjulpet at han har startet hos dagmamma så han er god og trett om kvelden.

Håper det fortsetter sånn - 9 mnd uten søvn har vært slitsomt. Og spesielt nå som jeg har begynt i jobb igjen. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var deilig! Vi har/har hatt det samme problemet, men jeg ammer (han tar ikke flaske), så det har følts helt uoverkommelig at jeg må ta han hver gang nå som jeg jobber... Men de siste 3-4 dagene har vi faktisk klart å venne ham av med å søve seg med pupp, etter å ha nektet ham det. Fikk ligge i senga mellom oss og gråt i 30-40 min, men ikke så hjerteskjærendes som når han var mindre. Igår ville han absolutt sutte på noe og når han ikke fikk puppen så nafset han meg på magen, i armen osv. Tilslutt hentet vi smokken (som han aldri har sugd på), så lekte han og småbet i den til han ble trøtt og sovnet. Sov da fra 22.30 til 05.30, så det er bare helt fantastisk!

Skrevet

Så bra!! Vi får håpe det fortsetter sånn :-)

Iallefall frem til neste tannfrembrudd hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...